Plen
Ședința Camerei Deputaților din 28 iulie 2020 (sesiune extraordinară)
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.85/07-08-2020

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2020 > 28-07-2020 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 28 iulie 2020 (sesiune extraordinară)

5. Dezbaterea Proiectului de Lege privind gestionarea deșeurilor nepericuloase compostabile (PL-x 41/2020) (rămas pentru votul final)

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

La poziția 7, Proiectul de Lege privind gestionarea deșeurilor nepericuloase compostabile; PL-x 41/2020.

Din partea inițiatorilor, îl rog pe domnul Simion Lucian Eduard. Vă rog.

Domnul Lucian-Eduard Simion (de la tribună):

Mulțumesc, domnule președinte.

Inițiativa legislativă este mult așteptată de un sector în care, de fapt, avem numai constrângeri, dar prea puține pârghii să acționăm pentru ca să ne îndeplinim obiectivul de țară trasat de legislația europeană, și anume reciclarea a 50% din deșeurile municipale, în 2020.

Acum suntem doar la aproximativ 15% din totalul deșeurilor reciclate și doar cu o legislație în domeniul reciclării deșeurilor biodegradabile. Prin compostare și digestia anaerobă putem să sperăm să mai creștem procentul.

Să nu uităm că aproximativ 60% din deșeurile municipale o reprezintă partea umedă, reprezentată de deșeuri biodegradabile, o lege mult așteptată și care este punct în planul național de gestionare a deșeurilor, aprobat încă din 2017, dar fără prea multe șanse să fi fost promovată de către Guvern - Legea privind gestionarea deșeurilor nepericuloase compostabile.

Legiferarea acestui segment al gestionării deșeurilor oferă în sfârșit posibilitatea României să iasă din zona de producător de compost vrac și să intre în rândul țărilor care își gestionează singure deșeurile biodegradabile, având posibilitatea să le certifice calitatea, să le ambaleze și să le livreze ca produs, atât ca pământ de flori pentru grădini, legumicultură, terenuri agricole și pe terenuri cu soluri degradate, ca ameliorator.

De fapt, compostul ce reprezintă? E un material stabil, fără mirosuri puternice, bogat în humus și materie organică, provenit din procesul de compostare a deșeurilor biodegradabile, care este un proces biologic natural și controlat de valorificarea materialelor organice reziduale.

Cu această legislație de interes național am creat posibilitatea ca operatorii de servicii să dezvolte un sector care este bine reprezentat în țările Uniunii Europene și să creeze premise pentru implementarea Regulamentului nr. 1009 care va stabili structura fertilizanților și mișcarea lor în piață.

Fără a realiza compost în România, nu vom atinge țintele impuse de Comisia Europeană și vom fi în continuare dependenți de importurile de fertilizatori organici.

Este imperios să avem acte normative care să reglementeze tipurile de deșeuri ce pot fi folosite în realizarea compostului, rețetele de realizare a compostului, modalitățile economice de introducere în piață a compostului, inclusiv stimulente pentru producerea fertilizanților organici pe bază de compost.

Alături de mine au semnat acest proiect de lege colegi din PSD, USR, PMP, UDMR, PRO România, independenți și minorități și au dat curs solicitării mele reprezentanți din Ministerul Agriculturii și Ministerul Mediului, cu care am conlucrat foarte bine și cărora le mulțumesc pentru că au înțeles necesitatea legiferării în acest domeniu care ține de protecția mediului.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Din partea Comisiei pentru mediu cine prezintă?

Domnul președinte Cupă. Vă rog, prezentați raportul.

Domnul Ion Cupă (de la tribună):

Bună ziua, domnule președinte!

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare stabilirea cadrului legal pentru desfășurarea activităților de gestionare a deșeurilor nepericuloase compostabile, prin reciclarea/valorificarea acestora folosind opțiunea de compostare/digestie anaerobă, în vederea protejării sănătății umane și a mediului, în acord cu normele și exigențele europene incidente în materie, în contextul îndeplinirii obligațiilor asumate de România, derivate din calitatea sa de stat membru al Uniunii Europene.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de lege.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat acest proiect de lege în forma inițială.

Comisia pentru mediu și echilibru ecologic a examinat proiectul de lege în ședința online din 22 iulie 2020.

Din numărul total de 16 membri ai Comisiei pentru mediu și echilibru ecologic au fost prezenți la dezbatere 13 deputați.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii comisiei au hotărât, cu unanimitate de voturi, adoptarea Proiectului de Lege privind gestionarea deșeurilor nepericuloase compostabile cu amendamentele admise prevăzute în anexa care face parte din prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc mult.

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă sunt intervenții la dezbateri generale? Nu sunt intervenții.

Avem 22 de amendamente admise.

Dacă la titlul legii sunt intervenții? Nu.

De la 2 la 22? Nu.

La anexă dacă sunt intervenții? Nu.

Rămâne la votul final. Caracter ordinar.

Revenim.

A sosit raportul de la poziția 2.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 4 decembrie 2021, 6:28
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro