Plen
Ședința Camerei Deputaților din 28 iulie 2020 (sesiune extraordinară)
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.85/07-08-2020

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2020 > 28-07-2020 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 28 iulie 2020 (sesiune extraordinară)

15. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea și completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educației naționale nr.1/2011, precum și a altor acte normative (PL-x 352/2020) (rămas pentru votul final)

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

30. Este vorba de PL-x 352/2020, Proiectul de Lege pentru respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și a altor acte normative.

Avem raport de la Comisia pentru muncă și de la Comisia juridică.

Cine prezintă raportul?

 

Doamna Laura-Mihaela Fulgeanu-Moagher (din sală):

Eu.

Domnul Florin Iordache:

Da. Doamna Laura Moagher, din partea Comisiei juridice.

Vă rog, prezentați raportul și apoi dezbateri generale.

Doamna Laura-Mihaela Fulgeanu-Moagher (de la tribună):

Mulțumesc, domnule președinte.

Raport comun asupra Proiectului de Lege pentru respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și a altor acte normative.

În temeiul art. 94 și art. 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia juridică de disciplină și imunități și Comisia pentru muncă și protecție socială au fost sesizate cu dezbaterea pe fond, în procedură de urgență.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare aprobarea cadrului legal pentru instituirea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu privire la domeniul sănătății, al activității Oficiului Național al Registrului Comerțului, domeniul insolvenței, activitatea Ministerului Justiției, sprijinirea industriei evenimentelor culturale.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat.

La întocmirea prezentului raport comisia a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ, avizul favorabil al Comisiei pentru sănătate, avizul negativ al Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, avizul negativ al Comisiei pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale, avizul favorabil al Comisiei pentru transporturi și infrastructură.

În urma dezbaterilor, membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități și Comisiei pentru muncă și protecție socială, cu unanimitate de voturi, au hotărât să propună plenului Camerei Deputaților aprobarea proiectului de lege cu amendamente.

Proiectul face parte din categoria legilor organice.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Dacă la dezbateri generale sunt intervenții? Nu.

Da. Domnul Seidler. Vă rog.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler (prin audioconferință):

Domnule președinte,

Mulțumesc.

Mai întâi o precizare de ordin tehnic.

Cred că vorbim, totuși, de un proiect de adoptare a ordonanței de urgență și aș vrea să clarificăm acest lucru, pentru că, din câte citesc eu, acesta este raportul care a ieșit din Comisia pentru muncă.

Domnul Florin Iordache:

Nu. Titlul proiectului - ca să fim foarte riguroși - este următorul: "Proiectul de Lege pentru respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri...", și textul curge.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler (prin audioconferință):

Corect. Doar că acest text a fost amendat și amendamentul a fost adoptat. Și aș vrea ca toți colegii să știe că vorbim despre o lege pentru aprobarea ordonanței...

Domnul Florin Iordache:

Sigur, dar noi discutăm...

Domnule coleg, suntem la dezbateri generale. Atunci când discutăm pe raport, efectiv, discutăm de la titlul proiectului de lege până la amendamentele adoptate în comisii.

Mulțumesc.

Continuați.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler (prin audioconferință):

Corect. Dar am vrut să fac această precizare ca să clarificăm, pentru toată lumea, că, de fapt, chiar dacă titlul este de respingere, propriu-zis textul este unul de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 70/2020.

Vreau să fac o precizare referitoare la unul dintre articolele acestei ordonanțe și a legii de aprobare, așadar, a acesteia.

Vorbim despre un articol care a fost redactat în mod eronat, de la bun început, alin. (1) și alin. (2) contrazicându-se. Se referă la programul de lucru al angajaților, acolo unde avem peste 50 de angajați. Acest program de lucru se modifică ba fără acordul angajaților, ba cu acordul acestora, prin act adițional.

Norocul este că, la o zi după intrarea în vigoare a acestei ordonanțe, noi, Parlamentul României, am reușit să adoptăm Legea nr. 55, care, deci, intră în vigoare după aceea și clarifică lucrurile.

Fiind vorba despre principiul aplicării legii în timp, în momentul de față se aplică Legea nr. 55, care prevede o libertate a angajatorului, tocmai pentru a preveni răspândirea COVID-19, să modifice, să facă în așa fel programul de lucru încât să prevină, pe cât posibil, acest risc și, evident, pentru acest lucru nu e nevoie, cel puțin conform Legii nr. 55, de o birocrație suplimentară, de întocmirea de acte adiționale.

Ei, din păcate, legea aceasta de aprobare a ordonanței revine. Ne întoarce în timp către birocrație, către necesitatea întocmirii unor acte adiționale, rostul lor fiind exact niciunul, decât gândirea birocratică transferată, din păcate, drept sarcină angajatorilor din România. Și, din păcate, în ciuda scopului de a preveni răspândirea COVID-19, prin această prevedere nu facem altceva decât să creăm eventuale cozi la departamentele de resurse umane, unde toată lumea să fie nevoită să vină să semneze niște acte adiționale care nu fac altceva decât să protejeze - sau asta ar trebui să facă - să protejeze angajatul. Dar așa se întâmplă atunci când legiferăm pentru nevoile noastre birocratice mai mult decât pentru nevoile angajaților și angajatorilor.

Mă întreb, uneori, dacă există vreun lucru în țara asta care odată atins de PSD să nu fie stricat, chiar dacă inițial a fost gândit corect.

Mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Dacă mai sunt alte intervenții? Nu mai sunt.

Deci, pentru corecta informare, legea a venit ca Lege pentru respingerea ordonanței.

Prin amendamentele care au fost depuse s-a schimbat titlul legii. Deci, repet, în Anexa cu amendamentele admise de la 1 la 100, titlul legii este "Lege pentru aprobarea...", textul curge, cu amendamentele respective.

Bun.

Am finalizat dezbaterile generale.

La titlul legii, intervenții? Nu.

De la 2 la 106 dacă sunt intervenții? Nu.

Avem 12 amendamente respinse. Dacă se susțin? Nu se susțin.

Anexa nr. 1, Anexa nr. 2?

Rămâne la votul final.

Următoarea poziție.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 4 decembrie 2021, 7:51
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro