Plen
Ședința Camerei Deputaților din 26 noiembrie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.129/03-12-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
06-02-2023
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 26-11-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 26 noiembrie 2019

17. Prezentarea pe scurt a interpelărilor ce urmează a fi adresate membrilor Guvernului.  

   

După o scurtă pauză

 
   

(În continuare, lucrările ședinței au fost conduse de domnul deputat Vlad-Emanuel Duruș, vicepreședinte al Camerei Deputaților.)

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Bună seara, stimați colegi!

Continuăm cu partea a doua a ședinței noastre de astăzi, 26 noiembrie, consacrată prezentării interpelărilor adresate membrilor Guvernului.

Voi da cuvântul colegilor deputați înscriși pe listă pentru a prezenta câte o singură interpelare din cele depuse, reamintind totodată că durata dezvoltării unei interpelări nu poate depăși 3 minute.

Sunt 11 deputați înscriși, însă dacă pe parcurs vor dori și alții să susțină, îi rog să se înscrie la cuvânt.

Primul deputat, doamna Mariana-Venera Popescu, din partea Grupului parlamentar al minorităților - două interpelări depuse.

Dacă se află în sală doamna Popescu? Nu.

 
Constantin Codreanu

Următorul deputat înscris, domnul Constantin Codreanu, din partea Grupului PMP.

Aveți 6 interpelări.

Domnule deputat, vă rog frumos să susțineți una singură.

Aveți cuvântul.

 

Domnul Constantin Codreanu:

Mulțumesc, domnule vicepreședinte.

Vă mărturisesc faptul că trăiesc un déjà-vu. Cu excepția poate a situației că sunteți dumneavoastră cel care prezidați această ședință. Pentru că revin asupra unui subiect extrem de important pentru mine și extrem de important pentru românii din Republica Moldova, în speranța că odată cu schimbarea guvernării vom avea și o atitudine favorabilă față de acest subiect.

Mai exact, vorbesc despre situația existentă la Autoritatea Națională pentru Cetățenie. Și în cadrul Autorității Naționale pentru Cetățenie fac referire la Comisia pentru Cetățenie, cea care analizează dosarele depuse la această autoritate. Mă refer la dosarele de redobândire a cetățeniei române, sau de dobândire, sau de renunțare.

Însă interpelarea mea se referă la cei care vor să redevină cetățeni români - etnicii din Republica Moldova.

Există un blocaj la nivelul Autorității Naționale pentru Cetățenie, astfel încât trăim situația în care dosare depuse la început de 2018 încă nu au intrat în proces de examinare și procesul de redobândire a cetățeniei române durează mai mult decât stipulează în mod firesc legislația - Legea nr. 21/1991 a cetățeniei române.

Solicitarea mea, și, de fapt, cele 3 întrebări pe care le adresez noului ministru al justiției sunt următoarele.

1. Dacă domnul ministru al justiției consideră oportună, necesară și importantă dublarea numărului de membri ai Comisiei pentru Cetățenie din cadrul ANC?

2. Dacă răspunsul este unul afirmativ, când estimează domnul ministru că poate fi operată această suplimentare a numărului de membri ai ANC?

Și 3. Care este în opinia domnului ministru numărul optim pe care îl poate avea această Comisie pentru Cetățenie din cadrul Autorității Naționale pentru Cetățenie?

În speranța unor răspunsuri cât mai rapide, vreau să menționez și faptul că am solicitat o întrevedere cu domnul ministru al justiției pentru a-i prezenta această situație, dincolo de interpelarea pe care am depus-o și pe care am prezentat-o astăzi.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Mulțumesc și eu, domnule deputat.

Sper să primiți răspuns de data aceasta, ca să nu mai aveți încă un déjà-vu.

 
Nicolae-Daniel Popescu

Mai departe. Următorul deputat înscris pentru a prezenta interpelarea este domnul Nicolae-Daniel Popescu, din partea Grupului parlamentar al USR.

Domnule deputat, aveți 3 interpelări depuse. Vă rog să susțineți una singură.

Aveți cuvântul.

 

Domnul Nicolae-Daniel Popescu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelarea pe care doresc să o adresez de fapt Ministerului Apelor și Pădurilor este legată de măsurile întreprinse de minister pentru stoparea tăierilor ilegale de lemn din județul Suceava, dar și din restul țării.

Înainte de aceasta, aș dori să mulțumesc Ministerului Sănătății pentru că a ținut cont de solicitarea mea de la mijlocul lunii octombrie, referitoare la simplificarea procedurilor de eliberare a cardului european de sănătate și că analizează oportunitatea simplificării procedurii de obținere a acestui card de către cetățenii care călătoresc în străinătate. Este o bilă albă, și pentru asta, încă o dată, merită toată aprecierea mea și a noastră.

Înapoi la interpelarea adresată Corpului de Control al prim-ministrului și Ministerului Apelor și Pădurilor.

Mă leg de situația din județul Suceava - defrișările ilegale de lemn din inima Bucovinei, după cum spune și reportajul, investigația Recorder, de la începutul lunii octombrie. Și rog ministerul să revină cu răspunsuri la următoarele întrebări.

Care sunt rezultatele și concluziile controalelor anunțate de conducerea Regiei Naționale a Pădurilor - Romsilva în tot județul Suceava, începând cu Ocolul Silvic Moldovița?;

Ce măsuri ați întreprins concret față de ancheta proprie, despre situația tăierilor ilegale din județul Suceava, în condițiile în care, așa cum s-a arătat în materialul publicației Recorder, "conducerea ministerului a cerut rapoarte detaliate de la instituțiile silvice din județ"?;

Ce conținut au aceste rapoarte? Unde pot fi ele consultate? Și în ce măsură s-a dispus sesizarea autorităților abilitate de cercetare penală față de acțiunile flagrante ce sunt prezentate în materialul respectiv?;

Întrebarea nr. 4: Ce măsuri legale veți dispune pentru înlocuirea utilizării ciocanelor silvice, astfel încât să combateți mult cunoscuta deja metodă de furt, intitulată "metoda adaosului"?

Întrebarea nr. 5 privește serviciul "Radarul Pădurilor" și aplicația "Inspectorul Pădurii" din Sistemul Național Integrat de Urmărire a Trasabilității Materialelor Lemnoase - SUMAL și se referă la o solicitare prin care am rugat să ni se prezinte o statistică generală de la data lansării acestor două servicii, pe fiecare județ în parte, cu numărul de infracțiuni și contravenții constatate pe luni și ani, urmare a apelării Serviciului 112 și aplicației "Inspectorul Pădurii".

Și întrebarea nr. 6, vă solicit, stimate domnule ministru, să ne explicați relația dintre cele două aplicații, entități, "Inspectorul Pădurii" și "Radarul Pădurilor" și de ce s-au creat, întrucât se mențin în spațiul public două entități care în fapt fac cam același lucru, adică preiau sesizări din partea cetățenilor. Fapt care, uneori, din ceea ce am observat în teritoriu, în primul rând, e de natură să-i inducă în eroare pe cetățeni.

Vă mulțumesc foarte mult.

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Mulțumesc și eu, domnule deputat.

 
Sergiu Cosmin Vlad

Următorul înscris pe listă este domnul Sergiu Cosmin Vlad, din partea aceluiași grup parlamentar, al USR.

Aveți o interpelare, domnule deputat.

 

Domnul Sergiu Cosmin Vlad:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelare adresată Ministerului Educației Naționale.

Obiectul interpelării: "Clarificări referitoare la condiția Palatului Copiilor din municipiul Arad".

Referitor la Palatul Copiilor din municipiul Arad, vă rog să aduceți clarificări cetățenilor prin răspunsuri la următoarele întrebări.

Când va fi achitată chiria pentru spațiul în care se desfășoară acum activitățile Palatului Copiilor?;

Care este stadiul lucrărilor la noul sediu al acestuia, din Arad?;

Care este costul finalizării construcției și cât din acest cost este alocat deja în bugetul anului curent?;

Când va fi finalizat noul sediu al Palatului Copiilor din Arad?

Dacă luați în considerare preluarea acestuia de către municipiul Arad? Dacă da, există demersuri în acest sens? Dacă da, există acordul autorităților locale pentru această preluare? Există măcar exprimarea unei intenții a autorităților locale pentru această preluare? Dacă se va face preluarea, veți ceda și noul sediu, aflat acum în construcție? În ce condiții?

Cu deosebită considerație, Sergiu Cosmin Vlad, deputat al USR.

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Mulțumesc, domnule deputat.

 
Ilie Toma

Următorul înscris pe listă este domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui, din partea Grupului USR. Nu este prezent.

Domnul Cornel Zainea, din partea Grupului USR. Nu este prezent.

Din partea celor neafiliați, doamna deputat Oana-Mioara Bîzgan-Gayral, o interpelare. Nici dânsa nu este prezentă.

Din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat, domnul Cornel Itu? Absent.

Tot din partea Grupului parlamentar al PSD, domnul deputat Ioan Sorin Roman. Nici dânsul nu este aici.

Doamna deputat Natalia-Elena Intotero, tot din partea PSD. Are două interpelări depuse. Nici dânsa nu este aici pentru a le susține.

Ultimul înscris pe listă este domnul Laurențiu Nistor, din partea Grupului parlamentar al PSD. Nu-l văd nici pe dânsul în sală.

Dacă mai este, dintre cei prezenți, vreun...?

Domnul deputat Ilie Toma.

Sigur, aveți cuvântul.

O singură interpelare, domnule deputat.

 

Domnul Ilie Toma:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Mulțumesc că mi-ați dat cuvântul.

Vreau să... nici nu știu cum să formulez, întrebare sau interpelare. Fac referință directă la Ministerul Muncii.

Ca reprezentant direct al pensionarilor din diversele categorii socio-profesionale ale județului Hunedoara, aș vrea să-mi răspundă foarte clar și coerent la următoarea întrebare.

Dacă are de gând să pună în aplicare noua Lege a pensiilor? Dacă are de gând să definitiveze cât mai repede acel soft care a fost început de Guvernarea trecută? Dar dânșii am înțeles că îl blochează din diverse motive - că nu sunt bani sau că nu sunt... știu eu, sau nu este voință politică.

Pentru că numeroși pensionari din România și numeroși pensionari din județul Hunedoara așteaptă să le fie recalculate acele drepturi - că nu sunt facilități, pensionarii din România nu capătă facilități, ei au muncit pentru aceste drepturi și este normal să le dăm. Și de aceea a fost elaborată o nouă Lege a pensiilor, pe care dânșii o așteaptă cu sufletul la gură.

Este foarte important pentru că deja s-a pierdut aproape un an în recalcularea celor 5 milioane de dosare. Este foarte important să o aplicăm cât mai repede, deoarece acolo sunt pensionari cu grupa I, grupa a II-a, grupă specială, grupă deosebită, cărora nu le-a fost luat în seamă acel drept de grupă și pe noua Lege a pensiilor li se îndreaptă inechitățile și nedreptățile care le-au fost făcute.

Tot pe noua Lege a pensiilor, dânșii așteaptă să le fie recalculat acel spor de punctaj pentru acordul global, și încă nu s-a făcut nimic în acest sens.

Și vă promit, de la microfonul tribunei Parlamentului, al Camerei Deputaților, că în fiecare săptămână, dacă nu la două săptămâni, voi interveni până când noua Lege a pensiilor va fi pusă în aplicare și cele 5 milioane de dosare din România vor fi recalculate.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Da. Mulțumesc și eu, domnule deputat.

E bine să fiți insistent.

Având în vedere că nu mai avem niciun coleg care dorește să susțină vreo interpelare adresată Guvernului, închid această ședință.

Urmează să ne vedem mâine dimineață la 8,30, la sesiunea dedicată declarațiilor politice.

 
   

Ședința s-a încheiat la ora 17,14.

 
     

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 8 februarie 2023, 3:45
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro