Plen
Ședința Camerei Deputaților din 26 noiembrie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.129/03-12-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
06-02-2023
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 26-11-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 26 noiembrie 2019

  Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Ședința a început la ora 16,11.

Lucrările ședinței au fost conduse, în prima parte, de doamna deputat Carmen-Ileana Mihălcescu, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistată de domnul deputat Dragoș Gabriel Zisopol și de domnul deputat Cristian Buican, secretari ai Camerei Deputaților.

A doua parte a ședinței a fost condusă de domnul deputat Vlad-Emanuel Duruș, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Bună ziua, stimați colegi!

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților și anunț că, din totalul celor 329 de deputați, până în acest moment, și-au înregistrat prezența 225.

În conformitate cu prevederile art. 93 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, vă informez că au fost distribuite deputaților următoarele documente: ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților din zilele de marți, 26 și miercuri, 27 noiembrie 2019; programul de lucru pentru perioada 25-30 noiembrie 2019; lista rapoartelor depuse în perioada 30 octombrie - 26 noiembrie 2019 de comisiile permanente sesizate în fond; informarea cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente.

Vă reamintesc că, potrivit programului de lucru aprobat, astăzi, la ora 17,00, vom avea prezentarea interpelărilor adresate membrilor Guvernului.

Înainte însă de a-i da cuvântul doamnei deputat Iurișniți, domnul Varujan Pambuccian, pe procedură.

Vă rog, aveți cuvântul.

 
Păstrarea unui moment de reculegere în memoria Oanei Manolescu, fost deputat, membră a Grupului parlamentar al minorităților naționale - Asociația Liga Albanezilor din România.  

Domnul Varujan Pambuccian:

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

Stimați colegi,

Îmi revine trista misiune de a vă anunța că fosta noastră colegă, Oana Manolescu, nu mai este printre noi. A reprezentat cu cinste minoritatea albaneză, multe legislaturi, a fost una dintre membrele importante ale grupului nostru.

Vă rog să ținem un moment de reculegere.

(Se păstrează un moment de reculegere.)

Vă mulțumesc.

Dumnezeu să-i lumineze sufletul!

   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul Florin Roman? Este? Da.

Vă rog, aveți cuvântul, pe procedură.

 
Informare privind modificări în structura grupurilor parlamentare.  

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Doream să vă informez că, urmare a deciziei Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal, au fost stabilite modificări în componența structurii de conducere a Grupului PNL.

Lider al Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal, subsemnatul, deputat Roman Florin-Claudiu, în locul doamnei deputat Raluca Turcan, iar pentru poziția de vicelider a fost completat locul domnului deputat Virgil-Daniel Popescu cu domnul deputat Preda Cezar-Florin.

Vă mulțumesc.

   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc pentru această informare.

Din nou, domnul Varujan Pambuccian.

Vă rog, aveți cuvântul, pe procedură.

 
   

Domnul Varujan Pambuccian:

Vă mulțumesc.

Și eu vreau să vă informez că în structura de conducere a Grupului parlamentar al minorităților naționale au apărut modificări. Astfel, conducerea grupului arată în felul următor: lider - Varujan Pambuccian; vicelider - Ovidiu Ganț, vicelider - Slobodan Ghera și secretari - Iulius Firczak și Andi Grosaru.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Domnul deputat Alfred Simonis.

Domnul lider, vă rog.

 
   

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Și eu doresc să vă informez faptul că echipa de vicelideri a Grupului parlamentar din Camera Deputaților, al Partidului Social Democrat, va fi completată de domnul Daniel Suciu.

Mulțumesc.

E vicelider.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Din partea UDMR, domnul Szabó Ödön?

Vă rog.

 
   

Domnul Szabó Ödön:

Doamnă președinte,

Eu voiam să fac o glumă, după doamna Iurișniți, spunând că la noi nu s-a schimbat nimic.

Vă mulțumesc. (Râsete.)

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Îi dau cuvântul doamnei deputat Cristina Iurișniți, pentru prezentarea unui mesaj cu prilejul Zilei internaționale pentru eliminarea violenței împotriva femeii.

Aveți cuvântul, doamnă deputat.

Vă rog.

 
Prezentarea, de către doamna deputat Cristina-Ionela Iurișniți, a unui mesaj cu prilejul Zilei Internaționale pentru eliminarea violenței împotriva femeii.  

Doamna Cristina-Ionela Iurișniți:

Da. Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Stimate colege,

Stimați colegi,

În calitate de președinte al Comisiei pentru egalitatea de șanse și în numele colegilor mei din Comisia pentru egalitatea de șanse, vă aduc în atenție faptul că ieri, 25 noiembrie, de Ziua Internațională pentru Eliminarea Violenței asupra Femeilor, a început campania celor 16 zile de activism civic, o campanie care aduce în atenția autorităților și a societății civile promovarea egalității de șanse, prevenirea și combaterea violenței împotriva femeilor și a minorilor în special.

Este nevoie stringentă de politici educaționale antidiscriminare, de campanii naționale de informare și conștientizare, de spoturi publicitare în mass-media, spoturi de interes public care să promoveze constant și eficient egalitatea de șanse și de gen. Altfel, generațiile viitoare vor perpetua inclusiv aceste comportamente abuzive și violente în familie și în comunitate. Altfel, la fiecare 30 de secunde, o femeie din România va fi în continuare supusă unui act de violență în familie, așa cum este în prezent.

Cu această ocazie, Campania națională de informare și conștientizare privind violența de gen vizează promovarea numărului unic de urgență 112, pe care toată lumea îl cunoaște, și mai ales a liniei naționale telefonice gratuite pentru victimele violenței domestice, cu număr unic - 0800 500 333. Deci 0800 500 333.

Eu zic că e important să facem cunoscut acest număr, fiecare parlamentar în circumscripția de care aparține.

E important, de asemenea, să facem un excurs istoric foarte scurt.

Anul 1991 a fost cel în care a fost lansată campania internațională care marchează seria celor 16 zile de activism împotriva violenței asupra femeilor.

Și anul 2000, când Adunarea Generală a Națiunilor Unite a stabilit, printr-o rezoluție, că data de 25 noiembrie va fi Ziua internațională pentru eliminarea violenței asupra femeilor.

Stimate colege,

Stimați colegi,

Respectarea drepturilor femeilor este un angajament asumat prin Constituție și legislație secundară, iar, în 2016, România a ratificat Convenția Consiliului Europei privind prevenirea și combaterea violenței împotriva femeilor și a violenței domestice, ceea ce cunoaștem noi drept Convenția de la Istanbul.

Așadar, pe hârtie, femeile au la dispoziție instrumente care să le protejeze, cum ar fi ordinul de protecție și ordinul de protecție provizoriu. În realitate însă prea puține femei își cunosc drepturile, iar prea puține dintre cele care și le cunosc îndrăznesc să și le ceară.

În România, numărul victimelor violenței domestice și sexuale este în creștere de la an la an, iar sancționarea agresorilor rămâne redusă. Am asistat cu stupoare, cu toții, în acest an, la tragedia de la Caracal, care a expus încă o dată toleranța nepermisă a autorităților față de agresori și da, trebuie să o spunem răspicat, apăsat, că în multe cazuri este vorba chiar de cârdășie cu aceștia.

Mai mult, sistemul public și-a dovedit încă o dată lipsa de pregătire, de empatie și de solidaritate cu victimele violenței, și acest lucru nu este doar imoral, ci și ilegal în 2019, în comunitatea europeană. Nu avem suficiente adăposturi pentru victime, iar unde acestea există, locurile sunt insuficiente. Accesul victimelor la informații, la consiliere psihologică, juridică, financiară este restrâns. Calea obținerii unui ordin de protecție este încă dificilă, costisitoare, în ciuda progreselor legislative evidente. Cu greu se monitorizează agresorii, care pot încălca ordinul de protecție și continuă să urmărească victima, și de multe ori finalul este tragic. De aceea, cazurile în care femeile sunt ucise de actualul sau fostul partener se întâmplă la fiecare 5 zile în România. Mai mult, la fiecare 4 zile, un copil este agresat sexual de către un membru al familiei sale, fie că este fetiță sau băiat.

În calitate de președinte al Comisiei pentru egalitatea de șanse pentru femei și bărbați, vă adresez rugămintea să continuăm împreună eforturile de luptă împotriva acestei violențe domestice și sexuale. Și avem datoria să asigurăm protecția împotriva tuturor formelor de violență asupra femeilor. De asemenea, vă aduc în atenție că este foarte important să milităm transpartinic pentru ca în bugetul de anul viitor să fie alocate fonduri pentru programele de interes național privind violența în familie și pentru măsurile care să sprijine în mod real supraviețuitoarele violenței.

Mai mult, vă aduc în atenție că trebuie să sprijinim și să urgentăm împreună adoptarea acelor inițiative care vizează prevenirea și combaterea violenței de orice fel, precum violența cibernetică.

Și profit de această ocazie să mulțumesc tuturor celor care au semnat și susțin propunerea legislativă pe care am inițiat-o în Parlament, de introducere a violenței cibernetice, a violenței online, în cadrul Legii nr. 217/2003, pe care am depus-o recent în Parlament.

La final, dar nu în cele din urmă, vă amintesc că totul pornește de la educație. Că este nevoie de politici educaționale antidiscriminare, iar școala românească trebuie să promoveze constant și eficient egalitatea de șanse și de gen. Revizuirea urgentă a manualelor școlare și eliminarea stereotipurilor de gen și etnice, includerea educației pentru sănătate ca disciplină obligatorie în curriculum, mai mulți psihologi școlari în unitățile noastre de învățământ, formarea continuă a cadrelor didactice sunt acțiuni ce se impun pentru îmbunătățirea nivelului de egalitate de șanse și de gen în România. Abia atunci vom putea vorbi cu adevărat că dorim să prevenim și nu doar să combatem efectele devastatoare ale violenței asupra victimelor, asupra copiilor și familiei, precum și asupra întregii societăți românești.

Mulțumesc. (Aplauze.)

   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Trecem la dezbaterea inițiativelor legislative.

 
Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind vacantarea unui loc de secretar al Camerei Deputaților (PHCD 59/2019). (rămas pentru votul final)  

Punctul 1. Proiectul de Hotărâre privind vacantarea unui loc de secretar al Camerei Deputaților; PHCD 59/2019. Acesta a devenit vacant ca urmare a demisiei din această funcție, la data de 11 noiembrie 2019, a domnului deputat Daniel Constantin.

Informare privind demisia domnului deputat Daniel Constantin din cadrul Grupului parlamentar PRO Europa și activarea sa ca deputat neafiliat.  

Totodată, domnul deputat ne anunță că își încetează activitatea în cadrul Grupului parlamentar PRO Europa și devine deputat neafiliat.

Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind vacantarea unui loc de secretar al Camerei Deputaților (PHCD 59/2019). (rămas pentru votul final)  

Proiectul de hotărâre a fost distribuit.

Întreb, dacă aveți observații sau comentarii de ordin general? Nu sunt.

La titlu. Dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

La preambul. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

La articolul unic. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Merge la votul final de mâine.

Punctul 2. Punctul 3. La 2 nu avem...

Dezbaterea Proiectului de Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Camerei Deputaților nr. 42/2018 privind aprobarea structurii organizatorice și a statului de funcții ale serviciilor Camerei Deputaților (PHCD 61/2019). (rămas pentru votul final)  

3. Proiectul de Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Camerei Deputaților nr. 42/2018 privind aprobarea structurii organizatorice și a statului de funcții ale serviciilor Camerei Deputaților; PHCD 61/2019.

Întreb dacă sunt obiecții sau comentarii de ordin general? Nu sunt.

Mergem la dezbaterea pe articole.

Dacă sunt obiecții la titlu? Nu sunt. Adoptat.

La preambul, dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

La articolul unic, dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

La Anexa nr. 1, obiecții? Nu sunt. Adoptată.

La Anexa nr. 2, obiecții? Nu sunt. Adoptată.

Proiectul de hotărâre merge la votul final.

Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea alin.(30) și (34<SUP>5</SUP>) ale art.9 din Legea cadastrului și publicității imobiliare nr.7/1996 (PL-x 321/2019). (rămas pentru votul final)  

Poziția 5. Proiectul de Lege pentru modificarea alin. (30) și (345) ale art. 9 din Legea cadastrului și publicității imobiliare nr. 7/1996; PL-x 321/2019, are caracter ordinar și avem 5 amendamente admise.

Din partea comisiilor sesizate în fond, prezentarea raportului?

Domnul Varga, vă rog.

Raportul comun, Comisia pentru administrație și Comisia juridică.

   

Domnul Vasile Varga:

Da, avem un raport comun.

Senatul a adoptat acest proiect, Camera Deputaților fiind decizională.

Avem un aviz favorabil al Consiliului Legislativ și al Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice, un punct de vedere negativ al Guvernului din 23.04.2019 și un aviz negativ de la Comisia pentru buget, finanțe.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea alin. alin. (30) și (345) ale art. 9 din Legea nr. 7/1996.

Inițiativa vizează instituirea aceluiași regim juridic atât pentru finanțarea cât și pentru cofinanțarea, în cadrul Programului național de cadastru și carte funciară, a lucrărilor de înregistrare sistematică inițiate de unitățile administrativ-teritoriale, respectiv într-un cuantum de maximum 60 de lei + TVA/carte funciară, cu excepția terenurilor situate în zone cu forme de relief ce au categorii ridicate de dificultate prevăzute la instrucțiunile de aplicare a Normelor de timp pentru operațiunile necesare realizării lucrărilor de specialitate în cadrul Centrului Național de Cartografie, caz în care cuantumul se majorează cu coeficientul de 1,4 și, ulterior, proporțional cu coeficienții aferenți categoriilor de dificultate.

În urma examinării inițiativei legislative și a opiniilor exprimate de membrii celor două comisii sesizate în fond, s-a hotărât, cu unanimitate de voturi, întocmirea unui raport comun de adoptare a proiectului de lege.

Aș vrea să fac o precizare.

La marginal II... la art. II, cu privire la dispozițiile art. 9 alin. (30) și (345), înlocuirea sintagmei "contracte de finanțare" cu sintagma "contracte de prestări servicii", care este justificată de dispozițiile art. 108 alin. (3) din Regulamentul Camerei Deputaților, potrivit cărora în plenul Camerei Deputaților se pot formula amendamente de corelare tehnico-legislativă, gramaticale sau lingvistice.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Dacă la dezbateri generale dorește cineva să intervină?

Domnul Ionuț Simionca, vă rog.

 
   

Domnul Ionuț Simionca:

Bună ziua!

Doamnă președinte de ședință,

Stimați colegi,

Acesta este proiectul meu legislativ.

Am venit cu acest amendament la Legea cadastrului pentru că în zona montană, la Bistrița-Năsăud, cei care fac măsurătorile cadastrale, oarecum, fugeau de zonele greu accesibile pentru că nu era o metodă de calcul corectă, și atunci am rezolvat acest vid legislativ. Prin completarea metodei de calcul, vin mai mulți bani pentru fiecare lot de teren, de la 60 de lei va crește suma de bani, și cei care fac aceste măsurători cadastrale vor fi mai interesați să le facă. Și astfel vom rezolva o problemă pentru primăriile din județul Bistrița-Năsăud și din toată zona montană și de deal.

Vă mulțumesc.

Și vă rog să votați acest proiect legislativ. Este un proiect foarte bun și util, care aduce plusvaloare comunităților.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Mai sunt alte intervenții la dezbateri generale? Nu mai sunt.

Trecem la dezbaterea pe articole.

Dacă la titlul legii sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

De la marginal 2 la 5, dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptate.

Proiectul de lege merge la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.59/2000 privind Statutul personalului silvic (PL-x 357/2019). (rămas pentru votul final)  

Poziția 6. Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic; PL-x 357/2019.

Sunt 4 amendamente respinse, două anexe și 50 de amendamente admise; are caracter organic.

Din partea inițiatorilor dorește cineva să intervină? Nu.

Din partea comisiei sesizate în fond, Comisia pentru agricultură?

Prezentarea raportului, domnul președinte Stănescu.

Vă rog.

   

Domnul Alexandru Stănescu:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Raport înlocuitor asupra Proiectului de Lege privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic.

Comisia pentru agricultură a fost sesizată în dezbatere pe fond cu Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic.

La ședința din 14 octombrie 2019, plenul Camerei Deputaților a hotărât retrimiterea proiectului de lege la comisie în vederea examinării și întocmirii unui nou raport înlocuitor.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat, în condițiile art. 75 alin. (2) teza a III-a din Constituția României.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare corelarea actualului statut al personalului silvic cu realitățile derivate din evoluțiile domeniilor de activitate în care funcționează personalul silvic.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate de membrii comisiei, s-a hotărât, cu majoritate de voturi, înregistrându-se și o abținere, să se supună plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, cu amendamentele admise redate în Anexa nr. 1 și amendamentele respinse redate în Anexa nr. 2, care fac parte integrantă din prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

La dezbateri generale dacă dorește cineva să intervină? Nu.

O să trecem la dezbaterea pe articole. Sunt și 4 amendamente respinse. Întreb colegii, dacă vor să le susțină? Nu.

(Domnul deputat Nicolae-Daniel Popescu solicită să ia cuvântul.)

Da? Doriți să-l susțineți?

Să-mi spuneți marginalul la care se află, pentru că vom merge din 10 în 10. Sunt 50 de amendamente admise.

Și atunci o să începem cu nr. crt. 1 până la 10, dacă sunt obiecții, comentarii și dacă cumva, întâmplător, se află amendamentul dumneavoastră respins între 1 și 10? Îl aveți? Respins?

Aveți un amendament la art. 23, nu?

L-ați găsit, domnule deputat? Nu.

Deci, dacă de la 1 la 10 sunt obiecții, comentarii? Nu sunt. Adoptate.

De la 11 la 20, dacă sunt obiecții, comentarii?

Aveți la 20, să știți. Ia uitați-vă la marginal 20! Dumneavoastră vreți o modificare la art. 23, care se află la marginal 10 în raportul comisiei.

L-ați identificat? (Discuții la prezidiu cu domnul deputat Nicolae-Daniel Popescu.)

Este același... aveți ceva greșit, înseamnă... Eu am varianta corectă, cu siguranță. (Vociferări.)

Pe raport mă uit și eu.

Aveți un amendament, primul amendament se află la marginal 20, și susțineți o modificare la art. 23, cu exercitarea atribuțiilor de serviciu, personalul silvic cu atribuții de pază.

Nu este acesta. OK. Bun.

De la marginal 11 la 20 nu sunt obiecții, comentarii. Adoptate.

De la 21 la 30?

Haideți să vedem! Spuneți-mi la ce articol aveți modificarea.

Bun. Aveți la art. 46, da?

De la 21 la 30 nu sunt obiecții, comentarii. Adoptate.

De la 31 la 40, obiecții, comentarii?

Domnule Popescu, vă rog să vă susțineți amendamentul respins.

 
   

Domnul Nicolae-Daniel Popescu:

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Amendamentul propus este la art. 46 alin. (4) și spune următorul lucru: "Personalul silvic pensionat la vârsta standard beneficiază de o gratificație egală cu minimum un salariu net pe ultima lună de activitate și maximum 5 salarii, suportate de angajator, urmare a unei evaluări obiective, pentru rezultate deosebite și cu condiția de a nu avea mai mult de două sancțiuni disciplinare constatate pe toată perioada activității sale".

Vreau să fac o mențiune, doamnă președinte, că în comisie am renunțat la partea referitoare la rezultatele deosebite și condiția de a nu avea mai mult de două sancțiuni disciplinare.

Deci, amendamentul meu se oprește la "urmare a unei evaluări obiective". Punct. Făcută de unitatea angajatoare.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

OK. Deci avem așa, în raport, la nr. crt. 33, o modificare la art. 46. Este un amendament respins pe care îl supun votului dumneavoastră.

Vot, vă rog.

 
   

Respins, cu 26 de voturi pentru, 81 de voturi împotrivă, 39 de abțineri.

Vă propun varianta din raportul comisiei.

Vot, vă rog.

 
   

Adoptat, cu 82 de voturi pentru, 7 voturi împotrivă, 57 de abțineri.

Vă mulțumesc.

Domnule Popescu, mai aveți vreun amendament pe care vreți să-l susțineți? Nu.

Acesta a fost la nr. crt. 33.

De la 34 la 41, dacă sunt obiecții, comentarii? Nu sunt. Adoptate.

De la 41 la 50, dacă sunt obiecții, comentarii? Nu. Adoptate.

La Anexa nr. 1, obiecții? Nu sunt. Adoptată.

Anexa nr. 2, obiecții? Nu sunt. Adoptată.

Proiectul merge la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.14/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice (PL-x 421/2017). (rămas pentru votul final)  

Poziția 7. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 14/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice; PL-x 421/2017.

Sunt 32 de amendamente admise și un singur amendament respins. Ne aflăm în procedură de urgență.

Din partea Guvernului?

Vă rog să vă și prezentați.

Aveți cuvântul.

   

Domnul Mihai-Valentin Bobescu (secretar de stat, Ministerul Afacerilor Interne):

Vă mulțumesc frumos, doamnă președinte.

Mihai Bobescu mă numesc, secretar de stat pentru relația cu Parlamentul și relații internaționale, la Ministerul Afacerilor Interne.

Doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Ordonanța Guvernului nr. 14/2017 are ca temei dispozițiile Legii nr. 161/2017 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe și are ca obiectiv transpunerea anumitor dispoziții din Directiva Uniunii Europene 2014/46/UE de modificare a Directivei Consiliului 1999/37/CE privind documentele de înmatriculare pentru vehicule, precum și stabilirea anumitor măsuri administrative referitoare la instituirea mecanismului de suspendare a înmatriculării autovehiculelor, stabilirea interdicției de a circula cu un autovehicul a cărui înmatriculare a fost suspendată, precum și a sancțiunilor aplicate în vederea nerespectării acestei interdicții, respectiv reglementarea unor cazuri suplimentare de radiere din oficiu a vehiculului.

Având în vedere aceste aspecte, vă rugăm frumos să adoptați Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 14/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, în forma propusă de comisiile de specialitate ale Camerei Deputaților.

Vă mulțumesc frumos.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Domnul președinte Iancu, prezentarea raportului comun suplimentar.

 
   

Domnul Iulian Iancu:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Stimați colegi,

Proiectul de lege menționat, conform prevederilor art. 95 și 115, a fost repartizat pentru dezbatere în fond Comisiei pentru industrii și servicii, Comisiei pentru transporturi și infrastructură și Comisiei juridice.

Proiectul a fost adoptat de Senat, are avizul favorabil al Comisiei pentru administrație publică și amenajarea teritoriului, precum și avizul favorabil al Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională.

Așa cum s-a menționat, în fapt, în acest proiect vorbim despre o transpunere a unor dispoziții din cuprinsul Directivei 46 din 2014 și, totodată, se preiau prin această directivă și modificările la Directiva 37 din 1999 a Consiliului privind documentele de înmatriculare pentru vehicule. Vorbim aici despre instituirea unei noțiuni de suspendare a înmatriculării, ca operațiune administrativă, suspendare care intervine în următoarele situații: atunci când noul proprietar nu solicită transcrierea transmiterii dreptului de proprietate în termen de 90 de zile de la data dobândirii dreptului de proprietate asupra vehiculului sau la expirarea/anularea inspecției tehnice periodice a vehiculului.

În urma finalizării dezbaterilor, membrii celor 3 comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, să transmită plenului propunerea de adoptare a actului normativ cu amendamente admise și amendamente respinse.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

La dezbateri generale dacă dorește cineva să intervină? Nu.

Trecem la dezbaterea pe articole.

Avem un singur amendament respins.

Dorește cineva să-l susțină? Nu.

Dacă la nr. crt. 1 - la titlu, respectiv - sunt observații, comentarii? Sunt obiecții? Nu. Adoptat.

De la marginal 2 la marginal 10, obiecții, comentarii? Nu sunt. Adoptate.

De la 11 la 20, obiecții, comentarii? Nu sunt. Adoptate.

De la 21 la 32 dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptate.

Proiectul de lege merge la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice (PL-x 454/2017). (rămas pentru votul final)  

Poziția 8. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195 din 2002 privind circulația pe drumurile publice; PL-x 454/2017.

Sunt 4 amendamente admise și are caracter ordinar.

Din partea Guvernului?

Din partea comisiilor sesizate în fond, pentru prezentarea raportului comun suplimentar?

Vă rog.

Domnul Marius Bodea.

   

Domnul Marius Bodea:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

PL-x 454/2017 - Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

În conformitate cu prevederile art. 70 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia juridică, de disciplină și imunități, Comisia pentru industrii și servicii și Comisia pentru transporturi și infrastructură au fost sesizate în fond, pentru dezbatere și avizare, cu actul normativ, Camera Deputaților fiind Cameră decizională.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 6 noiembrie 2017, a fost avizat favorabil de Consiliul Legislativ, are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002, în sensul modificării sancțiunilor contravenționale aplicate pentru nerespectarea normelor privind circulația bicicletelor, cu amendă prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni.

În conformitate cu prevederile art. 61 și 63 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, comisiile au examinat proiectul de lege în ședințe separate și au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea actului normativ cu amendamente admise.

În ședința din data de 21 noiembrie 2018, plenul Camerei Deputaților a hotărât, în temeiul art. 70, republicat, să trimită actul normativ către comisiile sesizate în fond, în vederea dezbaterii și transmiterii unui raport suplimentar.

Cele trei comisii au dezbătut asupra actului normativ în ședințe separate și au hotărât, cu majoritate de voturi, menținerea raportului inițial de adoptare cu amendamente admise.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Dezbateri generale? Nu sunt doritori.

Trecem la dezbaterea pe articole.

Dacă la nr. crt. 1 sunt observații, sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

La 2, observații? Nu sunt. Adoptat.

La 3, obiecții? Nu sunt. Adoptat.

La 4, dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Proiectul merge la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru abrogarea art.9 din Legea nr.289/2002 privind perdelele forestiere de protecție (PL-x 322/2018). (rămas pentru votul final)  

Poziția 9. Proiectul de Lege pentru abrogarea art. 9 din Legea nr. 289/2002 privind perdelele forestiere de protecție; PL-x 322/2018; are caracter ordinar.

Din partea comisiilor sesizate în fond?

Domnul Dănuț Păle, vă rog, prezentarea raportului comun înlocuitor.

   

Domnul Dănuț Păle:

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice, Comisia pentru mediu și echilibru ecologic și Comisia juridică au fost sesizate spre dezbatere în fond cu Proiectul de Lege pentru abrogarea art. 9 din Legea nr. 289/2002 privind perdelele forestiere de protecție, transmis cu adresa PL-x 322 din 22 mai 2018.

În ședința din 27 martie 2019, plenul Camerei Deputaților, în temeiul art. 70 din Regulamentul Camerei Deputaților, a hotărât retrimiterea Proiectului de Lege pentru abrogarea art. 9 din Legea nr. 289/2002 privind perdelele forestiere de protecție, în vederea depunerii unui nou raport comun.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 16 mai 2018.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare abrogarea dispozițiilor alin. (2) - (6) ale art. 9 din Legea nr. 289/2002 privind perdelele forestiere de protecție, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

În urma dezbaterilor, membrii celor trei comisii au hotărât în unanimitate să propună plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare raportul de respingere al Proiectului de Lege pentru abrogarea art. 9 din Legea nr. 289/2002 privind perdelele forestiere de protecție, întrucât prevederile au fost preluate în PL-x 547/2018 - Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 65/2018 pentru modificarea anexei la Legea nr. 289/2002 privind perdelele forestiere de protecție.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Dezbateri generale?

Doriți să interveniți? Nu.

Fiind o respingere, aceasta merge direct la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.24/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman (PL-x 218/2018). (rămas pentru votul final)  

Poziția 10. Tot o respingere este. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman; PL-x 218/2018.

Din partea comisiei sesizate în fond?

Domnul deputat Dănuț Păle, prezentarea raportului.

Vă rog, aveți cuvântul.

   

Domnul Dănuț Păle:

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice a fost sesizată spre dezbatere în fond cu Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman.

Propunerea legislativă a fost adoptată de Senat în ședința din 11 aprilie 2018.

Propunerea legislativă este de competența decizională a Camerei Deputaților.

Are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 55/2017, în vederea transferării responsabilității consiliilor județene către consiliile locale și înființarea unor unități de depozitare frigorifică pe raza fiecărei unități administrativ-teritoriale finanțate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

În urma dezbaterilor, Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice a hotărât, în unanimitate, să propună plenului Camerei Deputaților spre adoptare raportul de respingere a Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman pentru următoarele motive:

  • activitățile propuse vor pune în pericol sănătatea umană prin manevrarea și transportul în condiții necorespunzătoare a animalelor moarte;
  • determină creșterea cheltuielilor din bugetele locale fără o fundamentare solidă;
  • adoptarea proiectului de lege ar determina reluarea procedurii de notificare.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Nu sunt intervenții la dezbateri generale.

Proiectul merge la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.64/2018 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.24/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman (PL-x 546/2018). (rămas pentru votul final)  

Poziția 11. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2018 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, PL-x 546/2018.

Suntem în procedură de urgență; 6 amendamente admise și 4 respinse.

Reprezentantul Guvernului.

Vă rog, aveți cuvântul.

   

Domnul Claudiu-Sorin Roșu-Mareș (secretar de stat, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale):

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Sorin Roșu-Mareș, secretar de stat în cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Ordonanța de urgență a Guvernului modifică Ordonanța Guvernului nr. 24/2016 și a fost adoptată ca urmare a recomandărilor Comisiei Europene cu privire la activitatea de neutralizare a animalelor moarte provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale, ținând cont și de necesitatea evitării și acoperirii unor riscuri la adresa securității și siguranței alimentare a populației.

Ca urmare, vă rugăm să adoptați proiectul de lege pentru aprobarea ordonanței de urgență.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Domnul Dănuț Păle, prezentarea raportului, vă rog.

Faceți naveta.

 
   

Domnul Dănuț Păle:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice a fost sesizată în dezbatere pe fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2018 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 15 octombrie 2018.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate de membrii comisiei, s-a hotărât, cu majoritate de voturi - înregistrându-se o abținere - să supună plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2018 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, cu amendamentele admise redate în Anexa nr. 1 și amendamentele respinse redate în Anexa nr. 2, care fac parte integrantă din prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Dezbateri generale? Nu sunt intervenții.

Trecem la dezbaterea pe articole.

Avem și 4 amendamente respinse, care aparțin colegilor de la UDMR.

Doriți să le susțineți? Nu.

Dacă la nr. crt. 1 sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

La 2, obiecții? Nu sunt. Adoptat.

La 3, obiecții? Nu sunt. Adoptat.

4, obiecții? Nu sunt. Adoptat.

La nr. crt. 5, obiecții? Nu sunt. Adoptat.

La nr. crt. 6, obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Proiectul merge la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind reglementarea fondurilor de investiții alternative și pentru modificarea și completarea unor acte normative (PL-x 374/2019). (rămas pentru votul final)  

12. Proiectul de Lege privind reglementarea fondurilor de investiții alternative și pentru modificarea și completarea unor acte normative; PL-x 374/2019.

Ne aflăm în procedură de urgență și are caracter organic; sunt 547 de amendamente admise și două amendamente respinse.

Din partea Comisiei pentru buget, finanțe, prezentarea raportului, domnul președinte Sorin Lazăr.

Vă rog.

   

Domnul Sorin Lazăr:

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

În conformitate cu prevederile art. 95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru buget, finanțe și bănci a fost sesizată pentru dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege privind reglementarea fondurilor de investiții alternative și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

În raport cu acest proiect de lege, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare înființarea și funcționarea fondurilor de investiții alternative, organisme de plasament colectiv, altele decât cele prevăzute prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 32/2012.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, deputații prezenți la lucrări au hotărât cu unanimitate de voturi să supună plenului Camerei Deputaților raportul de adoptare a Proiectului de Lege privind reglementarea fondurilor de investiții alternative și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu amendamentele admise prezentate în Anexa nr. 1.

Amendamentele respinse se regăsesc în Anexa nr. 2.

În raport cu obiectul și conținutul său, Proiectul de Lege face parte din categoria legilor organice.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Intervenții la dezbateri generale? Nu sunt.

Trecem la dezbaterea pe articole.

Sunt însă două amendamente respinse. Dacă doriți să le susțineți, o să vă rog să...

Nu, nu doriți.

Dacă de la nr. crt. 1...

O să le luăm din 50 în 50.

De la nr. crt. 1 la 50, sunt obiecții? Nu sunt. Adoptate.

De la 51 la 100, obiecții? Nu sunt. Adoptate.

De la 101 la 150, obiecții? Nu sunt. Adoptate.

De la 151 la 200, dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptate.

De la 201 la 250, obiecții? Nu sunt. Adoptate.

De la 251 la 300, dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptate.

De la 301 la 350, obiecții? Nu sunt. Adoptate.

De la 351 la 400, obiecții? Nu sunt. Adoptate.

De la 401 la 450, dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptate.

De la 451 la 547, dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptate.

Proiectul de lege merge la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind câinii salvamontiști (PL-x 511/2017). (rămas pentru votul final)  

Poziția 13. Proiectul de Lege privind câinii salvamontiști; PL-x 511/2017.

Sunt 12 amendamente admise și are un caracter ordinar.

Din partea inițiatorilor? Nu dorește nimeni să intervină.

Din partea comisiilor sesizate în fond, prezentarea raportului comun, domnul Dănuț Păle.

   

Domnul Dănuț Păle:

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice și Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională au fost sesizate spre dezbatere în fond cu Proiectul de Lege privind câinii salvamontiști.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat propunerea legislativă în ședința din 27 noiembrie 2017.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare crearea cadrului legal privind unitățile canine de intervenție la avalanșă, constituite potrivit recomandărilor Comisiei Internaționale de Salvare Alpină. Astfel, unitatea canină de intervenție la avalanșă este echipajul compus dintr-un câine și salvamontistul sau jandarmul său, echipaj care a parcurs formele de pregătire specifice în cadrul Asociației Naționale a Salvatorilor Montani din România, respectiv Centrul Chinologic "Dr. Aurel Greblea" din Sibiu, respectând întocmai regulamentul acestora și care a absolvit la zi verificările anuale.

Prin obiectul de reglementare și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii celor două comisii au hotărât, în unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea Proiectului de Lege privind câinii salvamontiști, cu amendamente admise care se regăsesc în anexa la prezentul raport comun.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă la dezbateri generale dorește cineva să intervină? Nu.

Trecem la dezbaterea pe articole.

Dacă de la nr. crt. 1 la 5 sunt obiecții? Nu sunt. Adoptate.

De la 6 la 12, dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptate.

Proiectul de lege merge la votul final.

Și închidem aici prima parte a ședinței noastre de astăzi.

Urmează prezentarea interpelărilor.

Vă mulțumesc.

 
  Prezentarea pe scurt a interpelărilor ce urmează a fi adresate membrilor Guvernului.  

După o scurtă pauză

     

(În continuare, lucrările ședinței au fost conduse de domnul deputat Vlad-Emanuel Duruș, vicepreședinte al Camerei Deputaților.)

 
   

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Bună seara, stimați colegi!

Continuăm cu partea a doua a ședinței noastre de astăzi, 26 noiembrie, consacrată prezentării interpelărilor adresate membrilor Guvernului.

Voi da cuvântul colegilor deputați înscriși pe listă pentru a prezenta câte o singură interpelare din cele depuse, reamintind totodată că durata dezvoltării unei interpelări nu poate depăși 3 minute.

Sunt 11 deputați înscriși, însă dacă pe parcurs vor dori și alții să susțină, îi rog să se înscrie la cuvânt.

Primul deputat, doamna Mariana-Venera Popescu, din partea Grupului parlamentar al minorităților - două interpelări depuse.

Dacă se află în sală doamna Popescu? Nu.

 
  Constantin Codreanu

Următorul deputat înscris, domnul Constantin Codreanu, din partea Grupului PMP.

Aveți 6 interpelări.

Domnule deputat, vă rog frumos să susțineți una singură.

Aveți cuvântul.

   

Domnul Constantin Codreanu:

Mulțumesc, domnule vicepreședinte.

Vă mărturisesc faptul că trăiesc un déjà-vu. Cu excepția poate a situației că sunteți dumneavoastră cel care prezidați această ședință. Pentru că revin asupra unui subiect extrem de important pentru mine și extrem de important pentru românii din Republica Moldova, în speranța că odată cu schimbarea guvernării vom avea și o atitudine favorabilă față de acest subiect.

Mai exact, vorbesc despre situația existentă la Autoritatea Națională pentru Cetățenie. Și în cadrul Autorității Naționale pentru Cetățenie fac referire la Comisia pentru Cetățenie, cea care analizează dosarele depuse la această autoritate. Mă refer la dosarele de redobândire a cetățeniei române, sau de dobândire, sau de renunțare.

Însă interpelarea mea se referă la cei care vor să redevină cetățeni români - etnicii din Republica Moldova.

Există un blocaj la nivelul Autorității Naționale pentru Cetățenie, astfel încât trăim situația în care dosare depuse la început de 2018 încă nu au intrat în proces de examinare și procesul de redobândire a cetățeniei române durează mai mult decât stipulează în mod firesc legislația - Legea nr. 21/1991 a cetățeniei române.

Solicitarea mea, și, de fapt, cele 3 întrebări pe care le adresez noului ministru al justiției sunt următoarele.

1. Dacă domnul ministru al justiției consideră oportună, necesară și importantă dublarea numărului de membri ai Comisiei pentru Cetățenie din cadrul ANC?

2. Dacă răspunsul este unul afirmativ, când estimează domnul ministru că poate fi operată această suplimentare a numărului de membri ai ANC?

Și 3. Care este în opinia domnului ministru numărul optim pe care îl poate avea această Comisie pentru Cetățenie din cadrul Autorității Naționale pentru Cetățenie?

În speranța unor răspunsuri cât mai rapide, vreau să menționez și faptul că am solicitat o întrevedere cu domnul ministru al justiției pentru a-i prezenta această situație, dincolo de interpelarea pe care am depus-o și pe care am prezentat-o astăzi.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Mulțumesc și eu, domnule deputat.

Sper să primiți răspuns de data aceasta, ca să nu mai aveți încă un déjà-vu.

 
  Nicolae-Daniel Popescu

Mai departe. Următorul deputat înscris pentru a prezenta interpelarea este domnul Nicolae-Daniel Popescu, din partea Grupului parlamentar al USR.

Domnule deputat, aveți 3 interpelări depuse. Vă rog să susțineți una singură.

Aveți cuvântul.

   

Domnul Nicolae-Daniel Popescu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelarea pe care doresc să o adresez de fapt Ministerului Apelor și Pădurilor este legată de măsurile întreprinse de minister pentru stoparea tăierilor ilegale de lemn din județul Suceava, dar și din restul țării.

Înainte de aceasta, aș dori să mulțumesc Ministerului Sănătății pentru că a ținut cont de solicitarea mea de la mijlocul lunii octombrie, referitoare la simplificarea procedurilor de eliberare a cardului european de sănătate și că analizează oportunitatea simplificării procedurii de obținere a acestui card de către cetățenii care călătoresc în străinătate. Este o bilă albă, și pentru asta, încă o dată, merită toată aprecierea mea și a noastră.

Înapoi la interpelarea adresată Corpului de Control al prim-ministrului și Ministerului Apelor și Pădurilor.

Mă leg de situația din județul Suceava - defrișările ilegale de lemn din inima Bucovinei, după cum spune și reportajul, investigația Recorder, de la începutul lunii octombrie. Și rog ministerul să revină cu răspunsuri la următoarele întrebări.

Care sunt rezultatele și concluziile controalelor anunțate de conducerea Regiei Naționale a Pădurilor - Romsilva în tot județul Suceava, începând cu Ocolul Silvic Moldovița?;

Ce măsuri ați întreprins concret față de ancheta proprie, despre situația tăierilor ilegale din județul Suceava, în condițiile în care, așa cum s-a arătat în materialul publicației Recorder, "conducerea ministerului a cerut rapoarte detaliate de la instituțiile silvice din județ"?;

Ce conținut au aceste rapoarte? Unde pot fi ele consultate? Și în ce măsură s-a dispus sesizarea autorităților abilitate de cercetare penală față de acțiunile flagrante ce sunt prezentate în materialul respectiv?;

Întrebarea nr. 4: Ce măsuri legale veți dispune pentru înlocuirea utilizării ciocanelor silvice, astfel încât să combateți mult cunoscuta deja metodă de furt, intitulată "metoda adaosului"?

Întrebarea nr. 5 privește serviciul "Radarul Pădurilor" și aplicația "Inspectorul Pădurii" din Sistemul Național Integrat de Urmărire a Trasabilității Materialelor Lemnoase - SUMAL și se referă la o solicitare prin care am rugat să ni se prezinte o statistică generală de la data lansării acestor două servicii, pe fiecare județ în parte, cu numărul de infracțiuni și contravenții constatate pe luni și ani, urmare a apelării Serviciului 112 și aplicației "Inspectorul Pădurii".

Și întrebarea nr. 6, vă solicit, stimate domnule ministru, să ne explicați relația dintre cele două aplicații, entități, "Inspectorul Pădurii" și "Radarul Pădurilor" și de ce s-au creat, întrucât se mențin în spațiul public două entități care în fapt fac cam același lucru, adică preiau sesizări din partea cetățenilor. Fapt care, uneori, din ceea ce am observat în teritoriu, în primul rând, e de natură să-i inducă în eroare pe cetățeni.

Vă mulțumesc foarte mult.

 
   

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Mulțumesc și eu, domnule deputat.

 
  Sergiu Cosmin Vlad

Următorul înscris pe listă este domnul Sergiu Cosmin Vlad, din partea aceluiași grup parlamentar, al USR.

Aveți o interpelare, domnule deputat.

   

Domnul Sergiu Cosmin Vlad:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelare adresată Ministerului Educației Naționale.

Obiectul interpelării: "Clarificări referitoare la condiția Palatului Copiilor din municipiul Arad".

Referitor la Palatul Copiilor din municipiul Arad, vă rog să aduceți clarificări cetățenilor prin răspunsuri la următoarele întrebări.

Când va fi achitată chiria pentru spațiul în care se desfășoară acum activitățile Palatului Copiilor?;

Care este stadiul lucrărilor la noul sediu al acestuia, din Arad?;

Care este costul finalizării construcției și cât din acest cost este alocat deja în bugetul anului curent?;

Când va fi finalizat noul sediu al Palatului Copiilor din Arad?

Dacă luați în considerare preluarea acestuia de către municipiul Arad? Dacă da, există demersuri în acest sens? Dacă da, există acordul autorităților locale pentru această preluare? Există măcar exprimarea unei intenții a autorităților locale pentru această preluare? Dacă se va face preluarea, veți ceda și noul sediu, aflat acum în construcție? În ce condiții?

Cu deosebită considerație, Sergiu Cosmin Vlad, deputat al USR.

 
   

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Mulțumesc, domnule deputat.

 
  Ilie Toma

Următorul înscris pe listă este domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui, din partea Grupului USR. Nu este prezent.

Domnul Cornel Zainea, din partea Grupului USR. Nu este prezent.

Din partea celor neafiliați, doamna deputat Oana-Mioara Bîzgan-Gayral, o interpelare. Nici dânsa nu este prezentă.

Din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat, domnul Cornel Itu? Absent.

Tot din partea Grupului parlamentar al PSD, domnul deputat Ioan Sorin Roman. Nici dânsul nu este aici.

Doamna deputat Natalia-Elena Intotero, tot din partea PSD. Are două interpelări depuse. Nici dânsa nu este aici pentru a le susține.

Ultimul înscris pe listă este domnul Laurențiu Nistor, din partea Grupului parlamentar al PSD. Nu-l văd nici pe dânsul în sală.

Dacă mai este, dintre cei prezenți, vreun...?

Domnul deputat Ilie Toma.

Sigur, aveți cuvântul.

O singură interpelare, domnule deputat.

   

Domnul Ilie Toma:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Mulțumesc că mi-ați dat cuvântul.

Vreau să... nici nu știu cum să formulez, întrebare sau interpelare. Fac referință directă la Ministerul Muncii.

Ca reprezentant direct al pensionarilor din diversele categorii socio-profesionale ale județului Hunedoara, aș vrea să-mi răspundă foarte clar și coerent la următoarea întrebare.

Dacă are de gând să pună în aplicare noua Lege a pensiilor? Dacă are de gând să definitiveze cât mai repede acel soft care a fost început de Guvernarea trecută? Dar dânșii am înțeles că îl blochează din diverse motive - că nu sunt bani sau că nu sunt... știu eu, sau nu este voință politică.

Pentru că numeroși pensionari din România și numeroși pensionari din județul Hunedoara așteaptă să le fie recalculate acele drepturi - că nu sunt facilități, pensionarii din România nu capătă facilități, ei au muncit pentru aceste drepturi și este normal să le dăm. Și de aceea a fost elaborată o nouă Lege a pensiilor, pe care dânșii o așteaptă cu sufletul la gură.

Este foarte important pentru că deja s-a pierdut aproape un an în recalcularea celor 5 milioane de dosare. Este foarte important să o aplicăm cât mai repede, deoarece acolo sunt pensionari cu grupa I, grupa a II-a, grupă specială, grupă deosebită, cărora nu le-a fost luat în seamă acel drept de grupă și pe noua Lege a pensiilor li se îndreaptă inechitățile și nedreptățile care le-au fost făcute.

Tot pe noua Lege a pensiilor, dânșii așteaptă să le fie recalculat acel spor de punctaj pentru acordul global, și încă nu s-a făcut nimic în acest sens.

Și vă promit, de la microfonul tribunei Parlamentului, al Camerei Deputaților, că în fiecare săptămână, dacă nu la două săptămâni, voi interveni până când noua Lege a pensiilor va fi pusă în aplicare și cele 5 milioane de dosare din România vor fi recalculate.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
   

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Da. Mulțumesc și eu, domnule deputat.

E bine să fiți insistent.

Având în vedere că nu mai avem niciun coleg care dorește să susțină vreo interpelare adresată Guvernului, închid această ședință.

Urmează să ne vedem mâine dimineață la 8,30, la sesiunea dedicată declarațiilor politice.

 
     

Ședința s-a încheiat la ora 17,14.

 
       

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 8 februarie 2023, 2:01
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro