Plen
Ședința Camerei Deputaților din 25 martie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.41/03-04-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 25-03-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 martie 2019

10. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea art.9 alin.(21) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.34/2013 privind organizarea, administrarea și exploatarea pajiștilor permanente și pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr.18/1991 (PL-x 235/2018). (rămas pentru votul final)

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

18. Proiectul de Lege pentru modificarea art. 9 alin. (21) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea și exploatarea pajiștilor permanente și pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991. Este PL-x 235/2018.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu.

Avem raportor Comisia pentru mediu și Comisia pentru agricultură.

Domnul vicepreședinte Dănuț Păle.

Vă rog.

Raport comun.

Domnul Dănuț Păle:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru mediu și Comisia pentru agricultură au fost sesizate cu dezbaterea pe fond, în vederea unei noi examinări și depunerii unui nou raport comun, cu Proiectul de Lege pentru modificarea art. 9 alin. (21) din Ordonanța de urgența a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea și exploatarea pajiștilor permanente și pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea alin. (21) al art. 9 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea și exploatarea pajiștilor permanente și pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 86/2014, cu modificările și completările ulterioare, în vederea facilitării închirierii și exploatării pajiștilor aflate în proprietatea primăriilor.

În urma reexaminării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii celor două comisii au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege cu amendamentele admise redate în anexa care face parte integrantă din prezentul raport.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Camera Deputaților este Cameră Decizională.

Mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Domnul Tinel Gheorghe, la dezbateri generale.

Vă rog, Grupul PNL.

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Inițiativa legislativă a unor colegi de-ai noștri din PSD avea ca motiv faptul că multe dintre unitățile administrativ-teritoriale nu au forme asociative care să poată închiria și exploata pajiști aflate în proprietatea primăriilor și că în același timp există intenții din partea fermierilor de a se asocia în cooperative agricole, conștienți fiind de beneficiile asocierii.

Până aici toate bune și frumoase. Se modifică art. 2, în sensul că beneficiarii contractelor de concesiune, de închiriere, pe lângă asociațiile crescătorilor locali, așa cum au fost prevăzute inițial în Ordonanța nr. 34, au apărut și cooperativele agricole locale, grupuri de producători locali și - întrebare din partea noastră - persoane juridice cu sediul social pe teritoriul localității respective.

Am întrebat la data respectivă. Raportul s-a tot întors, s-a tot plimbat între plen și comisia de specialitate și am tot întrebat: dar amenajamentele pastorale, cele pe care le-am îndrituit noi prin Ordonanța nr. 34 nu trebuie să devină și ele obligatorii odată? Pentru că ele stau la baza propunerii legislative de stabilire a încărcăturii pe unitatea de suprafață și a tuturor soluțiilor tehnice care trebuie să se întreprindă acolo.

Și acum vă cer permisiunea să citesc ce spuneam noi prin Ordonanța Guvernului nr. 34: "Asociațiile crescătorilor locali, persoanele juridice cu sediul social pe teritoriul localității respective cu care se încheie contracte de închiriere prin atribuire directă trebuie să încheie contracte de închiriere cu atribuire directă, trebuie să fie legal constituite cu cel puțin un an înainte de data depunerii cererii și să aibă amenajament pastoral începând cu anul 2013".

Vine Legea nr. 86/2014 și spune: "Unitățile administrativ-teritoriale, prin primari, în conformitate cu hotărârile consiliilor locale, au obligația de a include în cadrul documentației de concesiune sau închiriere a pajiștilor permanente amenajamentul pastoral și condiții speciale de îndeplinire a contractului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare".

Rețineți, Legea nr. 86/2014! Adică prorogăm termenul din 2013, în 2014. Nu e nicio problemă!

Mergem mai departe.

La un moment dat, modificăm și termenul de la 1 ianuarie 2014 și îl ducem în 2015, prin Ordonanța Guvernului nr. 63/2014.

"În cazul în care proprietarii de animale membri ai colectivității locale sunt membri ai unei asociații și exploatează în comun o suprafață de pășune, contractul de închiriere/concesionare se încheie cu asociația, în baza unui centralizator care cuprinde acordul, datele de identificare și numărul de animale pe fiecare membru al asociației. Amenajamentul pastoral este obligatoriu din 2015". E, n-o fi 2015, hai să zicem!

Mergem mai departe și prorogăm și termenul din 2015, prin Legea nr. 16/2016 și îl ducem în 2016. Nu e nicio problemă! Nu e nici de la 1 ianuarie 2016 obligativitatea întocmirii amenajamentului pastoral și îl ducem, prin Legea nr. 44/2018, spunem: "Începând cu anul 2019 este obligatorie aplicarea amenajamentului pastoral".

Nu-i suficient că prin ordonanțe, proiecte de lege succesive, am tot amânat termenul de intrare în vigoare a amenajamentului pastoral, mai venim cu inițiativa legislativă de astăzi și la art. 10 alin. (1) modificăm și spunem: "Începând cu anul 2020 este obligatorie aplicarea amenajamentului pastoral".

Este o chestie de neseriozitate totală. De șapte ani de zile tot prorogăm termenul acesta cu privire la obligativitatea deținerii, întocmirii amenajamentului pastoral, deși știm foarte bine că este cartea de căpătâi a exploatării, a valorificării pajiștii, pășunii.

De ce facem chestia asta? De ce nu finanțăm, așa cum ne-am obligat prin Ordonanța nr. 34, autoritățile locale să întocmească amenajamentele pastorale?

Păi, vă spun eu de ce. Pentru că, prin amenajamentul pastoral, creăm obligații celor care concesionează și închiriază suprafețele respective, ceea ce nu este în regulă. Și introducerea acestei sintagme la alin. (21) al art. 9, cu "persoanele juridice cu sediul social pe teritoriul localității respective și termenul curge" după "asociațiile crescătorilor de animale locali, cooperative agricole, grupuri de producători locali", după părerea mea creează premisele ca acolo, în teritoriu, pajiștile, pășunile să nu fie folosite de cei care sunt adevărații crescători de animale, ci cu totul și cu totul de alții.

Pentru acest lucru, Partidul Național Liberal nu va vota acest proiect de act normativ.

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Ați depășit timpul.

Mergem mai departe.

Avem patru amendamente admise.

Dacă la titlul legii sunt intervenții? Nu.

1 marginal? 2? 3?

Am finalizat dezbaterile.

Are caracter ordinar.

Rămâne la votul final.

La poziția 25.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 27 ianuarie 2023, 0:36
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro