Gabriela-Maria Podașcă
Gabriela-Maria Podașcă
Ședința Camerei Deputaților din 19 decembrie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.4/09-01-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
01-02-2023
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 19-12-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 decembrie 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.58 Gabriela-Maria Podașcă - declarație politică despre președinția Consiliului Uniunii Europene, în mandatul României;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Gabriela-Maria Podașcă:

La 1 ianuarie 2019, România va prelua, în premieră, președinția rotativă a Consiliului Uniunii Europene, una dintre cele mai importante responsabilități din cei 12 ani ca stat membru.

În cursul președinției sale, Bucureștiul va avea de gestionat acorduri de închidere a unor dosare-cheie pentru politica europeană, precum și prezidarea ieșirii Marii Britanii din UE. Președinția României va încheia negocierile privind bugetul UE pe termen lung - cadrul financiar multianual pentru perioada 2021-2027 -, va asigura tranzițiile la nivelul instituțional - în special următoarea Comisie și Parlament -, precum și finalizarea dezbaterii privind viitorul Europei - și organizarea Summitului Zilei Europei 2019 de la Sibiu.

Dar ce se va întâmpla cu proiectele României în domenii-cheie precum social, sănătate sau educație?

Ceea ce ar trebui să fie o oportunitate de a promova măsuri pentru îmbunătățirea situației la nivel național în domenii majore și de a influența, în egală măsură, deciziile strategice la nivel european, se va transforma, din păcate, într-un moment ratat. Președinția română va fi umbrită de retorica domnului Dragnea și a Guvernului Dăncilă cu privire la statul de drept și la paranoia acestora, apropo de influența externă și presiunile la care e supus statul.

Proiectele, care contează într-adevăr pentru România și care ar aduce plusvaloare cetățenilor din perspectiva drepturilor lor sociale, vor rămâne necunoscute nu doar pentru celelalte state membre UE, dar și pentru români. Oportunitatea oferită de mandatul pe care îl vom avea în 2019, de a face valorile Uniunii cunoscute românilor, de a le explica responsabilitățile pe care le avem ca stat membru, precum și beneficiile pe care ni le oferă aderarea la Pilonul European al Drepturilor sociale sau la Politica de Coeziune, este pe cale să fie ratată din cauza incompetenței și orgoliului guvernării Dragnea-Dăncilă.

Într-o declarație în Parlamentul României, săptămâna trecută, premierul Viorica Dăncilă vorbea despre mottoul președinției Consiliului UE în mandatul țării noastre, care va fi: "Coeziunea ca valoare comună europeană, despre o Europă a convergenței care va avea ca priorități reducerea decalajelor și promovarea drepturilor sociale".

Aceste declarații nu se reflectă însă și în susținerea de proiecte concrete la nivel național. Măsurile pe care le-am propus în Parlament, în acest an, au vizat creșterea calității intervențiilor în rândul unor categorii sociale vulnerabile de care suntem direct responsabili - copii și tineri. Am propus modificări legislative dedicate copiilor diagnosticați cu tulburare de spectru autist, tinerilor care urmează să părăsească sistemul de protecție special sau persoanelor care nu au o locuință și nici documente de identitate. Toate acestea, măsuri sociale care ar fi putut face diferența pentru persoanele aflate într-o situație reală de vulnerabilitate, dar care nu au fost susținute de majoritatea parlamentară, deoarece a avut întâietate decizia politică, și nu responsabilitatea pe care o avem ca parlamentari aleși de cetățeni.

România este mai dezbinată ca oricând, dublul-standard a devenit normă atât în discursul public, cât și în implementare, iar în mai puțin de o lună va prelua mandatul președinției rotative a Consiliului UE o Românie în care 35% din populație este expusă riscului sărăciei sau excluziunii sociale.

Primul mandat al președinției Consiliului UE ar trebui să constituie o oportunitate pentru reconfirmarea angajamentului României față de Uniunea Europeană și față de promovarea valorilor comune, inclusiv printr-o situație politică națională stabilă și echilibrată. În plus, poate să reprezinte șansa unei poziționări mai bune și a consolidării rolului României la nivelul statelor membre.

Aceste lucruri trebuie să le avem în minte în perioada următoare și să depunem eforturi împreună pentru susținerea libertăților și drepturilor comune și egale ale tuturor statelor membre.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 2 februarie 2023, 19:16
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro