Plen
Ședința Camerei Deputaților din 2 decembrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.215/07-12-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 02-12-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 2 decembrie 2015

11. Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea art. 39, art. 293 și art. 294 din OUG 34/2006, actualizată în 2014, privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii (Pl-x 339/2015). (rămasă pentru votul final)  
 
consultă fișa PL nr. 339/2015

   

Domnul Petru Gabriel Vlase:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

12. Propunerea legislativă pentru completarea art. 39, art. 293 și art. 294 din O.U.G. nr. 34/2006, actualizată în 2014, privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii.

Inițiatorii?

Sunteți inițiator? Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule președinte de ședință.

Foarte pe scurt. Lemnul, în țara noastră și în multe alte locuri de pe planetă, se exploatează în mod rațional, sau în mod ilegal, sau într-un mod care nu ține cont de niște standarde care să protejeze pădurea.

Atunci când aceste standarde există, zonele respective sunt certificate, adică se aplică un anumit management, nu se taie în așa fel încât pădurea să fie afectată.

În țara noastră, acest management, această certificare se aplică deocamdată la aproximativ 37% din suprafața exploatărilor forestiere, 37% din zonele de exploatare. În celelalte zone se taie ilegal sau sursele de lemn din celelalte zone sunt incerte. Și vedem că suprafețele de pădure din România s-au redus în ultimii 25 de ani.

Curtea de Conturi arată că între 1990 și 2012, 366.000 de hectare au fost defrișate ilegal, în aceeași perioadă s-a reușit reîmpădurirea doar pe o suprafață de 40.000 de hectare, așadar e un decalaj uriaș. Or, dacă lucrurile continuă în acest mod, viitorul este sumbru pentru pădurile din România.

Și atunci proiectul de lege este parte a măsurilor necesare pentru a proteja pădurea, este nevoie de un complex de măsuri, nu ajunge una singură. E foarte important că s-a recurs și la trasabilitatea lemnului și sunt multe alte măsuri.

Dar ceea ce propun cu acest proiect de lege este ca instituțiile publice să achiziționeze lemn și produse din lemn, hârtie și așa mai departe, numai din surse certificate. Ar fi dramatic ca instituțiile publice să achiziționeze lemn sau produse din lemn din surse ilegale sau din surse unde se fac defrișări iresponsabile.

Și atunci, pe de o parte, ne-am și asuma o anumită responsabilitate, ca instituții publice, pe de altă parte, am și stimula piața de astfel de produse să ia lemn din produse certificate, pentru că instituțiile publice reprezintă o pondere importantă, la nivel european reprezintă 17% din piață, în România, probabil, e un procentaj asemănător.

Și-atunci în acest sens vine propunerea mea. Din păcate nu am găsit suficientă înțelegere la comisii. Sper însă foarte mult, sper foarte mult, și închei, sper foarte mult ca dumneavoastră să tratați dintr-o altă abordare, dintr-o altă perspectivă, să susțineți proiectul sau să cereți retrimiterea la comisie, pentru o eventuală reevaluare a lui.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Comisia?

Video in format Flash/IOS

Domnul Gheorghe Marin:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Raport comun asupra Propunerii legislative pentru completarea art. 39, art. 293 și art. 294 din O.U.G. nr. 34/2006, actualizată în 2014, privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii.

Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru industrii și servicii au fost sesizate spre dezbatere în fond cu această propunere legislativă.

Senatul, în calitate de primă Cameră, a respins propunerea legislativă, Consiliul Legislativ a avizat negativ, Guvernul nu susține adoptarea acestei propuneri legislative.

Propunerea legislativă are ca obiect completarea art. 39, art. 293 și art. 294 din Ordonanța nr. 34/2006, actualizată în 2014, privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobate cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, în vederea limitării achizițiilor publice la lemnul și produsele derivate obținute exclusiv din surse certificate sau reciclate.

În urma dezbaterilor, membrii comisiei au hotărât cu majoritate de voturi să supună plenului Camerei Deputaților respingerea propunerii legislative.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Dezbateri generale?

Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Paul Dumbrăvanu:

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal nu susține această inițiativă legislativă.

Nu contestăm buna-credință a inițiativei, în sensul protejării pădurilor, dar considerăm că din tehnica legislativă avem nevoie să punem în practică această protecție printr-o lege specială sau printr-un act normativ de sine stătător, nu prin modificarea ordonanței de guvern.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog, domnule Cernea.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Colegul liberal a dat tocmai argumentul, după părerea mea, pseudoargumentul, pentru care s-a primit raport de respingere.

S-a spus ceva, s-a spus că am avea nevoie de o lege mai largă pentru protecția pădurilor, în care să fie inclusă și această propunere, dar, până când va veni o astfel de lege, propunerea aceasta, de sine stătătoare, poate fi considerată o măsură viabilă sau o măsură care poate avea efecte pozitive și care printr-un simplu amendament la Ordonanța nr. 34/2006 ar putea să creeze efecte pentru protejarea pădurii încă de pe acum, dacă ar fi adoptată.

Și vă spun, vă dau un citat din bine-cunoscuta organizație WWF, care spune că "O pădure certificată este una bine gospodărită, unde nu au loc tăieri ilegale, lemnul este recoltat ținând cont de principiile sociale, culturale și de mediu și nu sunt folosite substanțe chimice foarte puternice pentru combaterea dăunătorilor, fiind protejate atât cursurile de apă, cât și biodiversitatea. De asemenea, certificarea forestieră nu se traduce prin lemn de calitate mai bună decât cel necertificat, ci prin certificarea managementului forestier aplicat în pădurile respective".

Așadar, cred că o măsură care constă doar într-un articol amendat printr-o ordonanță de urgență, o astfel de măsură ar fi necesară pentru protejarea suplimentară a pădurilor.

Și m-aș bucura foarte mult ca dumneavoastră, prin votul dumneavoastră, să dați o șansă ca o astfel de reglementare să fie implementată cât mai repede.

Cine știe cât va dura până când o să vină acea lege așteptată de colegii liberali sau de cei care au scris raportul de respingere, neavând niciun alt argument, nimeni n-a spus că legea e proastă, toți au spus: "ar trebui o altă lege mai bună și mai amplă"!

De acord, dar până vine acea lege ce facem, lăsăm pădurile la îndemâna celor care vor să le defrișeze?

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt.

Închidem ședința.

   

Ședința s-a încheiat la ora 17,04.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 27 ianuarie 2022, 5:24
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro