Plen
Ședința Camerei Deputaților din 7 octombrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.173/15-10-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 07-10-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 7 octombrie 2015

20. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice. (PL-x 356/2015) (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 356/2015

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

18. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice PL-x 356 - caracter ordinar.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva?

Da, domnul Seres Dénes.

Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Seres Dénes:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Ordonanța de urgență nr. 55/2010, prin îmbunătățirile aduse Ordonanței nr. 80/2001, limitează extrem de mult cheltuielile publice, printre care și plafonarea cotei de combustibil pe care o folosesc autoritățile publice și celelalte instituții publice.

Sigur că această măsură a venit ca urmare a crizei economice din 2009, pentru a limita deficitul bugetar.

Dar și în expunerea de motive se subliniază că aceste măsuri sunt cu caracter temporar, vremelnic și că vor fi corectate dacă acele condiții care le-au impus sunt eliminate.

Or, cred că la ora actuală nu se mai impun asemenea restricții vizavi de autoritățile locale și instituțiile publice din mai multe motive: în primul rând, dacă ne uităm la atribuțiile din ultima vreme ale autorităților locale și celorlalte instituții publice vizavi de accesarea programelor europene, naționale, deplasările pe care le impun acestea, este nejustificată limitarea cotelor de combustibil.

De asemenea, principiul descentralizării autonomiei locale contravine acestor măsuri pe care le-a impus Guvernul. Au și un profund caracter inechitabil, întrucât autoritățile locale sunt așezate și în cadrul județului, și în cadrul țării, la diferite distanțe, deci o anumită cotă fixă vine în detrimentul celor care sunt în localități mai îndepărtate.

Ca să le ușurăm munca, cred că este momentul să eliminăm aceste restricții și să le dăm posibilitatea să-și gestioneze singure bugetul. Sunt capabile pentru acest lucru, atât la partea de venituri și cheltuieli, consiliile locale și instituțiile să-și hotărască nivelul combustibililor pe care îl pot folosi.

De asemenea, vreau să vă spun că, de fapt, economiile sunt insignifiante. Acest lucru s-a constatat și de către Curtea de Conturi, pentru că dacă există cota de combustibil, deplasările cu avionul sau cu trenul sunt la fel de costisitoare.

De aceea, vă rog, stimați colegi, haideți să venim în ajutorul lor și să eliminăm aceste restricții în cheltuielile bugetare.

Mulțumesc.

Este raport de adoptare, da.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Comisia pentru administrație. Îl invit pe domnul Victor Paul Dobre să prezinte raportul.

Vă rog, domnule președinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Victor Paul Dobre:

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei, Comisia pentru administrație publică a fost sesizată spre dezbatere în fond, în procedură obișnuită, cu proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice.

Camera Deputaților este Cameră decizională. Consiliul Legislativ a avizat favorabil. Senatul a adoptat proiectul de lege în ședința din 15 aprilie 2015.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli.

În urma dezbaterii, membrii comisiei au hotărât cu unanimitate de voturi adoptarea prezentului proiect de lege, cu amendamentele admise prezentate în anexa la raport.

În raport de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc. 5 minute pentru dezbateri.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Nu, păi, n-are procedură de urgență.

Dacă la dezbateri generale, cine dorește să intervină?

Grupul PNL, vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Victor-Gheorghe Manea:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Partidul Național Liberal votează pentru proiectul de lege care modifică Ordonanța nr. 80/2001 pe considerentele spuse de colegul meu. Nu s-a ținut cont că distanța dintre localitățile țării până la reședința de județ sau până în capitala țării sunt diferite. N-am ținut cont că Legea nr. 215 care prevede autonomia locală conferă Consiliului local dreptul de a vota bugetul de venituri și cheltuieli al fiecărei localități.

De aceea, așa cum spunea colegul meu mai devreme, trecând perioada de criză în România, cred că trebuie să dăm dreptul autorității locale să-și gestioneze bugetul de venituri și cheltuieli și să aibă libertatea de a putea lucra în folosul comunității.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții din partea grupurilor parlamentare?

Nefiind alte intervenții, mergem la raport să discutăm.

Dacă la titlul legii sunt observații? Nu sunt.

Articolul unic?

Art. 1?

La art. 5 după alin. (9) se introduce un alin. (91) .

Anexele 2 și 3?

Anexa 3 pct. 1.6?

Anexa 3 cu Normative de cheltuieli?

Pct. 7, dacă sunt observații? Nu.

S-au finalizat dezbaterile. Rămâne la votul final. Are caracter ordinar.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 4 decembrie 2021, 7:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro