Plen
Ședința Camerei Deputaților din 29 aprilie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.77/08-05-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-02-2024
19-02-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 29-04-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 aprilie 2015

13. Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea Legii educației naționale nr.1/2011 (Pl-x 316/2015) (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 316/2015

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

16. Propunere legislativă pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011.

Dacă din partea inițiatorilor dorește să ia cineva cuvântul?

Nu dorește să ia nimeni cuvântul.

Domnule vicepreședinte al Comisiei pentru educație, Zisopol, vă rog să prezentați raportul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dragoș Gabriel Zisopol:

Vă mulțumesc, stimate domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor deputați,

Stimați invitați,

Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport a primit spre dezbatere, în fond, Propunerea legislativă pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011.

Aceasta are ca obiect de reglementare completarea Legii educației naționale, cu modificările și completările ulterioare, prin introducerea unui nou articol, articolul 181.

Scopul propunerii legislative este acela de a introduce la nivelul învățământului primar și secundar o componentă nouă, educația patriotică, parte integrantă a disciplinei Educație civică, disciplină care aparține trunchiului comun al Planului anual de învățământ.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

Camera Deputaților este primă Cameră sesizată.

În urma dezbaterilor, în ședința din 21 aprilie 2015, comisia a propus, cu unanimitatea voturilor celor prezenți, respingerea propunerii legislative.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Dacă din partea grupurilor parlamentare dorește să...

Doamna Raluca Turcan, Grupul PNL, vă rog, doamnă deputat.

Video in format Flash/IOS

Doamna Raluca Turcan:

Dragi colegi,

Această inițiativă legislativă propune schimbarea conținutului materiei Educație civică și punerea unui mai mare accent pe educație patriotică.

Este adevărat că școala trebuie să cultive valori patriotice.

Ca oameni, ca cetățeni ai acestei țări, ca oameni politici, susținem un mai mare atașament față de valorile și simbolurile patriotice, însă o astfel de disciplină nu poate fi introdusă prin inițiativă legislativă, pentru că există niște planuri de învățământ.

Planurile-cadru sunt elaborate de către instituții și organisme abilitate în acest sens, tocmai pentru a se defini foarte exact ce calificare trebuie să aibă profesorii care ar preda o asemenea disciplină și ce ar trebui să se studieze în mod concret.

Evident că trebuie să ne cunoaștem istoria, tradițiile și valorile neamului nostru, însă pentru a face acest lucru este nevoie de un studiu și în urma unui studiu, prin modificarea planurilor-cadru, am putea ajunge la studiul, la urmarea unei astfel de discipline.

În plus, în clasa a VIII-a și a IX-a se studiază, în momentul de față, Educație cetățenească, unde elevilor li se predau și aspecte care țin de educația patriotică.

De aceea, în contextul în care nu se specifică în această inițiativă legislativă pregătirea pe care ar trebui să o aibă profesorii pentru a preda o astfel de disciplină, ce ar trebui să urmeze exact elevii într-o astfel de disciplină, fără să existe un studiu și o modificare a planurilor-cadru de educație, nu putem susține proiectul colegilor noștri parlamentari.

Ca urmare, deputații Partidului Național Liberal susțin respingerea acestei inițiative legislative.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Iacoban, vicepreședintele Comisiei pentru învățământ, deputat de Iași.

Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Și noi, deputații PSD, vom propune respingerea acestui proiect de lege. E o discuție întreagă la nivelul Comisiei pentru învățământ, la nivelul ministerului, la nivelul țării privind introducerea ca opționale a unor discipline, și aici aș merge chiar la educație pentru sănătate sau alimentație sănătoasă.

Eu cred că aceste lucruri trebuie să se facă nu prin lege, trebuie să se facă după un studiu amănunțit, așa cum spunea de altfel și colega mea, cu toți factorii de decizie - cu sindicate, cu reprezentanți ai elevilor, cu reprezentanți ai profesorilor, cu Ministerul Educației, cu Ministerul Sănătății, cu toți cei implicați, pentru a putea lua o măsură bună.

De obicei, disciplinele sunt stabilite prin ordin de ministru, și nu prin lege.

Prin urmare, propun și eu respingerea acestui proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Alte intervenții?

Domnul deputat Guran, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Virgil Guran:

Stimați colegi,

Este păcat să nu introducem această disciplină în învățământ. Cred că educația patriotică este foarte importantă și de multe ori am cam uitat de ea.

În schimb, dacă tot privim învățământul, vedem că există tot felul de discipline - și o spun în cunoștință de cauză, având copiii acum în școli -, tot felul de discipline care n-au nicio legătură cu latura practică a economiei, a societății românești.

Cred că nu mai trebuie să așteptăm prea mult aceste ordine ale ministrului învățământului și trebuie gândit de fapt un sistem de învățământ modern care să aibă legătură cu viața noastră, cu realitățile din țară și să pregătim tinerii pentru a face față la ceea ce se întâmplă în viitor în România și în Europa. Eu sunt de acord cu această disciplină.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă mai sunt intervenții la dezbateri generale?

Nu mai sunt intervenții.

Raportul Comisiei de învățământ este pentru respingere.

Rămâne la sesiunea de vot final.

Are caracter organic.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 24 februarie 2024, 11:12
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro