Plen
Ședința Camerei Deputaților din 16 mai 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.60/26-05-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 16-05-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 mai 2011

19. Dezbateri asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.88/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală (PL-x 708/2010). (retrimis comisiei)
 
consultă fișa PL nr. 708/2010

 

Domnul Marian Sârbu:

  ................................................

Urmează Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 88/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală. Este vorba de poziția 9 din ordinea de zi.

Dacă din partea inițiatorului dorește cineva să ia cuvântul?

Vă rog, domnule secretar de stat?

Domnul Ion Ghizdeanu (președintele Comisiei Naționale de Prognoză):

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Proiectul de lege propus spre dezbatere aduce, printre altele, a adus la momentul respectiv și aduce în continuare, câteva măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri. Cea mai importantă este reducerea nivelului dobânzii, de asemenea, se reglementează posibilitatea neînceperii sau suspendării executării silite în cazul în care contribuabilul are în curs sau depune o cerere de restituire, de asemenea, s-a reglementat compensarea de drept a ceea ce înseamnă stingerea creanțelor reciproce chiar în momentul când creanțele există deodată, indiferent dacă debitorii au sau nu cunoștințe despre acestea.

Față de cele de mai sus, Ministerul Finanțelor Publice susține, în numele Guvernului, adoptarea actului normativ, în forma prezentată de guvern, fără amendamente.

Aș vrea doar să menționez că amendamentul propus de comisie creează, din păcate, între apariția ordonanței precedente și a legii care a aprobat ordonanța un vid legislativ și ca urmare rugăm, Guvernul roagă, prin Ministerul Finanțelor Publice, adoptarea proiectului de lege fără amendamentul adoptat în comisie.

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc și eu.

Are cuvântul doamna Eugenia Barna, președintele Comisiei pentru buget, finanțe și bănci.

Vă rog, doamna Barna.

Doamna Maria Eugenia Barna:

Mulțumesc.

Am întocmit raport suplimentar asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.88/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală.

Cu adresa PL-x 708/2010, Biroul permanent, conform art.109 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, a sesizat Comisia pentru buget, finanțe și bănci pentru reexaminarea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.88/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, în vederea întocmirii unui raport suplimentar.

Prezentul proiect de lege are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, în sensul reglementării compensării de drept, prin stingerea creanțelor reciproce ale statului sau unităților administrativ-teritoriale și ale debitorului, diminuarea nivelului dobânzii datorate pentru obligațiile fiscale neachitate la termen la 0,04% pentru fiecare zi de întârziere, reglementarea posibilității neînceperii sau suspendării executării silite în cazul în care contribuabilul are în curs sau depune o cerere de restituire-rambursare, iar cuantumul sumei solicitate este egală sau mai mare decât creanța fiscală pentru care s-a început executarea silită.

În urma dezbaterii, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.88/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, în ședința din data de 29.03.2011, cu majoritate de voturi, comisia propune supunerea spre dezbatere și adoptarea plenului Camerei Deputaților a proiectului de lege, cu amendamentul prezentat în anexă. Și este vorba despre o evitare a dublei reglementări la nivelul de dobândă de 0,04%, fiind deja legiferat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.39/2010. Amendamentul propus de comisie spune că la art.1 pct.2 se va citi: "la art.I, pct.2 se abrogă". Aici s-a strecurat o eroare materială și amendamentul pe care noi îl propunem este: "se va citi la art.I pct.2 se abrogă".

Vă mulțumesc.

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Dacă la dezbateri generale sunt intervenții ale grupurilor parlamentare. Nu sunt intervenții.

Ca atare, intrăm în dezbaterea raportului comisiei.

La punctul 1 dacă sunt observații. Nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 2 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 3, cu precizarea făcută de președinta comisiei, dacă sunt observații. Nu sunt observații. Adoptat.

Nemaifiind dezbateri pe acest proiect de lege, el rămâne pentru...

Vă rog, domnule Călian.

Domnul Petru Călian:

Domnule președinte,

Cu scuze... dar vreau să revenim la amendamentul din anexă.

Domnul Marian Sârbu:

Vă rog.

Domnul Petru Călian:

...pe care vă rog să-l supuneți la vot, pentru că Grupul parlamentar al PDL nu îl susține, datorită faptului că apare o necorelare între mai multe acte normative. Și aici discutăm de trei acte normative.

Mulțumesc.

Domnul Marian Sârbu:

O clipă.

Doamna președinte, vă rog.

Domnul Călian, din partea Grupului parlamentar al PDL, propune supunerea la vot. Vă rog să vă spuneți punctul de vedere. Și Executivul, vă rog. Domnule secretar de stat, să fiți pregătit pentru un punct de vedere.

Mulțumesc.

Vă rog.

Doamna Maria Eugenia Barna:

Dacă există o propunere de supunere la vot, eu susțin propunerea colegilor de la PDL. Probabil că în comisie s-a discutat mai mult. Înțeleg că este o neconcordanță între Legislativ și comisie, între departamentul nostru. Sunt de acord cu supunerea la vot.

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc.

Numai o clipă, domnule deputat.

Executivul ce punct de vedere are? Vă rog.

Domnul Ion Ghizdeanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Este o problemă de tehnică legislativă, de ordine a ordonanțelor și a legii. A fost Ordonanța nr.39 care a prevăzut 0,05, a apărut Ordonanța de urgență nr.88 care a prevăzut 0,04. Legea care reglementează Ordonanța nr.39 a apărut ulterior și revine la 0,04.

În acest caz, dacă acum se abrogă articolul din Ordonanța nr.39, se poate interpreta că între Ordonanța nr.88 până la, în acel interval de timp, până la apariția legii de aprobare a Ordonanței nr.39, deci în acea perioadă, s-ar reveni la 0,05. De aceea trebuie menționat textul Guvernului de la momentul apariției ordonanței, ca să se înțeleagă că din acest moment este dobânda de 0,04.

Domnul Marian Sârbu:

O clipă, domnule secretar de stat. Să înțeleg că nu susțineți modificarea propusă în raportul comisiei.

Domnul Ion Ghizdeanu:

Exact.

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc.

Numai puțin, domnule deputat.

Comisia, vă rog. Mai aveți ceva de adăugat?

Da, domnule Călian, o clipă. Imediat.

Doamna Maria Eugenia Barna:

Mulțumesc.

O rog pe colega noastră care mi-a făcut o solicitare... lidera de grup de la UNPR, de la Grupul de independenți, mi-a solicitat retrimiterea la comisie.

Doamna Iordache, vă rog să veniți să vă prezentați punctul de vedere.

Domnul Marian Sârbu:

Vă rog, domnule Dușa.

Domnul Mircea Dușa:

Domnule președinte,

Deoarece coaliția de la guvernare nu s-a pus de acord și este în impas, vreau să vă solicit eu retrimiterea la comisie, ca să nu fie de acord doamna președinte, fără acordul comisiei, să se pună la vot ceea ce se propunea aici, pentru că nu e eroare materială, au prezentat și cei de la minister.

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc, domnule Dușa.

Având în vedere această propunere, vă rog să pregătiți cartelele pentru vot.

Supun la vot retrimiterea la comisie pentru a se pune de acord pe acest ultim text.

Vă rog să votați. Votul este deschis.

Cu 89 de voturi pentru, 4 împotrivă și o abținere, textul este retrimis la comisie pentru o săptămână. După o săptămână vom rediscuta proiectul de lege și mulțumesc celui care a făcut propunerea de retrimitere.

Cu asta, stimați colegi, intrăm, conform programului aprobat, la dezbaterea inițiativelor care au propunere de respingere.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 25 ianuarie 2022, 13:18
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro