Plen
Ședința Camerei Deputaților din 5 aprilie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.37/15-04-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
08-02-2023
06-02-2023
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 05-04-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 aprilie 2011

17. Dezbaterea Propunerii legislative privind acordarea tichetelor pentru carte. (Pl-x 705/2010) (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 705/2010

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

  ................................................

Propunerea legislativă privind acordarea tichetelor pentru carte.

Dacă inițiatorul dorește să intervină?

Vă rog, domnule deputat Socaciu.

Domnul Victor Socaciu:

Mulțumesc, doamna președinte.

Consider că orice inițiativă care poate încuraja populația să citească, să se apropie de universul cărții prezintă avantaje pentru educația și nivelul de cultură al fiecărui cetățean, atrăgând după sine un avantaj direct și pentru finanțele publice, sub forma unor valori adăugate din amplificarea circuitului editorial, de exemplu.

Considerând că tichetele pentru carte pot contribui la realizarea multora dintre obiectivele de mai sus, prezenta inițiativă legislativă are în vedere posibilitatea ca orice angajator să acorde salariaților tichete pentru carte. Tichete pentru carte care pot fi utilizate pe o perioadă de un an începând de la data emiterii pentru finanțarea costurilor de achiziție a cărților, indiferent de domeniu, profil ori tematică.

Pe de altă parte, să aibă același statut fiscal ca și tichetele de masă și, în același timp, care să aibă valoare anuală egală cu echivalentul a 100 de euro pentru un salariat, deci cum am spus mai devreme, pe an, 100 de euro pe an.

Prin introducerea tichetelor pentru carte, statul român intervine printr-o măsură legislativă perfect compatibilă cu practici identice din alte state membre în Uniunea Europeană, atât în favoarea angajatului, căruia îi cresc veniturile reale, cât și în favoarea angajatorului, care are posibilitatea și este stimulat să acorde angajaților, alături de salariu, facilitatea unui acces liber la cultura scrisă, în particular, la producția de carte.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc și eu.

Alte intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Doamna Aura Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, doamna președinte.

Doamnă președinte, este cunoscută în acest moment situația profesorilor din România prin aplicarea legii ministrului Funeriu. Este cunoscut ce s-a întâmplat cu veniturile acestor cadre didactice, ale studenților și chiar ale elevilor bursieri, în condițiile în care au fost tăiate sporuri, au fost tăiate acele drepturi care au fost câștigate de-a lungul anilor, în condițiile în care profesorii aveau dreptul la o sumă pe an, pentru a putea să-și procure cărți care să-i ajute în actul pedagogic.

Cred că inițiativa legislativă este foarte bună în condițiile în care acești profesori, cei pentru care proiectul de lege intervine pentru a putea să primească această sumă, au veniturile diminuate, au toate sporurile tăiate și de aceea cred că și actul pedagogic, actul prin care ei se adresează copiilor noștri care sunt elevi, care sunt în acest moment în perioada de studiu, suferă pentru că și cadrele didactice neavând venituri, nu au cum să-și îmbunătățească cunoștințele, nu au cum să fie în rând cu toate noutățile și cu tot ce se întâmplă pe plan național și internațional.

De asemenea, cunoaștem și dumneavoastră cunoașteți că școlile neavând resurse, nu pot să îmbunătățească situația bibliotecilor proprii, multe din ele au fost desființate prin desființarea postului de bibliotecar școlar.

De asemenea, este cunoscut că la nivelul comunităților locale, al consiliilor locale sau al caselor de cultură, de asemenea, din lipsa fondurilor, nu s-a îmbunătățit fondul de carte din proprietatea lor, de foarte multe ori și în foarte multe locuri pot să vă spun că peste 80 la sută din totalul bibliotecilor publice din România au fost închise pentru că s-au desființat posturile. Multe din aceste cărți, în loc să fie redirecționate către școli, către grădinițe, acolo unde era cazul, au fost făcute cadou aiurea, nici nu se știe în acest moment dacă a beneficiat cineva de pe urma lor.

De aceea, cred eu că poate împreună, toți avem copii școlari, toți am absolvit școli, toți astăzi știm ce înseamnă informarea și punerea la curent cu ceea ce este nou, nu toți au calculatorul și posibilitatea informării pe net, de aceea, cred, doamna președinte, că poate că dacă am retrimite la comisie acest proiect de lege, în condițiile în care să rog colegii parlamentari din arcul guvernamental să se gândească puțin în acest moment la toate nenorocirile care se întâmplă și în sistemul de învățământ, cred că ar da dovadă de maturitate și poate prin alte amendamente, de asemenea, cu consultarea Ministerului Finanțelor Publice și Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului să putem să dăm o mână de ajutor celor care au nevoie astăzi de puțină informare, să poată să predea copiilor noștri, în condițiile în care ei să poată fi competitivi pe piața muncii mai târziu.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Supun la vot propunerea de reîntoarcere la comisie a proiectului de lege.

Votul este deschis.

Termenul este de 2 săptămâni.

Vă rog să votați.

S-a încheiat votul.

47 de voturi pentru, 55 împotrivă și 4 abțineri.

Propunerea a fost respinsă.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 8 februarie 2023, 13:14
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro