Domnul Cristian Ion Burlacu: "Mandatul Radu Berceanu = zero investiții în rețeaua de autostrăzi a României" Pentru a nu fi acuzat de rele intenții în declarațiile mele referitoare la situația investițiilor în infrastructura de transport și în principal cu referire la rețeaua de autostrăzi din România, mi-am propus ca această declarație politică să fie una care analizează date, fapte și declarații concrete, care se pot constitui în firul roșu al mandatului lui Radu Berceanu. - În programul de guvernare și mai ales în promisiunile electorale care au făcut posibil accesul PD-L la putere, la loc de frunte era promisiunea de construire a 836 de km de autostradă până în 2012. Nu mai departe de săptămâna trecută, ministrul a declarat public că pune sub semnul îndoielii capacitatea de a realiza acest obiectiv. Fapt care nu ne miră: anul 2009 nu a adus niciun kilometru suplimentar de autostradă, iar pentru 2010 se anunță înghețarea oricăror investiții în acest tip de infrastructură. Astfel, calculul probabilistic rămâne foarte simplu: dacă în 20 de ani România are sub 250 de kilometri, cum ar fi posibil ca în anii 2011 si 2012 (termenul emis de către PD-L) să construiască 418 km de autostradă?!
- Valea Prahovei a primit la finalul anului 2008 promisiunea din partea autorităților că va beneficia de autostrada Comarnic - Brașov. Iată că a trecut un an și nimic nu s-a întâmplat: zadarnice au fost întrebările și interpelările adresate pe cale parlamentară pentru a primi lămuriri asupra ritmului acestei investiții: răspunsurile au fost evazive, dar toate au un punct comun: nici până acum nu s-a reușit semnarea contractului de concesiune! Este utopic să ne gândim că vreun utilaj sau echipă de muncitori ar putea demara lucrările în teren.
- Drumul către litoral este marcat de autostrada A2, investiție de dinainte de 1989, care și acum se termină într-un munte de pietriș. Deși au existat promisiuni, de la aceeași oameni politici, de finalizare a acesteia nimic nu se întâmplă: Berceanu blochează lucrările, mulțumit fiind probabil că taxa de la Cernavodă mai aduce ceva bani în pușculița de la transporturi. Dar românul nu primește nimic în schimb...
Să ne mai aducem aminte de faptul că odată cu preluarea mandatului de către Radu Berceanu a fost făcută publică decizia de a renunța la construcția celor 12 drumuri expres prevăzute în proiectele ministerului și înlocuirea acestora cu autostrăzi. Prin abandonarea acestui proiect s-a reușit întârzierea lucrărilor la o rețea auto de drumuri expres care ar fi asigurat cetățenilor o modalitate decentă de a circula în România. Trista concluzie a evaluării primului an de mandat al domnului Berceanu din această guvernare: nu numai că nu a reușit să construiască nimic, dar a stopat și distrus și ceea ce era pe cale să se facă. Dar cred cu tărie că evaluarea oamenilor, la finalul acestei dezastruoase guvernări se va face prin numărarea kilometrilor de autostradă și nu prin măsurarea impresiei artistice în declarațiile de presă ale domnului ministru.
|