Plen
Ședința Camerei Deputaților din 12 iunie 2000
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
23-11-2022
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2000 > 12-06-2000 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 iunie 2000

Aprobarea componenței Comisiei de mediere pentru soluționarea textelor adoptate în redactări diferite de către cele două Camere la proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență 55/1999 pentru interzicerea publicității produselor din tutun în sălile de spectacol și interzicerea vânzării produselor din tutun minorilor.

Ședința a început la ora 16.30.

Lucrările au fost conduse de domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii Andrei Ioan Chiliman și Vasile Miclăuș, secretari.

 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Stimați colegi,

Rog liderii grupurilor parlamentare să invite colegii în sală să începem lucrările de astăzi, cum rog secretarii de ședință să poftească, adică rog și celălalt secretar din partea majorității să poftească să ne ajute să începem lucrările ședinței.

Din totalul de 343 de deputați și-au înregistrat prezența 256, stimați colegi, absenți 87, din care; participă la alte acțiuni parlamentare 35. Din cvorumul legal de 172, fără aceștia 35, avem un cvorum de lucru de 137 de deputați astăzi.

Stimați colegi,

Înainte de a începe să vă prezint și să vă supun aprobării dumneavoastră proiectul ordinii de zi și al programului de lucru pentru această săptămână, o să vă consult privind constituirea Comisiei de mediere pentru soluționarea textelor adoptate în redactări diferite de către cele două Camere ale Parlamentului la proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență 55/99 pentru interzicerea publicității produselor din tutun în sălile de spectacol și interzicerea vânzării produselor din tutun minorilor. Această comisie este compusă din: Nicolicea Eugen - Grupul parlamentar PDSR, Pâslaru Dumitru – Grupul parlamentar PDSR, Badea Alexandru Ion – Grupul parlamentar PNȚCD-Civic, Ecologist, Nicolae Jianu – Grupul parlamentar PNȚCD-Civic, Ecologist, Hașotti Puiu – Grupul parlamentar PNL, Kakasi Alexandru – Grupul parlamentar UDMR, Iorga Leonida Lari – Grupul parlamentar PRM. Vă consult dacă sunteți de acord cu această compoziție.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Deci, Comisia de mediere a fost adoptată.

Stimați colegi,

Insist ca un secretar din partea majorității să se prezinte pentru a putea desfășura lucrările în condiții normale.

 
Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru pentru perioada 12-16 iunie 2000.

Pentru început urmează să dezbatem proiectul ordinii de zi și al programului de lucru al Camerei Deputaților din această săptămână. În ceea ce privește ordinea de zi, dumneavoastră probabil că o aveți. Modificări au intervenit în ceea ce privește ziua de marți, și anume: marți, pe primele 4 locuri ale ordinii de zi se află rapoartele Comisiilor de mediere la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului 69 din 97 privind bursele de mărfuri, raportul Comisiei de mediere la proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului 30 din 99 pentru modificarea art.7 din Ordonanța Guvernului 26/93 privind tariful vamal de import al României, raportul Comisiei de mediere la proiectul de Lege pentru modificarea și completarea art.156 din Legea 31/90 și raportul Comisiei de mediere la proiectul de Lege privind acordarea de facilități persoanelor care au domiciliul în localități rurale aflate în zone montane. Și apoi, la pct.5 a fost introdus proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului 51/2000 pentru modificarea Legii 2 din 92 pentru acordarea indemnizațiilor membrilor Academiei Române. În rest, ordinea de zi se păstrează așa cum dumneavoastră o aveți.

În legătură cu ordinea de zi dacă sunt intervenții. Dacă nu sunt, supun votului dumneavoastră. Cine este de acord.? (Domnul deputat Gheorghe Ionescu dorește să vină la microfon.) Da, vă rog, la ordinea de zi, da? Vă rog însă, dacă intervenția dumneavoastră la ordinea de zi se face în numele grupului parlamentar.

 

Domnul Gheorghe Ionescu:

Absolut. Domnule președinte, eu mai intervenit de două ori până la ora actuală în legătură cu Ordonanța nr.49 care este pe poziția 42, ordonanță care a fost respinsă de Senat în 16.XI.99, respinsă de Camera Deputaților în 1.02.2000, ea lucrează în continuare. La ora actuală, vedeți că ne confruntăm cu problema salarizării conducerilor în regiile autonome și societățile cu capital majoritar de stat și noi nu vrem să luăm în considerație că această ordonanță să fie anulată, să fie publicată ca anulată. Data trecută a fost pe locul 3, acum a ajuns pe locul 42, ultima. Nu știu dacă este corect; două Camere au aprobat ca ea să fie respinsă de luni de zile și stă nerezolvată. Eu propun să fie introdusă pe poz.5. Nu mai discut la ce probleme a dat naștere această ordonanță, cu salarii de sute de milioane și care, unul din inițiatorii acestei respingeri este domnul Lupu Vasile, de la dumneavoastră.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Stimate coleg, problema nu poate fi rezolvată astăzi, pentru că, procedural, se va discuta abia mâine în Birourile reunite situația legilor de adoptare a ordonanțelor atunci când acestea sunt respinse de către una dintre Camere sau de către ambele Camere. În funcție de aceasta se va lua o decizie, vă înțeleg punctul de vedere și este relativ corect, nu ar mai trebui să întârziem cu luarea acestei decizii.

Vă rog, la ordinea de zi, da? Vă rog, domnule deputat. Domnul deputat Mânea, vă rog și urmează domnul deputat Pantiș.

 
 

Domnul Radu Mânea:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

La pct.2 pe ordinea de zi de astăzi figurează proiectul de Hotărâre privind constituirea Comisiei de anchetă privind modul de finanțare a partidelor, formațiunilor politice și a candidaților la Președinția României în campaniile electorale ale anilor 1990, 1992, 1996. PNȚCD salută această inițiativă și arhiva PNȚCD va sta la dispoziția comisiei pentru verificări, cu excepția, bineînțeles, a arhivei din 1990 care a fost devastată de către mineri și care, probabil, se află în arhiva unor partide politice parlamentare.

Atrag atenția asupra unui aspect care se regăsește la lit.a) din cuprinsul art.1. La lit.a) se spune: "Verificarea finanțării prin subvenții, donații sau...

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Nu vă supărați, dar nu putem intra pe fond acum. Deci, nu putem discuta...

 
 

Domnul Radu Mânea:

Domnule președinte, solicităm amânarea deciziei privind această hotărâre, discutarea problemei în Birourile permanente ale celor două Camere, Camera Deputaților și Senat, de mâine dimineață, întrucât proiectul de hotărâre face referire doar la finanțarea campaniei electorale pentru Președinția României și Camera Deputaților. Or, nu se poate disocia campania electorală a președintelui și Camerei Deputaților de campania Senatului. Campania electorală se face pentru Parlamentul României și pentru Președinția României. În aceste condiții, noi solicităm ca mâine, în ședința de dimineață a Birourilor reunite ale celor două Camere să se pună această problemă și să ia ființă o comisie comună, Cameră-Senat, care să verifice modul de finanțare a partidelor în campaniile electorale din 90-92 și 1996.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Vă mulțumesc și eu.

Deci, dumneavoastră ați propus scoaterea de pe ordinea de zi a acestui punct înțeleg și discutarea înființării acestei comisii în Birourile reunite mâine.

 
 

Domnul Radu Mânea:

Eu n-am propus scoaterea de pe ordinea de zi, am propus amânarea acestei chestiuni pentru mâine cu discuția problemei în Birourile permanente ale celor două Camere și stabilirea unei comisii comune - Camera Deputaților-Senat - care să verifice finanțarea în campania electorală, tot mâine. Mâine avem, după-amiază, ședință comună Cameră-Senat și se poate soluționa problema în cursul zilei de mâine.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Da. Vă rog domnule deputat. Nu, domnule Zoner. (Domnul deputat Zoner dorește să vină la microfon pentru o problemă de procedură.) Procedură, dar imediat. Vă dau cuvântul, sunt obligat să vă dau cuvântul pe procedură, dar deja existau niște solicitări, niște înscrieri. Imediat ce se epuizează acestea, vă dau și dumneavoastră cuvântul. Domnule deputat Pantiș, vă mențineți dorința...?

 
 

Domnul Sorin Pantiș (din bancă):

Îi dau cuvântul domnului deputat înaintea mea.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Da. Domnul secretar Gaspar înainte. Iertați-mă, domnule Zoner. Imediat după aceea, veți fi dumneavoastră la microfon. Domnul secretar Gaspar, vă rog.

 
 

Domnul Acsinte Gaspar:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Acest proiect de hotărâre a fost inițiat de un număr de 116 deputați, în temeiul art.64 din Constituție și art.70 din Regulamentul Camerei Deputaților. Vă rog să observați că titlul acestei hotărâri, cât și obiectivele care sunt propuse pentru a fi verificate se referă la modul de finanțare a partidelor, a formațiunilor politice și a candidaților la președinție. Și reglementarea din Legea partidelor, Legea 27/96, și reglementările anterioare nu prevedeau finanțarea pe Cameră și pe Senat, ceea ce vrea dânsul. Aici se are în vedere modul în care au fost finanțate campaniile electorale.

Deci, propunerea pe care a făcut-o domnul deputat Mânea, nu știu dacă dânsul are calitatea de vicelider al Grupului PNȚCD, pentru că astăzi pot să intervină numai reprezentanții Guvernului și liderii grupurilor pentru a se modifica ordinea de zi, dar, independent de aceasta, obiecțiunea dânsului nu are nici un temei legal. Ca atare, domnule președinte, vă rog ca dumneavoastră, după ce veți mai avea și alte puncte de vedere cu privire la modificarea ordinii de zi, să o supuneți spre aprobare în forma în care Biroul permanent o propune.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Da, domnule Mânea, dar vă rog să vă concentrați, pentru că o să vă rog să nu avem decât o singură intervenție de fiecare vorbitor și să nu intrăm într-un dialog. Vă rog.

 
 

Domnul Radu Mânea:

Domnule președinte, îmi pare rău că nu pot fi de acord cu domnul secretar Gaspar, întrucât, la lit.a) se spune: "Verificarea finanțării prin subvenții, donații sau alte forme de susținere a acțiunilor desfășurate în cadrul campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputaților și a președintelui României." Or, știm foarte bine că atât în Constituție, cât și în Legea electorală se face referire la alegerea Parlamentului și a președintelui, nicidecum nu putem disocia alegerea Parlamentului de – eu știu – să-i spunem alegerea Camerei Deputaților. În aceste condiții, noi solicităm comisie comună Camera Deputaților – Senat și amânarea problemei pentru Biroul permanent de mâine și ședința comună Cameră-Senat de mâine după amiază.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Înțeleg că această solicitare o faceți în numele Grupului PNȚCD-Civic, Ecologist, nu în numele dumneavoastră personal, ca să nu mai existe și alte opinii privind regulamentaritatea acestei intervenții.

 
 

Domnul Constantin Șerban Rădulescu-Zoner (din bancă):

Este un argument în plus.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

În aceste condiții nu mai pot lua cuvântul și alți membri ai grupului, dumneavoastră v-ați făcut purtătorul de cuvânt al grupului și noi am înțeles. Domnul deputat Zoner, vă rog.

 
 

Domnul Constantin Șerban Rădulescu-Zoner:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Eu, inițial, am vrut să pun o întrebare, dar din moment ce am început să discutăm, atunci dați-mi voie să vorbesc în numele Grupului parlamentar, să vin cu anumite argumente și apoi să vin cu o propunere. Eu admir PDSR-ul, este foarte abil, reacționează foarte rapid și este specialist în diversiuni. Ce ne interesează pe noi 90 sau 96? când finanțarea unor acțiuni ale PDSR-ului din străinătate, din partea unei persoane fizice sau juridice rămâne încă de văzut, mă refer la "Afacerea Costea", a fost în 96. Nu a fost nici în 92, nici în 90. (Vociferări din stânga sălii.)

Din nou se încearcă, prin această cerere de constituire a unei comisii, iarăși să se arunce niște valuri de fum, să creăm o comisie și să nu lăsăm...

 
 

Domnul Viorel Burlacu (din bancă):

Ca și la C.E.C.!

 
 

Domnul Constantin Șerban Rădulescu-Zoner:

Să nu lăsăm... lăsați cu...! Vorbesc și despre C.E.C., dacă doriți. Și să nu lăsăm... Deocamdată, președintele C.E.C.-ului este în stare de arest. Când l-oi vedea și pe domnul Hrebenciuc în stare de arest, atunci dumneavoastră să-mi reproșați că eu vin și vă cer anumite lucruri. Eu nu v-am insultat, așa că vă rog să nu mă insultați nici dumneavoastră pe mine. (Vociferări din partea stângă a sălii.)

Voci din sală (partea stângă, ironic):

Bravo, bravo, bravo! (Aplauze.)

 
 

Domnul Constantin Șerban Rădulescu-Zoner:

Deci, "afacerea" aceasta privind unele finanțări, nu toate, ținute... eu nu pun la un loc pe toți membrii PDSR-ului, doamne ferește! Față de unii am toată stima, dar prin acest lucru, aceasta se urmărește, să se blocheze, iarăși să înceapă diversiuni, iară o comisie, iarăși talk-show-uri ale acelorași manipulatori de opinie, în timp ce, de fapt, cazul finanțării din 96 este în ancheta Parchetului. Deci, din nou, ca și cu alt prilej, când a fost vorba de "Țigaretă", ați încercat, unii, să blocați ancheta Justiției sau să creați o comisie paralelă cu caracter diversionist. Aceasta este realitatea și dacă m-am referit la domnul Hrebenciuc, domnul Hrebenciuc, vă întreb pe dumneavoastră care veniți... de ce nu se prezintă ca martor la Parchetul General? De ce? Ca martor, este chemat ca martor.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Domnule Zoner, nu, nu, iertați-mă. Domnule deputat, domnule deputat, vă rog să vă rezumați că vă iau cuvântul.

 
 

Domnul Constantin Șerban Rădulescu-Zoner:

Domnule președinte, închei. Mă rezum.

Cum nu există....?

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Stimate domnule deputat Zoner, vă rog să...

 
 

Domnul Constantin Șerban Rădulescu-Zoner:

Mă rezum. Închei.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Vă rog să vă reveniți la cererea procedurală, altfel, vă iau cuvântul.

 
 

Domnul Constantin Șerban Rădulescu-Zoner:

Cererea procedurală este să trecem această cerere pe locul 23, în ordinea de zi.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Gheorghe Ionescu (din bancă):

O jumătate de minut.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Nu, nu. Vă rog, vă rog.

 
 

Domnul Gheorghe Ionescu:

În numele Grupului PDSR, protestez față de modul cum domnul coleg a procedat. Nu este corect. "Deocamdată, Petrovici este arestat. Când va fi și Hrebenciuc, atunci vom discuta". Nu avem voie să acuzăm pe cineva fără date certe.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Vă rog însă, dacă vreți să prezentați protestele unui grup parlamentar, în general, să fie delegați liderii acestuia.

Domnul deputat Sassu, Grupul parlamentar al Partidului Democrat.

 
 

Domnul Alexandru Sassu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Cred că discutăm ordinea de zi și nu conținutul unui proiect de hotărâre. Deci, dacă e să facem discuțiile respective, hai să le facem atunci când discutăm acest lucru, pentru că altfel, o să ajungem să nu mai discutăm ordinea de zi.

Domnule președinte, vă rog să supuneți la vot ordinea de zi și eventual, când ajungem la această comisie, să stăm de vorbă. După părerea noastră, nu este necesară. Toate partidele și-au depus bilanțurile la Ministerul de Finanțe, există un control, putem cere întâi un control și vom vedea dacă există suspiciuni, putem face o comisie sau nu. Deci, există în Legea partidelor obligația ca aceste lucruri să fie făcute, însă, sigur, aceste lucruri le vom discuta la timpul respectiv.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

(Domnul deputat Gheorghe Ana dorește să vină la microfon.)

Domnule deputat Ana, vă rog să înțelegeți că luările de cuvânt privind modificarea ordinii de zi sunt în raport cu intervențiile din partea grupurilor parlamentare. Din partea dumneavoastră, domnul deputat Gaspar a avut un punct de vedere și nu putem extinde aici discuțiile privind ordinea de zi la nesfârșit. Deci, v-aș ruga să aveți înțelegerea și să nu luați cuvântul. Să luați cuvântul eventual, în momentul în care se vor declanșa dezbaterile privind această hotărâre, să aveți bunăvoința să o faceți atunci. (Domnul deputat Badea dorește să vină la microfon.)

Același lucru este valabil și pentru dumneavoastră, domnule deputat Badea, pentru că din partea PNȚ a fost o luare de cuvânt, ba chiar două, aș putea spune.

 
 

Domnul Alexandru Badea (din bancă):

Am înțeles că nu s-a acceptat, ca nefiind lider sau vicelider.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Deocamdată nu s-a votat nimic, domnule. Deocamdată nu s-a votat nimic. Avem o ordine de zi. V-am vorbit despre...

Vă rog, din partea grupului parlamentar. Din partea Grupul parlamentar UDMR, vă rog.

 
 

Domnul Ráduly Róbert Kálman:

Mulțumesc, domnule președinte. Aș avea o singură observație de făcut, chiar dacă aceasta, aparent, nu se leagă propriu-zis de punctele care sunt înșiruite pe ordinea de zi, dar se leagă de procedura parlamentară.

Așa cum își amintesc colegii noștri, acum două luni, circa două luni, Camera noastră a adoptat proiectul de Lege privind regimul parcurilor industriale. Între timp, a fost dezbătut și în Senat și acum ne aflăm în stadiul de mediere și aș dori să intervin și să insist de la acest microfon ca, dat fiind faptul că Senatul deja și-a desemnat membrii în această Comisie de mediere și noi, Camera Deputaților, să facem același lucru ca să încercăm să votăm textele mediate care au fost supuse medierii încă în acestă sesiune parlamentară.

În opinia noastră, acest proiect de lege care este inițiativa nu numai a colegilor din arcul guvernamental, ci și a colegilor din Opoziție, de exemplu: domnul deputat Naidin, din partea Partidului Democrației Sociale din România, deci, este un interes comun ca să trecem cât mai repede.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Eu înțeleg, dar n-am înțeles ce ați propus – modificarea ordinii de zi. Eu nu știu ce...

Ați ridicat o temă, înțeleg, de care dumneavoastră sunteți nemulțumit, că nu a fost tratată, dar este altă problemă. Deci, adresați-vă Biroului. Este în regulă, domnule deputat Raduly.

Este vorba de ordinea de zi față de care s-a manifestat opinia de a scoate, pentru a reprograma poz.nr.2 pentru ziua de luni, adică de astăzi.

În aceste condiții, voi supune la vot modificarea aceasta cerută în plen.

Cine este de acord cu această modificare?

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Cine este împotrivă? Vă rog să numărați!

Cine este împotrivă? 59 împotrivă.

Abțineri? 2 abțineri.

În aceste condiții...

 
 

Domnul Acsinte Gaspar (din bancă):

Nu ați spus câte voturi sunt pentru.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

În aceste condiții, cu cvorumul constituit de 137, acest proiect de hotărâre se va retrage de pe ordinea de zi și va fi repus. În continuare, vă rog să fiți de acord să vă propun programul de lucru pentru ședințele Camerei Deputaților din această săptămână. Procedură, da domnule secretar Gaspar, vă rog.

 
 

Domnul Acsinte Gaspar:

Domnule președinte, noi cerem să se verice cvorumul. Dumneavoastră vreți să lucrați în cvorumul pe care l-ați anunțat și care a fost format de maniera în care a fost format prin deducerea din numărul de 172 a celor care au alte însărcinări, dumneavoastră nu ați supus la vot să vedem care au fost voturile pentru și mergeți cu rezultatul votului prin deducere din totalul celor 132, ceea ce nu este corect. Regulamentul spune că voturile se exprimă pentru și trebuie să anunțați câte sunt pentru, câți sunt împotrivă și câți se abțin.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Este adevărat că se poate cere acest lucru, dar înaintea votului, domnule secretar Gaspar. După vot, dumneavoastră puteți să pretindeți cvorumul, dar votul rămâne valabil, nu ar fi prima dată, știți foarte bine acest lucru.

Deci, s-a votat într-un cvorum de lucru de 137 și au fost 59 de voturi împotrivă și 2 abțineri. În aceste condiții, s-a respins introducerea pe ordinea de zi. Dacă dumneavoastră aveți intenția să cereți cvorumul în acest moment, eu sunt obligat să verific, evident, dar este după vot.

 
 

Domnul Gheorghe Ana (din bancă):

Câte voturi sunt pentru, domnule?

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Ați cerut cvorumul domnule?

 
 

Domnul Acsinte Gaspar (din bancă):

Nu mi-ați dat cuvântul. L-am cerut mai înainte.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Îmi cer scuze, domnule Gaspar, îmi cer scuze domnule Gaspar, nu am avut această intenție nici o clipă, nici o secundă nu am avut intenția de a nu vă da cuvântul. Dar eu cred că reintroducerea... vă rog.

 
 

Domnul Acsinte Gaspar:

Domnule președinte, părăsesc sala pentru faptul că dumneavoastră nu mi-ați dat cuvântul când am vrut să intervin înainte de vot, iar modul în care ați stabilit rezultatul votului nu este corect.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Domnule secretar Gaspar, îmi cer scuze public, în această sală, nu am avut intenția să vă blochez a lua cuvântul în această sală. Efectiv, nu am consemnat atitudinea dumneavoastră de a cere cuvântul înainte. Domnule Ana, procedură? Vă rog. (Domnul deputat Gaspar părăsește sala.)

 
 

Domnul Gheorghe Ana:

Domnule președinte, nu cerem altceva decât să se respecte procedurile de vot. Dumneavoastră aveți obligația de a anunța rezultatul votului; câte voturi au fost pentru, câte împotrivă, câte abțineri. Nimic altceva.

În condițiile în care nu înțelegeți să conduceți regulamentar ședința, eu, cel puțin, nu particip la lucrările adunării.

Voci din sală (partea dreaptă):

Foarte bine!

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Am înțeles. Vă rog, vă rog să nu continuăm această dispută. În condițiile cerute de dumneavoastră, conform cvorumului anunțat de lucru, 77 de voturi au fost pentru, 59 împotrivă și 2 abțineri. Până acum nu există cereri de verificare de cvorum.

 
 

Domnul Gheorghe Ana (din bancă):

Există cererea de a conduce ședința Camerei regulamentar.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Vă rog, trecem la programul de lucru.

Programul de lucru anunțat este cel pe care-l aveți în față cu următoarele modificări: marți 13 iunie – ședință în plen a Camerei Deputaților în cursul dimineții, începând cu 8.30-9.20, timp afectat pentru intervențiile deputaților care se încheie la ora 13.00. La ora 15.00 este ședință comună a Camerei Deputaților și Senatului în vederea dezbaterii a ceea ce avem pe ordinea de zi pentru ședințele comune. Miercuri, activitate în comisiile permanente 8.30-16.30 și joi, 8.30-12,30 activități. Dacă la aceasta sunt intervenții? Da, domnul deputat Pantiș, vă rog.

 
 

Domnul Sorin Pantiș:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Anticipând puțin discuțiile care vor veni, legate de introducerea în procedură de urgență a Legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, am rugămintea ca plenul Camerei Deputaților astăzi să aprobe ca mâine dimineață să lucrăm în comisiile permanente, pentru că avem nevoie de raportul în fond al Comisiei juridice, dar și de avizele celorlalte comisii abilitate să întocmească aceste avize pentru proiectul de lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe.

În consecință, propunerea Grupului parlamentar al PNL este ca mâine, marți, 13 iunie, în cursul dimineții, să avem activități în comisiile permanente.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Deci, domnule deputat Pantiș, înțeleg că ne propuneți ca mâine să nu avem activități în plen dimineață, ci în comisii, dat fiind că Guvernul ne-a sesizat cu proiectul de Lege privind abilitarea Guvernului pentru a emite ordonanțe în perioada de vacanță parlamentară.

În aceste condiții, sunt obligat ca această propunere de modificare, dacă este făcută în numele Grupului parlamentar al PNL, așa am înțeles, s-o supun la vot.

Cine este pentru asemenea modificare? Vă rog să numărați, ca să nu mai avem discuții.

Vă mulțumesc. 62 de voturi; insuficiente pentru a se face această modificare. Ordinea de zi rămâne cea prezentată.

Vă supun votului dumneavoastră programul de lucru.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 8 abțineri.

Cu 8 abțineri, programul de lucru a fost adoptat.

Domnul deputat Țurlea. O întrebare de ordin procedural, evident.

 
 

Domnul Petre Țurlea:

Distinse domnule președinte,

De 4 ori, de la această tribună, în ultimele săptămâni, am rugat Biroul permanent, prin persoana distinșilor președinți din acel moment ai ședințelor noastre, să aplice în practică procedura de urgență pe care colegii noștri au aprobat-o la Legea privind reprezentarea parlamentară a românilor din Harghita și Covasna.

Se împlinește o lună de când domniile voastre, domnilor colegi, ați acceptat această procedură de urgență și riscăm să ieșim din această sesiune fără ca acest proiect să mai ajungă în fața domniilor voastre.

Domnule președinte, vă întreb, având promisiunea de 4 ori la rând a președinților ședințelor noastre, vă întreb: ce a hotărât Biroul permanent? Răspunde sau nu la această întrebare?

Și aș vrea să mai spun, distinșilor domni colegi și doamne colege, profitând de faptul că se află în fața noastră distinsul ministru Mircea Ciumara, să vă spun un lucru care m-a indignat. Săptămâna trecută, dumnealui, într-o conferință de presă în Covasna, a spus că deputatul din Covasna este un naționalist șovin.

Eu îi spun, eu îi spun domnului ministru ...

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Domnule, domnule, vă rog, nu se poate să faceți declarații și nici interpelări ministrului ....

(În acest moment, domnul președinte întrerupe microfonul de la tribună.)

 
 

Domnul Petre Țurlea (fără microfon):

.... că este un mincinos ordinar.

(Rumoare, vociferări din partea dreaptă a sălii)

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Deci, în aceste condiții, vă rog să vă cereți scuze. Vă oblig.

 
 

Domnul Petre Țurlea (din sală):

Am spus că este un mincinos ordinar și-mi mențin acest lucru!

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Bun. Atunci, vă rog să vă așezați, pentru că, altfel, apelez la chestori. (Rumoare, vociferări în partea dreaptă a sălii)

Da. Cred că, în aceste condiții, nici măcar nu merită să fac efortul să răspund. De altfel, dumneavoastră trebuie să vă adresați birourilor permanente în legătură cu întrebarea pe care ați pus-o, în scris.

 
Informare cu privire la proiectele de lege și propunerile legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente.

Trec la a vă face informarea cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente.

1. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 133/1999 privind completarea Legii nr.82/1992 privind rezervele de stat, adoptat de Senat în ședința din 6 iunie 2000.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare; pentru avize – Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

În conformitate cu prevederile art.102 alin.3 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează să fie dezbătut în procedură de urgență.

2. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.42 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.88/1997 privind privatizarea societăților comerciale, inițiată de domnul deputat Petre Naidin și domnul deputat Florentin Ion Sandu.

Cu această propunere legislativă au fost sesizte următoarele comisii: în fond – Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare; pentru avize – Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

3. Propunerea legislativă privind interzicerea exportului unor materii prime lemnoase, inițiată de un număr de patru deputați.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare; pentru avize – Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

4. Propunerea legislativă privind protecția socială a persoanelor casnice, inițiată de doamna deputat Daniela Popa.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia pentru muncă și protecție socială; pentru avize – Comisia pentru drepturilor omului, culte și problemele minorităților naționale, Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

5. Propunerea legislativă pentru înființarea comunei Glăjărie, din județul Mureș, inițiată de domnul deputat Atilla Kelemen.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic; pentru avize – Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

6. Propunerea legislativă privind obligativitatea contrapartidei la achiziționarea de aeronave de pe piața externă, inițiată de domnii deputați Aron Popa și Nicolae Popa.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia pentru industrii și servicii; pentru avize – Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

7. Propunerea legislativă privind înființarea comunei Negrilești, județul Vrancea, inițiată de domnul deputat Florian Udrea.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic; pentru avize – Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

8. Propunerea legislativă privind acordarea unor facilități medicilor care asigură servicii medicale în cabinetele medicale, inițiată de domnul deputat Florian Udrea.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia pentru sănătate și familie; pentru avize – Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

9. Propunerea legislativă privind interzicerea temporară a importurilor de produse siderurgice care sunt în gama de fabricație a agenților economici din România, inițiată de domnii deputați Petre Naidin și Florentin Ion Sandu.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia pentru industrii și servicii; pentru avize – Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia juridică, de disciplină și imunități.

10. Propunerea legislativă cu privire la obligativitatea executării în țară a lucrărilor de întreținere și reparații pentru aeronavele achiziționate din exterior, inițiată de domnii deputați Aron Popa și Nicolae Popa.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia pentru industrii și servicii; pentru avize – Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

11. Propunerea legislativă pentru modificarea Decretului-lege nr.118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și a celor deportate în străinătate ori constituite ca prizonieri, republicat, cu modificările ulterioare, inițiată de domnii deputați Șerban Rădulescu -Zoner și Dan Constantinescu.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia pentru muncă și protecție socială; pentru avize – Comisia pentru drepturilor omului, culte și problemele minorităților naționale, Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

12. Propunerea legislativă cu privire la completarea Legii nr.68/1992 pentru alegerea Camerei Deputaților și Senatului, inițiată de doamna deputat Daniela Popa.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia juridică, de disciplină și imunități; pentru aviz – Comisia pentru drepturilor omului, culte și problemele minorităților naționale.

13. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.2 din Legea nr.187/1999 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea securității ca poliție politică, inițiată de domnul deputat Vasile Mândroviceanu, PNL.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond, urmând a elabora un raport comun, - Comisia juridică, de disciplină și imunități, Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională; pentru informare – Comisia comună permanentă a Camerei Deputaților și Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activității Serviciului Român de Informații.

14. Propunerea legislativă pentru modificarea art.1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/1997 privind suspendarea impozitului pe venitul agricol, inițiată de domnii deputați Silviu Petrescu și Aurelian Paul Alecu.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia pentru buget, finanțe și bănci; pentru avize – Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

15. Proiectul de Lege pentru declararea municipiului Alba- Iulia oraș-martir al Revoluției din decembrie 1989, adoptat de Senat în ședința din 5 iunie 2000.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic; pentru avize – Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

16. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.106/1999 privind contractele încheiate în afara spațiilor comerciale, adoptat de Senat în ședința din 6 iunie 2000.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia juridică, de disciplină și imunități; pentru aviz – Comisia pentru industrii și servicii.

17. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.33/2000 pentru ratificarea Acordului dintre Ministerul Educației Naționale și Agenția Națională pentru Știință, Tehnologie și Inovare din România și Organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură privind înființarea Centrului Internațional de Biodinamică, semnat la Paris la 30 octombrie 1999, adoptat de Senat în ședința din 6 iunie 2000.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport; pentru avize – Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

18. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.117/1999 privind adoptarea termenilor și condițiilor de participare a României la programele Comunității Europene în domeniul cercetării, dezvoltării tehnologice și a demonstrațiilor și la programele de cercetare și activitățile de instruire, adoptat de Senat în ședința din 6 iunie 2000.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond – Comisia de învățământ, știință, tineret și sport; pentru avize – Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

19. Proiectul de Lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe.

Cu acest proiect de lege a fost sesizată în fond Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Dacă în legătură cu acesta, reprezentantul Guvernului are de făcut completări?

Vă rog, domnule ministru de stat.

 

Domnul Mircea Ciumara:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

În numele Guvernului am venit cu rugămintea să acceptați procedură de urgență pentru acest proiect de Lege de abilitare a Guvernului de a emite ordonanțe, ținând seama că suntem în 12 iunie. Nu mai este nevoie de alte explicații.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Vă mulțumim, domnule ministru de stat.

În aceste condiții, existând cererea Guvernului, conform regulamentului, o supun aprobării dumneavoastră. Dacă în legătură cu cererea de procedură de urgență veți fi de acord?

Cine este pentru? 70 de voturi pentru.

Cine este împotrivă? 4 voturi împotrivă.

Cine se abține? Vă rog să numărați. 21 de abțineri.

În raport cu cvorumul de lucru, voturile pentru sunt suficiente pentru procedura de urgență, dar aceasta înseamnă că sunt voturi neexprimate.

Vă mulțumesc.

Deci, s-a votat pentru procedură de urgență.

În continuare, vă informez că la Biroul permanent al Camerei Deputaților au fost înregistrate următoarele propuneri legislative:

1. Propunerea legislativă pentru reglementarea restituirii către investitorii Fondului Național de Investiții a capitalului inițial investit, inițiată de doi parlamentari PNL.

La această inițiativă există o solicitare de procedură de urgență care, însă, având în vedere că se suprapune cu unul dintre inițiatori, eu doresc ca Grupul parlamentar al PNL să se exprime dacă există o asemenea ...?

Vă rog, domnule deputat Liviu Bujor.

 
 

Domnul Liviu Bujor:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Grupul parlamentar național liberal nu cere procedură de urgență pentru propunerea legislativă nr.278/2000.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Și noi vă mulțumim.

Deci, nu există cererea din partea Grupului parlamentar al PNL. Ea va intra în procedură normală în dezbatere.

2. Propunerea legislativă privind unele măsuri pentru campania de recoltare a cerealelor păioase - grâu, orz, orzoaică - pentru anul 2000, inițiată de un număr de 6 deputați PDSR.

Se solicită procedură de urgență din partea grupului?

Vă rog să vă pronunțați, Grupul parlamentar al PDSR, dacă există o asemenea solicitare?

Da. Domnul deputat Neagu. Vă rog.

 
 

Domnul Victor Neagu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Evident că există o asemenea solicitare în procedură de urgență. Nu vreau să spun că, de pildă, și Legea produselor cosmetice nu este foarte urgentă, sau alte legi care s-au expus astăzi aici. Dar, dacă ne gândim că această campanie, practic, a și început și că ar trebui să fie desfășurată în niște condiții de excepție, date fiind condițiile atmosferice – seceta prelungită din acest an, cât și altele – cerem, bineînțeles, procedura de urgență.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Deci, există cererea de procedură de urgență. Sigur că ea, în mod normal, se exprimă pritr-unul din liderii grupului, dar înțeleg că Grupul parlamentar al PDSR, mai puțin prezent, acceptă ca această cerere să fie supusă votului dumneavoastră.

Există această cerere la propunerea legislativă privind unele măsuri pentru campania de recoltare a cerealelor păioase - grâu, orz, orzoaică - pentru anul 2000, inițiată de 6 deputați PDSR.

Cine este pentru procedură de urgență? Vă rog să numărați. 38 de voturi pentru. Insuficiente pentru a adopta procedură de urgență.

În legătură cu această propunere legislativă, au fost sesizate: în fond – Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice; pentru avize – Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

3. Propunerea legislativă privind unele măsuri în agricultură pentru sprijinirea zonelor afectate de secetă și alți factori naturali, în anul 2000, inițită de un număr de 6 deputați PDSR.

Același lucru: dacă există solicitare de procedură de urgență?

Domnul deputat Neagu. Vă rog.

 
 

Domnul Victor Neagu:

Domnule președinte,

Este inutil să vin și să susțin în fața colegilor din Cameră și să spun că afară sunt aproape în fiecare zi 35 de grade C la umbră, sunt vreo 64-66 de grade la sol, plantele se ofilesc, gradul de ofilire este extraordinar de mare.

Sunt multe zone în țară lovite de această calamitate, de secetă, și în foarte multe locuri grindină. Există pericolul să nu avem grâu suficient și este aproape o certitudine acest aspect.

Suntem, totuși, trecuți, dacă vreți, de ora la care putem lua măsuri foarte eficiente, dar totuși să mai salvăm ce se poate salva. Cerem cu insistență de la dumneavoastră aplecarea asupra solicitării noastre de a discuta această lege în procedură de urgență, să mai salvăm ce se poate salva, pentru că încă mai există timp să salvăm ceva.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat.

În legătură cu această solicitare de procedură de urgență privind propunerea legislativă privind unele măsuri în agricultură pentru sprijinirea zonelor afectate de secetă și alți factori naturali, în anul 2000, vă rog să vă pronunțați cine este pentru procedură de urgență? Vă rog să numărați. 42 de voturi pentru, insuficiente pentru a adopta procedura de urgență în cvorumul de 137.

 
Informare privind depunerea la secretarul general al Camerei Deputaților, în vederea exercitării de către deputați a dreptului de a sesiza Curtea Constituțională, a următoarelor legi:

În continuare, vă prezint nota cu privire la legile depuse la secretarul general al Camerei pentru sesizarea de către deputați a Curții Constituționale.

În conformitate cu prevederile art.17 alin.2 și 3 din Legea nr.47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, s-au depus la secretariatul general al Camerei, în vederea exercitării de către deputați a dreptului de sesizare a Curții Constituționale, următoarele legi:

  • Lege privind declararea ca abrogate a unor acte normative;
  • Lege privind declararea ca abrogate a unor acte normative nepublicate.
Dezbaterea raportului Comisiei de mediere la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.29/1997 privind Codul aerian (amânarea votului final).

Trecem la raportul Comisiei de mediere la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian.

Stimați colegi,

Vă informez că în întreg acest raport de mediere, toate soluțiile adoptate sunt soluțiile Camerei Deputaților.

În condițiile în care aș avea acordul dumneavoastră, am putea să trecem printr-un singur vot, pentru că noi am votat aceste soluții în această Cameră.

Totuși, dacă la această propunere există alte opinii?

Vă rog, domnule deputat Dejeu. Vă rog, domnule ministru.

 

Domnul Gavril Dejeu:

Domnule președinte,

În principiu, de acord cu dumneavoastră, decât că, fiind vorba despre un raport al unei comisii, el trebuie formal să treacă prin vot pe fiecare poziție în parte. Nu se poate vota în bloc.

Așa că, foarte repede, puneți la vot toate pozițiile raportului.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Deci, înțeleg că opinia dumneavoastră este că nu putem să adoptăm o asemenea procedură, chiar dacă, în fapt, noi am dezbătut toate aceste articole.

Mă pliez acestui punct de vedere. Nici nu mai consult Camera. Din păcate, acesta ar fi fost un mod foarte rapid de a fi depășit acest raport, repet, în care, în ultimă instanță, soluțiile Camerei, pe care noi le-am dezbătut și le-am votat în Cameră, sunt aceleași.

În aceste condiții, voi trece la discuția pe pozițiile din raport, așa cum sunt ele notate aici, știind că astăzi lucrările noastre se termină la ora 18,00, vom face ce putem mai bine.

În ceea ce privește poz.nr.1, dacă sunt opinii?

Dacă nu, cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Poz.nr.1 votată.

Poz.nr.2 din raport.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.3 din raport.

Opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.4.

Opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Votat.

Poz.nr.5.

Opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.6.

Opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.7.

Opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.8.

Puncte de vedere? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.9.

Opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.10 din raport.

Opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.11 din raport.

Cine este pentru, pentru că alte opinii nu s-au exprimat? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.12.

Dacă sunt alte opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.13.

Dacă sunt și alte opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.14.

Dacă sunt și alte opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.15 din raport.

Dacă sunt și alte opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.16 din raport.

Dacă sunt și alte opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.17 din raport.

Dacă sunt și alte opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.18.

Dacă sunt și alte opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.19.

Dacă sunt și alte opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.20.

Dacă sunt și alte opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.21.

Puncte de vedere? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.22.

Puncte de vedere? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.23.

Puncte de vedere? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.24.

Opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.nr.25 din raport.

Dacă sunt și alte opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.26. Opinii nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.27, dacă sunt alte opinii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.28. Dacă sunt opinii. Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.29. Dacă sunt alte opinii. Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.30. Dacă sunt intervenții? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.31. Dacă sunt intervenții? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.32. Dacă sunt intervenții? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.33. Dacă sunt intervenții Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.34. Dacă sunt intervenții la poz.34 din raport. Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.35. Dacă sunt intervenții? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.36. Dacă sunt intervenții? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.37. Dacă sunt intervenții? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.38. Intervenții Nu sunt.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.39. Dacă sunt intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.40. Intervenții?

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.41. Dacă sunt intervenții? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.42. Dacă sunt intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.43. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.44. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.45. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.46. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.47. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.48. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.49. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Stimați colegi,

Presupun că așa o să mergem până la sfârșit, dacă sunt intervenții la oricare dintre pozițiile acestui raport, vă rog să comunicați. Dacă nu, vă propun o trecere în bloc a textelor Camerei Deputaților pe care le-am votat.

Cine este pentru adoptarea de la poz.50 până la poz. 188?

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

În aceste condiții, supun votului dumneavoastră întregul raport, nu supun votului dumneavoastră, ci îl transfer săptămâna viitoare pentru vot final marți, este vorba de un vot organic.

 
Adoptarea propunerii legislative privind creșterea eficienței energetice.

Vom trece, în continuare, la propunerea legislativă privind creșterea eficienței energetice. Aceasta o vom adopta după raportul comisiei.

Dacă din partea inițiatorului dorește cineva să ia cuvântul? Vă rog, domnule deputat? Dumneavoastră vorbiți din partea comisiei sesizate în fond? Da, din partea inițiatorilor. Bun. Vă rog, din partea inițiatorului.

 

Domnul Dumitru Popescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

O asemenea lege privind utilizarea eficientă a energiei, în general, era necesară din câteva considerente. În primul rând, că în țara noastră consumul brut de energie raportat la unitatea de venit este de 2-3 ori mai mare decât în țările dezvoltate, datorită împrejurărilor istorice când nu s-a acordat nici o atenție eficienței energetice, ci numai cantităților de energie consumată.

Pe de altă parte, țara noastră a semnat în 1994 Carta Europeană a Energiei și s-a angajat să adopte măsuri legislative în domeniul eficienței energetice. A semnat, de asemenea, Protocolul Cartei Energiei privind eficiența energeticii.

În îndeplinirea acestui deziderat au fost două inițiative legislative, una aparținând Grupului parlamentar al PNL și una Grupului parlamentar al PDSR. Pe parcurs s-a colaborat și s-a făcut un singur proiect de lege care se supune atenției dumneavoastră cu rugămintea să fie acceptat.

Proiectul prevede o definire a politicii naționale de utilizare eficientă a energiei, niște obligații ale consumatorilor, ale producătorilor de energie. De asemenea, o prevedere deosebit de importantă care se regăsește în alte țări este aceea că proiectul de lege impune pe viitor introducerea standardelor de efieciență energetică prin care se încearcă fie stabilirea unor valori minime în ceea ce privește nivelul randamentelor, fie maxime în ceea ce privește consumurile etc., obligații care vor decurge și pentru fabricanții de echipamente și pentru utilizatori. De asemenea, proiectul de lege prevede principalele răspunderi și atribuții ale diferitelor organisme implicate, în principal, organismul coordonator fiind Agenția Română de Conservare a Energiei, agenție existentă care funcționează de circa 8 ani în cadrul Ministerului Industriei. De asemenea, legea stabilește obligații pentru consumatori să facă bilanțuri energetice, să respecte standardele de care am vorbit și așa mai departe.

Sigur, sunt prevăzute și unele măsuri de stimulare pentru investiții, atât pentru sectorul privat, cât și pentru sectorul de stat și pentru investitori români și pentru străini, care să învioreze preocupările pentru utilizarea eficientă a energiei, preocupări care au fost atenuate serios din cauza lipsei fondurilor de investiții.

Eu insist că un asemenea proiect de lege, o asemenea reglementare este absolut necesară la momentul de față, ținând seama de situația gravă în care se află economia națională din punct de vedere al eficienței energetice. De aceea, vă solicit acordul dumneavoastră la acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Bogdan Niculescu-Duvăz:

Vă mulțumim și noi.

Din partea comisiei sesizate în fond?

Domnule deputat Radu Alexandru, vă rog.

 
 

Domnul Alexandru-Dumitru Radu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru industrii și servicii a Camerei Deputaților a fost sesizată cu cele două propuneri legislative privind Legea utilizării eficiente a energiei și propunerea legislativă privind creșterea eficienței energetice.

În urma examinării propunerilor sus-menționate comisia a hotărât să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea propunerii legislative privind creșterea eficienței energetice cu amendamentele prezentate în anexă. Deci la întocmirea raportului s-a avut în vedere textul propunerii legislative privind legea utilizării eficiente a energiei. Ținem să menționăm că aceste propuneri legislative au avut avizele Comisiei juridice, de disciplină și imunități, Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, Consiliul Legislativ, de asemenea, a avut aviz favorabil din partea Guvernului.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Bogdan Niculescu-Duvăz:

Vă mulțumim și noi, domnule vicepreședinte.

Dacă din partea grupurilor parlamentare, la dezbateri generale, dorește cineva să ia cuvântul?

Domnul deputat Robert Raduly din partea Grupului parlamentar al UDMR. Vă rog.

 
 

Domnul Raduly Robert Kalman:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Eu aș dori, în primul rând, să subliniez importanța acestui moment în care, după 10 ani de dezbateri și discuții, în sfârșit, un asemenea proiect de lege ajunge în faza dezbaterii în plen în această Cameră a Deputaților. Aș vrea să mulțumesc, înainte de toate, sferei civile care s-a ocupat foarte intens de această problematică a eficienței energetice și a reușit să ne convingă pe noi, membrii Parlamentului, ca din faza de slogan, sloganul eficienței fiind, cum desigur vă amintiți și dumneavoastră, stimați colegi, unul foarte vechi, să putem să ajungem cel puțin la nivelul reglementării primare a acestei probleme. Desigur că această reglementare primară este doar un prim pas. În România, din păcate, sunt foarte multe legi, legi bune chiar, dar problema este întotdeauna cu punerea lor în practică și cu respectarea acestora. Eu sper și o să votez cu această speranță că proiectul de lege pe care o să-l dezbatem astăzi va fi aplicat foarte repede în practică și va fi, într-adevăr, un pas înainte atât de așteptat de noi toți, fie consumatori eligibili sau neeligibili. Doresc să felicit deopotrivă colegii care au lucrat la acest proiect de lege și toți experții care s-au implicat în elaborarea acestui raport.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Bogdan Niculescu-Duvăz:

Și noi vă mulțumim, domnule deputat Raduly.

Dacă există și din partea altor grupuri parlamentare? Da. Din partea Grupului parlamentar al PRM, domnul deputat Leonăchescu.

Vă rog.

 
 

Domnul Nicolae Leonăchescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Din 1824, un om atrage atenția întregii lumi că este ceva cu energia, că trebuie s-o folosim în mod eficient, la randamente mari. Au trecut zeci de ani, un secol, iată, 175 de ani și se transpune și la noi această idee, această necesitate în limbaj juridic. Pentru că problema utilizării energiei în mod eficient este o necesitate absolută, pentru întreaga existență umană, pentru viitorul nostru. În măsura în care și politicienii înțeleg această necesitate, iată un mare progres.

De ce așa de târziu? De ce cu atâta dificultate apare în Parlament un proiect de lege pe tema utilizării eficiente a energiei? Asta este o întrebare la care trebuie să răspundem cu toții. Sigur, este un prim pas. Noi suntem de acord cu el și vom vota pentru acest proiect de lege.

Rămân în continuare enorm de multe lucruri de rezolvat, enorm de multe probleme de soluționat, pentru că utilizarea eficientă a energiei începe cu consumatorul, cu producătorul de bunuri electrocasnice, de aparataj electrocasnic. Acest aparataj trebuie să fie performant. Apoi trebuie să intervină școala, trebuie schimbate mentalitățile, copiii trebuie să înțeleagă că energia este o constantă, atât cât este, ea se poate pierde mai mult sau mai puțin, o putem folosi în mod eficient sau ne putem bate joc de ea. Responsabilitatea noastră este să atragem atenția tuturor factorilor de pe filiera aceasta și a marelui public, să atragem atenția că energia nu este un lucru de glumă, este un capital comun, dincolo de culorile politice, care trebuie gestionat ca atare. De aceea, educarea tinerelor generații, în acest sens, lupta împotriva risipei de energie la toate eșaloanele, în toate momentele, trebuie să fie un postulat; trebuie să fie în același timp și o sarcină pentru Ministerul Educației, pentru ministerele cu caracter economic, să implementeze mentalitatea aceasta pe toate căile posibile. Noi vom vota, repet, pentru și vă invit și pe dumneavoastră s-o faceți.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Bogdan Niculescu-Duvăz:

Și noi vă mulțumim. Din partea comisiei? Din partea Grupului parlamentar al PNȚCD. Domnul Barbu Pițigoi.

Domnule deputat, vă rog.

 
 

Domnul Barbu Pițigoi:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Avem în fața noastră o lege de o importanță deosebită, eficiența energetică reprezintă o prioritate, nu numai în industrie, dar și în restul activităților sociale, eficiența energetică înseamnă economii în special în domeniul resurselor primare energetice, de care țara noastră are nevoie și duce lipsă, înseamnă economii la bugetul statului. Înseamnă o producție mai eficientă și randamente sporite nu numai în domeniul industrial, dar și în domeniul construcțiilor, în domeniul activităților civile etc. Legea de față este binevenită, ea ar trebui însă să fie și probabil că va fi sigur coroborată cu Legea energiei electrice și termice care este pe cale de a fi elaborată evident, va fi prezentată în cadrul Parlamentului spre discuție și aprobare și măsurile care sunt prevăzute de actuala lege sunt binevenite pe motivul pentru care grupul nostru parlamentar susține și votează această lege.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Bogdan Niculescu-Duvăz:

Vă mulțumim, domnule deputat Pițigoi.

Din partea PDSR, aveți și inițiatorul, bun.

Da. Vă rog.

 
 

Domnul Ion Florentin Sandu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Într-adevăr, întrebarea pusă de un coleg, anterior, de ce așa târziu această lege, este binevenită. Toată lumea își dă seama că această lege este absolut necesară, că, de fapt, cea mai ieftină sursă de energie este economisirea ei și o țară care nu are resurse energetice și nu are resurse energetice suficiente trebuie să aibă cel puțin o legislație bună. Din acest punct de vedere, Grupul parlamentar al PDSR va vota această lege.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Bogdan Niculescu-Duvăz:

Da. Vă mulțumesc.

Dacă sunt alte intervenții din partea grupurilor parlamentare la dezbateri generale? Dacă nu, trecem la conținut. Vom discuta conținutul legii pe raport, așa cum am făcut-o și alte dăți, pentru că amendamentele să fie incluse discuției noastre.

Poziția 1 din raport, în care există titlul legii amendat. Dacă sunt intervenții? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

La poz.2 din raport. Dacă sunt intervenții? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.3 din raport, dacă sunt intervenții? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Stimați colegi,

Dacă până la poz.6 care reprezintă Capitolul II sunt intervenții? Dacă nu, vă propun ca poz.3, 4 și 5 să le votăm împreună.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Marțian Dan (din sală):

Nu se poate așa ceva, domnule președinte de ședință, unde scrie în regulament așa ceva?

 
 

Domnul Nicolae Bogdan Niculescu-Duvăz:

Stimate domnule deputat Marțian, aveți foarte multă dreptate privind regulamentul, dar nu se legiferează nici așa, cum încercăm noi să legiferăm de atâția ani de zile și anume să discutăm formal inutil și de fapt să încercăm să ne dovedim, eu știu, ce să vă spun așa, corectitudinea de parlamentar, ocupând un loc în sală, fără să facem o dezbatere reală pe un conținut pe care deja l-am dezbătut. Eu recunosc că dacă dumneavoastră interveniți și spuneți, domnule nu se legiferează așa, eu trebuie să mă pliez și atunci să trec din nou la conținut fiecare poziție în parte. Dar, cred că facem o activitate formală. Bun.

În condițiile acestea, poz.4. Vă rog, dacă aveți o intervenție pe procedură să poftiți la microfon.

Poz.4. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.5. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.6, Capitolul II. Intervenții nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.7. Intervenții nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.8. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.9. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.10. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.11. Intervenții nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.12. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.13. Intervenții nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz.14. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.15. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.16.Intervenții nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.17. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.18. Intervenții nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.19. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.20. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.21. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.22 din raport. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.23. Intervenții nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.24. Intervenții nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.25. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.26. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.27 din raport. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.28. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.29, referitoare la titlul Capitolului III. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.30. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.31. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.32.Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.33 cu amendamentul respectiv. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Pot.34, nemodificat. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.35. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.36. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.37. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.38. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.39. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.40. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.41. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru eliminare? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.42. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.43. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.44. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.45. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.46. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.47, Capitolul IV – titlul. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.48. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.49. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.50, dacă sunt intervenții la art.10 modificat. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.51. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.52. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.53 privind art.13 alin.1, cu renumerotare. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.54. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.55. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.56. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Pou.57, text nou. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.58. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.59. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.60. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.61. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.62, text nou. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.63. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poz.64, text nou. Intervenții? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Dacă sunt intervenții la poziția 65. Nu sunt.

Voturi pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz. 66. Dacă sunt intervenții. Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz. 67. Intervenții. Nu sunt.

Voturi pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz. 68. Dacă sunt intervenții. Nu sunt.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz. 69 din raport privind un text nou. Dacă sunt intervenții. Nu sunt.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz. 70. Dacă sunt intervenții. Nu sunt.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz. 71. Text nou. Dacă sunt intervenții. Nu sunt.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz. 72. Intervenții. Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz. 73. Intervenții. Nu sunt.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz. 74. Intervenții. Nu sunt.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz. 75. Dacă sunt intervenții. Nu sunt.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz. 76 din raport. Dacă sunt intervenții. Nu sunt.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz. 77. Dacă sunt intervenții. Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Poz. 78. Dacă sunt intervenții. Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Vă mulțumesc.

În acest context, stimați colegi, de la poziția 79 și pînă la ultima poziție, și anume, 127, sunt intervenții? Da.

Domnule Pițigoi, spuneți unde.

 
 

Domnul Barbu Pițigoi:

Domnule președinte,

La poziția 125, o formulare mai corectă ar putea să fie sub forma asta: "Prezenta lege intră în vigoare la 90 de zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial al României" și vă rog să binevoiți să fiți de acord, stimați colegi, cu această formulare.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Da. Inițiatorul este de acord.

Cu acest amendament la 125 dacă sunteți de acord să adoptăm întregul raport până la poziția 127.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Toată lumea a adoptat.

Acum, vă supun votului dumneavoastră legea care este o lege ordinară.

Cine este pentru adoptarea acestei legi?

Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

În unanimitate, legea a fost adoptată.

Vă mulțumesc.

Ședința s-a încheiat la ora 18,05

 
   

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 26 noiembrie 2022, 11:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro