Adrian Severin
Adrian Severin
Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 17 aprilie 1996
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 17-04-1996 Versiunea pentru printare

Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 17 aprilie 1996

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Adrian Severin

5. Votarea proiectului Legii bugetului de stat pe anul 1996 (vot secret, cu bile)

Domnul Adrian Severin:

Doamnelor și domnilor parlamentari,

Bugetul de stat pe anul 1996, prezentat de Guvernul P.D.S.R., este, așa cum au arătat-o membrii Grupului parlamentar al Partidului Democrat de-a lungul întregii sale dezbateri, un buget de sărăcie, iar nu unul de austeritate. Proiectul de buget dovedește limpede că:

1. Guvernul nu este în stare să găsească și să mobilizeze resursele bănești de care țara are nevoie.

2. Guvernul nu știe — sau nu vrea — să gospodărească, bine și cinstit, resursele bănești existente, atâtea câte sunt ele. Executivul ne propune un buget de favorizare a oligarhiei economico-financiare, atâta timp cât veniturile provenite din impozitul pe salarii sunt mai mari decât cele provenite din impozitul pe profit, iar acestea din urmă sunt calculate prin sufocarea fiscală a micilor întreprinzători privați, concomitent cu acoperirea uriașei evaziuni fiscale a marilor îmbogățiți ai tranziției. Din această evaziune se finanțează, mai mult sau mai puțin ocult, puterea politică actuală.

Executivul ne propune un buget fraudulos, întrucât el se bazează pe date statistice falsificate sau pe încălcări flagrante ale unor legi speciale. A se vedea, în acest sens, cifrele care fundamentează calculul P.I.B. și, de aici, deformarea alocațiilor bugetare corelate cu el ori destinarea, prin buget, a unor fonduri care, potrivit legii, sunt extrabugetare și pe care instituțiile de învățământ le realizează direct, prin efort propriu.

Executivul ne propune un buget centralizat, care limitează la maximum posibilitatea cetățenilor de a economisi bani, de a controla efectuarea cheltuielilor și de a se gospodări mai bine la nivelul administrației locale.

În planul protecției sociale, proiectul de buget nu aduce nici cea mai mică alinare categoriilor de populație defavorizate, ajunse la o viață de mizerie, sub pragul de sărăcie, sub nivelul existenței decente.

Situația pensionarilor ori a familiilor cu mulți copii și cu un singur salariu, ori fără nici un venit salarial este ilustrativă pentru lipsa de suflet a Guvernului P.D.S.R.

În planul economiei nici în acest an Guvernul P.D.S.R. nu a prevăzut în proiectul de buget măsuri coerente și convingătoare pentru dezvoltarea unor sectoare de importanță vitală cum sunt agricultura sau întreprinderile mici și mijlocii.

În planul dezvoltării strategice, bugetele alocate învățământului, culturii, cercetării științifice și sănătății sunt ridicole și pun în pericol viitorul națiunii. Aproape toate propunerile făcute de grupurile parlamentare ale Partidului Democrat, cu certitudine toate propunerile esențiale au fost tratate de pe banca guvernamentală cu indiferență sau chiar cu dispreț și aroganț㠗 cum se întâmplă și acum!

În consecință, nici un parlamentar demn de numele său și responsabil față de cei care l-au ales nu poate vota un asemenea buget, deși bugetul anului 1995 este și el extrem de criticabil și, ca atare, el ne apare astăzi a fi superior celui pregătit pentru 1996 și, ca atare, este preferabil ca el să continue a fi aplicat până la adoptarea unui buget corespunzător pe anul în curs.

Față de toate aceste considerente, în ciuda bunelor sale intenții, Grupul parlamentar sau Grupurile parlamentare ale P.D. cu regret se văd nevoite să voteze împotriva Legii bugetului pe 1996.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 1 februarie 2023, 7:37
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro