Marta Nora Țărnea
Marta Nora Țărnea
Ședința Camerei Deputaților din 6 martie 1996
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
06-02-2023
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 06-03-1996 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 martie 1996

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Marta Nora Țărnea

  1. Continuarea dezbaterilor la proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 69/1991 - Legea administrației publice locale.  

Doamna Marta Nora Tărnea:

Ia mai citiți o dată!

................................................

Doamna Marta Nora Țărnea:

Deci, sub nici o formă nu pot să fiu de acord cu acest articol, având în vedere că se află la Secțiunea a 2-a comisia administrativă, comisie creată pentru a ajuta prefectul să-și exercite atribuțiile. Și e normal să fie. Dar nu să se dea la articolul 110 o soluție de mediere între prefect și consiliile alese.

Prin urmare, cer o totală reformulare a acestui artico, și anume: "Divergențele dintre serviciile publice descentralizate ale ministerelor, celelalte organe centrale din unitățile administrativ teritoriale, sucursalele regiilor autonome de interes național și prefect se mediază de către Guvern". Și am să vă spun de ce. Pentru că eu plec de la prezumția de bună credință atât a prefectului, cât și a directorilor acestor organe centrale descentralizate, de fapt, și între serviciile publice descentralizate. Să spunem că sunt de bună credință atât prefectul, cât și acești directori. Din practică știm că foarte mulți directori, nu spun că cu rea credință, ci pur și simplu au înțeles descentralizarea, de fapt desconcentrarea, că așa ar fi corect, au înțeles-o ca pe anarhie. Deci, eu îl înțeleg pe prefect că poate avea divergențe cu ei în realizarea atribuțiilor. Aici Guvernul poate media, poate chiar soluționa, dar nu între aceste servicii, prefect și administrația locală aleasă, chiar și cea județeană. Pentru acelea, soluțiile sunt clare, le avem deja. Ce face consiliul județean dacă este în divergență cu această comisie sau cu prefectul? Ia o hotărâre, dacă este legală, prefectul nu mai poate face nimic, dacă este ilegală prefectul se duce la contencios.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 8 februarie 2023, 3:06
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro