Domnul Dan Banciu (consilier, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului): Cu ocazia Conferinţei din 2001 de la Londra, Organizaţia Maritimă Internaţională a propus o convenţie care a fost adoptată la Conferinţa din octombrie 2001 de la Londra, având ca temă interzicerea folosirii sistemelor antivegetative periculoase la nave. În esenţă, este vorba de straturi protectoare care, datorită compuşilor lor, aduc, periclitează mediul marin şi prin aceasta, implicit, şi sănătatea oamenilor, în măsura consumului diverselor plante sau animale acvatice. Această convenţie se aplică de abia din anul 2008, însă măsuri le-a luat deja Uniunea Europeană începând cu anul 2003, respectiv 2004, prin introducerea treptată prin regulamente a unor etape în pregătirea şi finalizarea acestor măsuri de securitate a mediului. Astfel, vor fi protejate în primul rând tot ce înseamnă navă peste 400 de tone deadweight, orice ambarcaţiune peste 24 de metri lungime, fiecare dintre aceste categorii având obligaţii, fie de certificate internaţionale pentru sisteme antivegetative, fie de declaraţii însoţite de documente doveditoare, pentru tonaje mai mici, dar depăşind lungimea de 24 de metri. Aceasta este, în mare şi în esenţă, această reglementare, această convenţie la care România a participat la conferinţă şi pe care vă rugăm să o adoptaţi. Vă mulţumesc.
|