Domnul George Ionuţ Dumitrică: "Din ultimele aberaţii inventate de domnul Funeriu în sistemul educaţiei..." Din păcate, marea şi revoluţionara reformă a sistemului de educaţie din România înseamnă, în viziunea PD-istă, doar dezastru fără limite şi, mai nou, invenţii din ce în ce mai aberante, demne de Cartea Recordurilor a celor mai mari prostii guvernamentale! Modernizarea învăţământului a reprezentat, timp de trei ani, pentru principalul partid de guvernământ, o reală degringoladă, cu efecte din ce în ce mai sumbre: distrugerea viitorului a 100.000 de elevi prin lăsarea acestora fără diplome de bacalaureat şi fără vreo altă posibilitate de start în viaţă, alungarea în masă a profesorilor din sistemul de învăţământ şi diluarea completă a actului de educaţie, politizarea excesivă şi subfinanţarea cronică a sistemului. Ultimele noutăţi în materie de invenţii guvernamentale aberante - marca originală Funeriu -, sunt mai mult decât uluitoare: aflăm cu stupefacţie în aceste zile că Ministerul Educaţiei a luat-o, la propriu, razna! Concret, acesta adaugă criteriilor de evaluare a copiilor de grădiniţă, din grupa de vârstă 3-5 ani, nişte cerinţe mai mult decât exagerate. Astfel, domnul Funeriu şi ministerul pe care-l conduce consideră că micuţii de trei ani trebuie să cunoască stema ţării, să ştie tradiţiile minorităţilor şi să descrie Ziua Unirii. Adică pentru grupele de copii care au vârste cuprinse între trei şi cinci ani, educatoarele trebuie să stabilească dacă micuţii "manifestă toleranţă faţă de alţi copii care aparţin diferitelor confesiuni şi/sau categorii minoritare", dacă pot "descrie evenimente importante (Ziua Naţională, Ziua Unirii, alte evenimente tradiţionale, religioase, culturale, istorice)", "cunoaşte însemnele ţării", "cunoaşte numele ţării de origine, al localităţii natale, precum şi domiciliul", "denumeşte/identifică elemente locale specifice (obiective socioculturale, economice, istorice, religioase etc.)"... Oare sugarilor nu ar trebui să li se ceară să cunoască limba română proprie domnului Funeriu, astfel încât mamele lor să fie demne de a mai primi indemnizaţia de creştere a copilului?! Mă întreb dacă domnul ministru Funeriu poate să dea detalii coerente despre tradiţiile minorităţilor sau să descrie acele evenimente importante oficiale ale României, cerute în evaluările copiilor de grădiniţă din prima grupă de vârstă, dacă şi limba română reprezintă un supliciu real pentru dumnealui! Ce veţi face, domnule ministru Funeriu, cu acei copilaşi care nu au astfel de cunoştinţe vaste? Îi veţi da afară din grădiniţe sau veţi înfiinţa camere de penitenţă sau, cum aţi zis dumneavoastră, săli de corecţie - reflecţie?! Impuneţi-vă, domnule ministru! Nu vă lăsaţi! Cereţi-le preşcolarilor şi celor mai mici de atât să reflecteze adânc şi cu maximă seriozitate şi aplecare la originala reformă - Funeriu, tolerată cu prea mare îngăduinţă de inimoasa echipă Băsescu-Boc...
|