Curriculum Vitae
Comunicate de presă
Galerie foto
Activitate parlamentară
2020-prezent (dep.)
2016-2020 (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
votul electronic
declarație de avere
declarație de interese
2012-2016 (dep.)
2008-2012 (dep.)
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-2020 > Camera Deputaților > Lucian Nicolae Bode > Comunicate de presa Versiunea pentru printare


primită de la domnul deputat Lucian Nicolae Bode (Grup PNL)
Autostrada Sibiu–Pitești rămâne doar o promisiune fantezistă a premierului Viorica Vasilica Dăncilă la Congresul PSD

Ministrul Finanțelor, ministrul Transporturilor, ministrul Mediului și al Fondurilor Europene împreună cu premierul Viorica Vasilica Dăncilă trebuie să se așeze la o masă cu picioarele în apă rece și să găsească rapid soluții pentru deblocarea proiectului Autostrăzii Sibiu-Pitești care riscă să nu mai fie realizat în actualul exercițiu financiar european 2014-2020.

Cred că doamna Viorica Vasilica Dăncilă are o mare problemă de credibilitate după discursul de la Congresul PSD atunci când a anunțat cu mult avânt muncitoresc că printre cele 100 de proiecte pentru Centenar se numără și autostrada Sibiu-Pitești. Iată că faptele o contrazic, motiv pentru care trebuie să prezinte public situația reală a acestui proiect și să-și asume în solidar cu ceilalți miniștri responsabili eșecul care se preconizează.
Anunțul Ministerului Finanțelor prin care o țară întreagă este înștiințată că proiectul autostrăzii Pitești-Sibiu nu a parcurs toți pașii necesari pentru a putea fi ”selectat și bugetat” reprezintă dovada supremă a incompetenței actualei echipe guvernamentale PSD-ALDE care îngroapă acest proiect prezentat cu surle și trâmbițe drept prioritate națională.
Constat cu dezamăgire și revoltă, totodată, că și acest proiect se împotmolește din cauza acordului de mediu aflat în revizuire de prea mult timp. S-a dat drumul la o licitație pentru secțiunile 1 și 5 ale acestei autostrăzi fără un acord de mediu valabil pentru întreg traseul autostrăzii care atunci când va fi finalizat poate schimba traseul pentru care s-a licitat.
Pentru aceste bâlbe guvernamentale și procedurale nu există scuze! Nu mai poate fi tolerată o abordare atât de deficitară și neprofesionistă din partea autorităților responsabile cu implementarea acestui proiect care ocupă primul loc în Masterplanul General de Transport aprobat prin HG 666/2016, pentru care există finanțare europeană prin POIM 2014-2020, pentru care a fost demarată o licitație în iulie anul trecut ( secțiunile 1 și 5) și pentru care se așteaptă realizarea Studiului de Fezabilitate pentru secțiunile de mijloc de o jumătate de an, după rezilierea contractului în august 2017.
Epopeea acestei autostrăzi pare fără sfârșit, iar CNAIR împreună cu Ministerul Transporturilor, condus de trei miniștri PSD într-un an de zile, ne dau senini, în continuare, asigurări că în anul 2019 va începe execuția acestui obiectiv de investiții. Nu știu cum să numesc această detașare a celor 2 instituții responsabile de proiect - minciună, dezinteres sau cinism ?
Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 21 ianuarie 2022, 4:48
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro