Curriculum Vitae
Comunicate de presă
Activitate parlamentară
2020-prezent (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
votul electronic
declarație de avere
declarație de interese
Legături:
radu.panait@cdep.ro
http://www.panait.ro
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2020-prezent > Camera Deputaților > Radu Panait > Comunicate de presa Versiunea pentru printare


primită de la domnul deputat Radu Panait (Grupul parlamentar al USR)
Transparența cheltuirii banului public prin digitalizare

Digitalizarea a devenit în ultimii ani o promisiune electorală pe care românii o aud venind din gurile tuturor partidelor. PNL și PSD continuă să facă gargară, fără fapte concrete.

De la bun început USR a mizat, în primul și în primul rând, pe două lucruri importante: digitalizare și transparența cheltuirii banului public. Sunt două lucruri care merg mână în mână și e imperios necesar să insistăm pe ele deoarece, astfel, putem crește încrederea cetățenilor în instituțiile publice. Ca să nu mai spun că transparența modului în care se cheltuie banul public nu ar trebui să fie facultativă, așa cum e acum.
Recent, am descoperit pe SEAP cum Primăria municipiului Satu Mare se pregătește să cheltuie 27 milioane de lei pe 4 ani pentru iluminatul public festiv. O absurditate, dacă mă întrebați, în condițiile în care orașul are o infrastructură de toată jena, un deficit de locuri de parcare și multe alte lipsuri. Dar nu despre asta e vorba. Românii ar trebui să aibă acces facil la proiectele de investiții derulate de primăriile de care aparțin pentru a afla stadiul derulării și alte detalii fără prea multe probleme.
În momentul de față, legea care obligă instituțiile publice să prezinte proiectele de investiții pe site-urile proprii este foarte vagă și lăsa mult loc la interpretări. Digitalizarea poate rezolva foarte ușor această problemă, singurul lucru care lipsește fiind un cadru legal prin care cei care conduc instituțiile statului să aibă un ghidaj clar, și asta pentru a rezolva problema de creativitate ale unor conducători de instituții publice. În acest sens am depus un proiect de lege, scris în urma unor consultări cu mai mulți specialiști în digitalizare și utilizare software, care are ca scop facilitarea accesării informațiilor de interes public, mai exact accesarea detaliilor privind proiectele de investiții derulate de către primării.
om vedea acum dacă coaliția de guvernare, pentru care cuvântul ”digitalizare” este la ordinea zilei, își dorește cu adevărat digitalizarea instituțiilor publice și a României, digitalizare pe care noi, românii, ne-o dorim de foarte mult timp și pentru care am plătit din visteria statului de atâtea ori!
Componenta de utilizare a serviciilor de digitalizare oferite cetățenilor trebuie să fie atent monitorizată pentru că oamenii nu au experiența administrației, iar implicit disponibilitatea lor de a afla informația este redusă. Este obligația noastră să ne asigurăm că informațiile legate de investițiile ce se fac pe banii oamenilor este transmisă într-un mod simplu de urmărit.
Propunerea mea este una care va rezolva această problemă și va ajuta la creșterea încrederii românilor în administrație.
Proiectele trebuie sa fie prezentate astfel :
1. numele proiectului;
2. obiectivul;
3. actul prin care s-a votat proiectul precum și voturile alocate;
4. procedura de atribuire și participanții;
5. bugetul total alocat precum și sursa de finanțare;
6. perioada de implementare;
7. stadiul actual al proiectului;
8. timp rămas până la finalizare;
Iar în acest mod, politicienii vor fi foarte simplu prinși atunci când mint legat de proiectele de investiții.
Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 21 mai 2024, 10:14
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro