Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2012-2016 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe oct. 2013 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Birourilor permanente reunite ale Camerei Deputaților și Senatului din 22 octombrie 2013 ora 9:45

Ședința a început la ora 9,45.

Lucrările au fost conduse de domnul Valeriu Ștefan Zgonea, președintele Camerei Deputaților, asistat de domnul George-Crin-Laurențiu Antonescu, președintele Senatului.

Au participat:

De la Camera Deputaților: domnul Viorel Hrebenciuc, domnul Miron Tudor Mitrea, domnul Dan-Ștefan Motreanu (de la ora 10,00) și domnul Ioan Oltean - vicepreședinți, domnul Cristian Buican, domnul Adrian-Nicolae Diaconu și domnul Niculae Mircovici - secretari, domnul Mircea-Gheorghe Drăghici, domnul Ionel Palăr, domnul Ioan Balan și domnul Seres Denes - chestori, domnul Marian Neacșu - Grupul parlamentar al PSD, domnul Adrian George Scutaru - Grupul parlamentar al PNL, domnul Mircea-Nicu Toader - Grupul parlamentar al PDL, domnul Mate Andras-Levente - Grupul parlamentar al UDMR, domnul Ovidiu Victor Ganț - Grupul parlamentar al minorităților naționale, și domnul Ioan Moldovan - Grupul parlamentar al PC.

De la Senat: domnul Nicolae Moga și domnul Vasile Nistor - vicepreședinți, domnul Ion Rotaru și domnul Alexandru Pereș - secretari, domnul Tudor Barbu și domnul Marius-Petre Nicoară -­­­ chestori, domnul Ilie Sârbu - Grupul parlamentar al PSD, domnul Liviu-Titus Pașca - Grupul parlamentar al PNL, domnul Haralambie Vochițoiu - Grupul parlamentar al PP-DD, și domnul Marko Bela - Grupul parlamentar al UDMR.

Invitați:

Domnul Mihai Alexandru Voicu - ministrul delegat pentru relația cu Parlamentul.

De la Camera Deputaților: domnul Cristian Adrian Panciu - Secretarul general al Camerei Deputaților, domnul George Ionuț Dumitrică - secretar general adjunct, doamna Ileana Maria Luncan - secretar general adjunct, domnul Georgică Tobă și doamna Laura Nicoleta Riteș - Departamentul Legislativ, domnul Gabriel Stecoza și domnul Ștefan Lagunovschi - Departamentul Secretariatului Tehnic, doamna Mihaela Ion și domnul Gheorghe Popescu - Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen, domnul Sorin Berbece - Direcția pentru lucrările și secretariatul comisiilor, doamna Gabriela Enea - director Direcția comunicare și relații publice, și domnul Nicolae Comănescu - director general Cancelarie Președinte.

De la Senat: domnul Ovidiu Marian - Secretarul general al Senatului, domnul Ion Vărgău - secretar general adjunct, doamna Mihaela Ciochină - Direcția Generală Legislativă, doamna Camelia Tomescu - Direcția proceduri parlamentare, doamna Roxana Truinea - Direcția pentru organizarea lucrărilor plenului și comisiilor, doamna Claudia Pencea - Serviciul pentru organizarea lucrărilor plenului Senatului, doamna Elena Diaconu - Serviciul pentru lucrările Biroului permanent, domnul Gabriel Sterea - Direcția generală Secretariat general, doamna Simona Paraschiv - consilier, și doamna Ioana Nicoleta Nicolae - Cancelarie Președinte.

*

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Bună ziua.

Începem ședința noastră.

Avem două solicitări pe ordinea de zi, dragi colegi, dar și o a treia.

Pe ordinea de zi avem o solicitare din partea domnului senator Darius Vâlcov, președintele Comisiei privind Roșia Montană, pentru prelungirea termenului, și avem și un proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Parlamentului nr.18/2013 privind constituirea Comisiei comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea propunerilor legislative privind legile electorale.

Suplimentar avem un document pe care trebuie să îl aprobăm noi - privind constituirea Delegației permanente a Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Procesului de Cooperare din Europa de Sud-Est. Suntem în faza premergătoare de a constitui această chestiune - noi să avem președinția în exercițiu, și va trebui să avem trei - cinci nominalizări din partea grupurilor politice parlamentare.

Dacă sunteți de acord cu această ordine de zi. Vă mulțumesc. Unanimitate.

Solicitare din partea domnului senator Darius Vâlcov, președintele Comisiei speciale comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru avizarea Proiectului de lege privind unele măsuri aferente exploatării minereurilor auro-argentifere din perimetrul Roșia Montană și stimularea și facilitarea dezvoltării activității miniere în România, privind prelungirea termenului de depunere a raportului

PUNCTUL 1

Solicitare din partea domnului senator Darius Vâlcov, președintele Comisiei speciale comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru avizarea Proiectului de lege privind unele măsuri aferente exploatării minereurilor auro-argentifere din perimetrul Roșia Montană și stimularea și facilitarea dezvoltării activității miniere în România, privind prelungirea termenului de depunere a raportului

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

La primul punct avem solicitarea domnului senator Darius Vâlcov privind prelungirea termenului pentru avizarea Proiectului de lege privind unele măsuri aferente exploatării minereurilor auro-argentifere din perimetrul Roșia Montană cu încă 30 de zile - până pe 15 noiembrie.

Sunteți de acord?

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Vreau să vă spun că noi nu suntem de acord cu prelungirea termenului mai ales că nici nu participăm la această comisie.

De ce 30 de zile?! Cine are garanția că în 30 de zile se finalizează? Dezbaterile au rămas încă la nivelul acesta, deci vreau să vă spun că punctul nostru de vedere nu este pentru aceasta.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumim foarte mult.

Deci, rămâne 15 noiembrie, așa cum am stabilit în Birourile permanente în unanimitate.

Domnul George-Crin-Laurențiu Antonescu:

Stați puțin.

Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Tudor Barbu:

În primul rând mă bucur foarte tare, și o spun bănuiesc în numele tuturor colegilor de la Senat, că vin în Parlamentul României - partea lui cu bani și partea lui cu echipamente; mă simt și eu bine. La noi, la Biroul permanent, nu avem privilegiul să avem plasme din acestea. Dar este frumos.

Domnule președinte, eu, când am luat la cunoștință, cel puțin ca senator, nu ca membru al Biroului permanent, deci atunci când am luat la cunoștință de înființarea acestei comisii, ea avea un scop precis delimitat de Parlamentul României și mandatată de Parlamentul României să facă ceva. În momentul în care colegii de la PC dar nu numai cu care am stat de vorbă - membri ai comisiei - m-au informat, pentru că sunt un tip curios și prin natura formației mele - sunt jurnalist de meserie, deci atunci când m-am informat ce anume s-a votat în această comisie și am aflat că s-a votat încetarea dezbaterii privind Roșia Montană și transformarea, cum probabil că este și firesc...

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule senator, dar sunteți în completă eroare.

Nu s-a votat deocamdată nimic. S-a intrat pe text și s-au completat sau s-au modificat anumite texte.

Domnul Tudor Barbu:

Dacă îmi dați voie să îmi termin și eu punctul de vedere, domnule președinte, v-aș fi recunoscător.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

V-am spus despre ce este vorba.

Vă rog.

Domnul Tudor Barbu:

Eu am înțeles se pare greșit, și, dacă am înțeles greșit, ca să supuneți la vot, trebuie să mă lămuresc și eu ca membru al Biroului permanent al Senatului ce anume se întâmplă, că această comisie de acum înainte discută despre aur și argint în general - despre mineritul în aur și argint în general, nu despre Roșia Montană punctual, fapt pentru care comisia specială, având și titulatura de Roșia Montană generic, nu-și are sens, din punctul meu de vedere, să-și continue dezbaterile de vreme ce dezbaterile ei nu mai privesc contractul pentru care a fost înființată ca comisie specială.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule senator, eu nu pot să vă contrazic; vă voi spune ce informații avem ca parlamentari, pentru că toți ne uităm la documentele care vin la birourile permanente, nu ca cititori de presă.

La Biroul permanent reunit nu a venit nici un document din partea comisiei, deci din punctul meu de vedere nu există un raport al comisiei.

Comisia are dreptul, conform Regulamentului, să ceară prelungirea termenului.

Comisiile au și dreptul de inițiativă legislativă, conform Regulamentului și legislației în vigoare.

Domnul senator Crin Antonescu, președintele Senatului, nu a primit deocamdată un raport al comisiei pe care să îl distribuie membrilor Senatului pentru a fi dezbătut în plen.

Deocamdată comisia specială rămâne în atributul ei. Asta înseamnă dezbaterea proiectului de lege care a fost supus.

Nu am nici o propunere - nici de respingere a proiectului, nici de aprobare a proiectului.

Știm cu toții că s-a intrat în dezbaterea pe articole, care este o chestiune normală, pe care o facem și noi în comisie. Fiind mai vizibilă față de celelalte comisii, dumneavoastră aveți informațiile on-line, ca toți ceilalți membri ai societății românești, cu privire la deciziile pe care le ia comisia. Dar nu s-a finalizat discuția, din ceea ce știu eu.

Domniile lor cer o chestiune absolut legală pe care poate orice comisie normală să o ceară - prelungirea termenului de depunere a raportului.

Pentru că este o comisie specială cu o singură obligație, au cerut prelungirea cu 30 de zile a termenului. Este o chestiune simplă. Să nu o complicăm; pentru că, dacă o complicăm, avem impresia că cine știe ce facem acolo.

Domnul Tudor Barbu:

Vă rog, zece secunde, domnule președinte.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule senator, am o rugăminte la dumneavoastră: eu vă dau cuvântul sau domnul președinte Antonescu.

Domnul Oltean.

Domnul Ioan Oltean:

Domnilor președinți și stimați colegi,

Sigur, solicitarea conducerii comisiei speciale constituite - de a prelungi termenul pentru depunerea raportului - este una regulamentară, este una care nu poate fi pusă la îndoială. Însă, eu aș vrea să vă spun că această comisie în sine nu are drept de inițiativă legislativă. Inițiativa legislativă o au parlamentarii, individual, dar nu o comisie anume constituită, domnule președinte. Aceasta, pe de o parte.

Pe de altă parte, vă rog să observați că, în ciuda deplasării acestei comisii la Roșia Montană și a eforturilor pe care să înțeleg că le face pentru a dezvolta sau pentru a îmbunătăți actul normativ, există încă în continuare stări tensionate în ceea ce privește Roșia Montană.

În opinia mea și a Partidului Democrat Liberal, credem că nu această comisie are competențele să rezolve problema Roșia Montană, ci Guvernul.

Guvernul deține toate informațiile care să îi permită să ia o atitudine și o soluție care să rezolve stările conflictuale.

De aceea, noi ne menținem pe poziția că această comisie în mod normal ar trebui să-și înceteze activitatea, proiectul de lege să fie restituit Guvernului, și Guvernul să vină cu o nouă formulă care să răspundă realităților cu care se confruntă România la Roșia Montană și cei care se află în stare conflictuală la momentul acesta.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnule senator, vroiați să mai spuneți ceva.

Vă rog.

Domnul Tudor Barbu:

Voi încerca să fiu cât pot de scurt, și îmi cer iertare pentru faptul că par neinformat.

Domnule președinte, președintele Comisiei speciale Roșia Montană, distinsul meu coleg și al dumneavoastră - de la PSD, a informat atât Corpul senatorial și Parlamentul, cât și presa că această comisie a transformat analiza cu care noi, parlamentarii României, am mandatat-o să o facă privind cazul în speță și punctual Roșia Montană într-o analiză privind mineritul în aur și argint, dacă nu mă înșel eu.

Dacă mă înșel, îmi cer iertare și, atunci, votul va fi dat de mine prin abținere pentru că nu sunt în temă.

Dar, dacă am înțeles corect, comisia aceasta a transformat dezbaterile în dezbateri generale și, spun eu, benefice privind mineritul în domeniul aurului și al argintului și, atunci, din punctul meu de vedere, personal, și prin vot vom vedea dacă este susținut și de alții, comisia și-a depășit mandatul pe care l-a primit, s-a transformat într-o comisie de analiză într-un domeniu numit minerit aur și argint sau are o inițiativă legislativă alta decât cea pe care eu o cunosc și cu care noi am mandatat-o ca Parlament.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule senator și dragi colegi, nu avem pe ordinea de zi nici o inițiativă a comisiei, și vă repet: comisiile permanente speciale, în afară de cele de anchetă, conform Constituției și Regulamentului, au drept de inițiativă legislativă. Vă rog mult să vă uitați în Regulament.

În al doilea rând, nu există nici un raport al comisiei depus Biroului permanent al Senatului, deci, referitor la ceea ce spuneți dumneavoastră, din punctul meu de vedere nu avem aceste informații.

Domnul senator Ilie Sârbu, liderul Grupului parlamentar al PSD.

Domnul Ilie Sârbu:

Domnilor președinți, în general colegul nostru Tudor Barbu vorbește întotdeauna la obiect, este informat; de data aceasta, îmi pare rău, dar nu aveți informațiile necesare.

Deci comisia, așa cum a spus domnul președinte Zgonea, nu a solicitat; nu a solicitat nimeni nici să facă legi. A fost o discuție; presa a lansat-o. Vom vedea cum se va finaliza.

Astăzi, pe ordinea de zi, punctul pe care noi trebuie să îl discutăm și să îl aprobăm sau să îl invalidăm este cu totul altul. Ne pronunțăm pe acest punct. Vom vedea după aceea - că face Guvernul, că face Parlamentul, că fac deputații, senatorii inițiativă legislativă; este cu totul altceva. Și am rugămintea ca asta să discutăm.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Vă rog.

Domnul George-Crin-Laurențiu Antonescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Noi suntem într-o dezbatere formală și din punct de vedere formal noi avem de a face cu o comisie specială care, ca atare, a avut un obiect de activitate până în prezent când cere prelungirea, un obiect de activitate și un mandat în sensul acesta acordat de plen, nu altul decât de a se pronunța, de a aviza într-un fel sau altul un anumit proiect de lege, inițiat de Guvern, punct.

Domnul senator Tudor Barbu, orice am spune noi, are dreptate. Nu putem face abstracție de declarații publice care au venit din partea reprezentanților comisiei și care vorbesc practic de construirea unui cu totul alt proiect de lege. Bineînțeles, că nimeni nu poate împiedica orice parlamentar, trebuie să fie o comisie sau un grup de parlamentari să inițieze un proiect de lege.

Chestiunea este următoarea însă, dacă noi acum prelungim existența și mandatul acestei comisii, îi păstrăm mandatul sau i-l schimbăm, adică dacă ea mai dorește 30 de zile ca să se pronunțe asupra proiectului Guvernului, știm un lucru. Dacă dorește încă 30 de zile pentru a construi, pentru a propune un nou proiect de lege este un alt lucru și în sensul acesta putem să-i dăm și mandat. Cred că asta este clarificarea pe care și domnul senator și toți ceilalți o cer. Și mie mi se pare corect. Eu sunt de acord să prelungim mandatul comisiei, dar dacă este vorba de un nou proiect să o și mandatăm ca atare dacă dorim să o facem și dacă, evident, plenul acceptă, pentru că - iertați-mă, închei, dacă mergem doar pe formula propusă, deci, încă 30 de zile cu menținerea vechiului obiect de activitate, atunci, după aceste 30 de zile noi nu putem auzi de la comisie altceva decât că are un raport de susținere sau de respingere a proiectului guvernamental.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Eu o să rog pe domnul deputat Hrebenciuc, după care domnul Marian Neacșu și domnul Mate Levente și după aceea domnul Rotaru.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Eu cred că avem darul să batem apa în piuă cu distincție și vă reiterez următorul lucru. Orice proiect de lege care vine într-o comisie nu îi dai avizul "da" sau "nu" fără să te uiți în articole, fără să discuți pe ele. Ori maniera în care a fost prezentată situația aici pare că zici "da" sau "nu" la un proiect de lege care l-a primit de la Guvern, așa te uiți la el, nu cumva să-l atingi cu ceva și îl dai, îi zici "da" sau "nu". Nu așa se lucrează într-o comisie. Într-o comisie se ia articol cu articol, se modifică, poate proiectul care iese în final să nu semene cu cel inițial, dar este tot proiectul de lege inițiat de Guvern. El suferă niște transformări. Acum când facem distincție de genul acesta, că este proiect nou, că este vechi, nu există noțiunea aceasta decât în mintea noastră. Ceea ce face comisia nu face decât să lucreze pe Regulament. Cere 30 de zile prelungire, la final, ea va produce sau va respinge sau ce va face știm, dar deocamdată ea este în toți termenii pe care i-am mandatat inițial și își face datoria conform regulamentelor. Are voie să facă un alt proiect de lege fără să ne mai spună nouă, să apară cu el și să-l supună dezbaterii. Nu știu în câte comisii speciale ați făcut parte de-a lungul anilor, dar așa se procedează.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul Marian Neacșu, după care domnul Rotaru.

Domnul Marian Neacșu:

Domnilor președinți,

Stimați colegi,

Am impresia că discuția noastră de acum, punctual așa, nu face decât să exceadă cadrul pentru care am fost sesizați. Singurul lucru pentru care am fost sesizați este prelungirea până la 30 de zile a perioadei în care trebuie depus raportul și nimic mai mult decât atâta. V-aș invita să revenim strict la programul cu care suntem sesizați că toate celelalte sunt discuții superflue, după părerea mea, și să stabilim foarte clar, deci nu termenul într-o marjă, aceasta este una dintre solicitări, să fie 15 noiembrie și cu asta cred că este cazul să închidem discuția.

Domnul Máté András-Levente:

Deci, asta era problema, să fie o dată clară - 15 noiembrie și nu între 10 și 15 și nu știu dacă nu cumva intervine și acceptarea tacită, Senatul fiind prima Cameră sesizată. Nu știu care este termenul, nu am calculat, dar să calculăm, nu cumva să prelungim peste acceptarea tacită, pentru că nu are nici un rost.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Și când este acceptarea tacită?

Domnul Haralambie Vochițoiu:

20 noiembrie.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

20 noiembrie? Bun, atunci trebuie să mergem pe 10 noiembrie. Domnule Rotaru, te rog frumos.

Domnul Ion Rotaru:

Domnule președinte, aveam același punct de vedere cu cel exprimat de domnul lider Neacșu. Noi discutăm aici doar solicitarea comisiei pentru prelungirea termenului privind depunerea raportului asupra proiectului de lege. Scrie clar în solicitarea comisiei. Nu discutăm nici ce a făcut comisia, nici dacă a făcut bine, nici dacă a făcut rău, nici dacă a exces competențelor pe care le are, deci, trebuie să răspundem la solicitarea dumnealor și cu aceasta cred că trebuie să tranșăm lucrurile fără nici un fel de alte comentarii legate de ceea ce a făcut comisia, vom vedea după ce încheie raportul.

Mulțumesc.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult. Domnul Mircea Toader.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Foarte scurt, pentru că domnul președinte Antonescu a ridicat o problemă, dacă este cazul să modifice mandatul.

Domnule președinte, avem o lege a minelor. Dacă facem o lege și pentru aur, una pentru argint, una pentru nichel, numai ajungem nicăieri. Avem o lege a minelor. Acolo dacă e nevoie și trebuie să vă anunț că se discută de 2 ani de zile în Comisia de industrii și servicii modificări la legea minelor. Sunt multe modificări făcute, inclusiv o parte din redevență să se întoarcă la administrația locală.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Hai să ne întoarcem la chestiune, vă rog frumos. Haideți să stabilim niște lucruri foarte clare. S-ar părea că ușor noi trebuie să ne manipulăm între noi, toți suntem parlamentari mai vechi sau mai noi. Cei care avem un pic de experiență, știm că avizul este motivat. Avizul motivat poate să fie așa cum vine proiectul transmis de inițiator sau cu modificări și completări că de aceea există în legislația românească modificări și completări, fac parte din aviz. Mandatul comisiei este cu avizare. Înseamnă un aviz cu modificări și completări sau fără modificări și completări. Și aceste oportunități le discutăm în dezbaterea pe care o avem în fiecare Cameră sesizată, prima sau a doua, conform legislației și Constituției, deci, numai discutăm de aceste chestiuni, că nu le inventăm acum ca pe apa caldă.

Cererea a fost una singură - 10 - 15 noiembrie. Eu am întrebat care este termenul de decădere ca primă Cameră sesizată ca să nu cădem în situația în care îi prelungim termenul și raportul a ajuns la dumneavoastră și dumneavoastră îl dezbateți exact în ziua în care se împlinește termenul constituțional.

Staff-ul tehnic cum este constituțional? Deci, poate fi prelungit până la 60 de zile, da? Și termenul rămâne la fel. Perfect. Dacă se prelungește, se prelungește la 60 de zile că este comisie complexă.

Eu supun membrilor Biroului permanent dacă sunteți de acord cu prelungirea termenului 10 sau 15 zile.

Domnul Vochițoiu.

Domnul Haralambie Vochițoiu:

Poate dați voie și unui vicepreședinte al acestei comisii să se exprime. Mulțumesc. Deja noi suntem în afara termenului, pe data de 20 trebuia depus raportul acesta. A veni azi în 22 să spui că nu ești de acord sau că ..., ar fi nelalocul lui. Cred că termenul trebuie prelungit și vă rog eu frumos, ca parlamentar mai nou, numai politizați domnilor subiectul acesta, că societatea românească de asta crește în nervozitate. Hai să-l discutăm dacă vreți să facem o treabă serioasă pentru țară.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc. Sunt de acord cu dumneavoastră. Domnul Mircovici.

Domnul Niculae Mircovici:

Domnule președinte, iertați-mă! Sunt mai mic, nu trebuia să intervin, dar noi discutăm de 10 - 15. Gândiți-vă la faptul că 11 este luni și 15 este vineri, iar dacă trece vineri, Senatul numai are ce discuta acest proiect că vine prin aprobare tacită la Cameră și atunci mă gândesc să luați în calcul aceste variante.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, textele au 45 de zile conform Constituției, cu aprobare se pot duce la 60 de zile pentru prima Cameră sesizată. Dezbaterea aceasta cu prelungire la 60 de zile pentru legile complexe sau legile de importanță deosebită cum este aceasta sunt stabilite prin Regulament cine are această capacitate. Eu vă propun termenul de 10 noiembrie, ca luni să vină în Biroul permanent de la Senat raportul așa cum trebuie. Sunteți de acord? Bun.

Pentru data de 10 noiembrie, prelungire cum a cerut președintele Comisiei, domnul Vâlcov, membrii Biroului permanent cine este pentru? 17 voturi pentru.

Abțineri? 3 abțineri.

Voturi împotrivă? 1 vot împotrivă.

Cu mare majoritate, termenul a fot aprobat, se va pune pe ordinea de zi la plenul reunit care va începe după ce terminăm acest Birou permanent.

Proiect de Hotărâre privind privind modificarea Hotărârii Parlamentului României nr. 18/2013 privind constituirea Comisiei comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea propunerilor legislative privind legile electorale

PUNCTUL 2

Proiect de Hotărâre privind modificarea Hotărârii Parlamentului României nr.18/2013 privind constituirea Comisiei comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea propunerilor legislative privind legile electorale

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Avem un proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Parlamentului României nr.18/2013 privind constituirea Comisiei comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea propunerilor legislative privind legile electorale.

Rugămintea mea este să prelungim până la 1 martie, ca să putem să facem acest lucru. Ea depinde foarte mult și de procesul de revizuire, și liderii au cerut acest lucru.

Vă rog, membrii Biroului permanent, cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Unanimitate.

Memorandum intern: Constituirea Delegației permanente a Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Procesului de Cooperare din Europa de Sud-Est

Și mai avem o ultimă chestiune: liderii grupurilor parlamentare, pentru buna desfășurare a președinției noastre la Adunarea Parlamentară a Procesului de Cooperare din Europa de Sud-Est (DP SEECP), trebuie să aprobăm nominalizarea a trei - cinci deputați și senatori din fiecare grup parlamentar pentru constituirea Delegației permanente a Parlamentului României.

Membrii Biroului permanent? Unanimitate.

Rog Comitetul liderilor grupurilor parlamentare de la Senat și de la Camera Deputaților să facă această nominalizare.

Domnul Marian Neacșu:

Domnule președinte, rugăm ca Birourile permanente să aprobe dacă sunt trei sau sunt cinci.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Cinci.

Domnul Marian Neacșu:

Să supuneți aprobării.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Sunteți de acord?

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Câți de la Senat și câți de la Camera Deputaților?

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Raportul este cel vechi, pe care îl știți dumneavoastră. Vă înțelegeți. Nu mă puneți pe mine și pe domnul Crin Antonescu să stabilim în locul Comitetului liderilor; nu avem atribuții.

Deci, membrii Biroului permanent, sunteți de acord cu cinci? Unanimitate. Astfel, vor fi cinci.

Liderii grupurilor parlamentare în două săptămâni să facă propunerile.

Vă mulțumesc foarte mult.

Ne vedem în plen.

*

Ședința s-a încheiat la ora 10,10.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 23 iunie 2024, 0:38
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro