Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2012-2016 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe oct. 2013 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 21 octombrie 2013 ora 13:30

4. Notă privind proiecte de acte legislative și documente consultative primite de la Comisia Europeană
aprobată consultă

Notă privind proiecte de acte legislative și documente consultative primite de la Comisia Europeană Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul Liviu-Bogdan Ciucănu este aici. Vreau să discutăm o chestiune. Noi, de obicei, facem examinările pe fond, stăm foarte bine pe examinările pe fond față de anii precedenți, dar la subsidiaritate și proporționalitate nu facem... celelalte Parlamente fac un punct de vedere care este o examinare tot a fondului, dar spun că nu se încalcă principiul subsidiarității sau al proporționalității sau în anumite elemente el poate fi acceptat chiar dacă sunt nedefinite. Eu am văzut foarte multe puncte ale celorlalte Parlamente care spun: zona nu este nedefinită dar nu se încalcă legislația noastră, deci, nu se încalcă principiul subsidiarității, analizând conform nu știu ce și este trimis la Bruxelles ca punct de vedere și este înregistrat ca punct de vedere. Noi nefăcând acest lucru, chiar și acolo unde nu se încalcă principiul subsidiarității și al proporționalității, automat Parlamentul în zona aceasta, Parlamentul național din România și Camera și Senatul au zero. O să vă rog frumos liderii grupurilor parlamentare să vorbiți cu cei din Comisia de afaceri europene și cu ceilalți să găsim o soluție chiar și atunci când nu sunt elemente de subsidiaritate și proporționalitate care să le putem exprima, să scriem să facem această opinie justificată, să o scriem acolo să o trimitem la Bruxelles. Suntem încadrați în continuare cu zero opinii pe subsidiaritate și proporționalitate. Bun. Le trimitem. Am luat act de ele și facem ce trebuie, le trimitem la comisii. De fapt, Comisia de afaceri europene integrează.

Domnul Ovidiu Victor Ganț:

Da, domnule președinte, dar aici poate ar trebui să vedeți dumneavoastră, împreună cu Secretariatul General în ce măsură totuși, dat fiind volumul foarte mare, Comisia de afaceri europene nu ar avea nevoie de un suport suplimentar la nivel de personal calificat. Deci, aici cred că dumneavoastră sunteți cei mai în măsură să apreciați, pentru că este foarte greu și lucrul și comisiile de specialitate, când vin documentele acestea, vin pe anumite domenii, este clar că de exemplu: pe finanțe sau pe piață sau energie, comisiile de specialitate trebuie să lucreze foarte strâns împreună cu Comisia de afaceri europene, că trebuie să existe expertiza de specialitate. De aceea, dumneavoastră vă rog să apreciați și să analizați dacă totuși nu ar trebui să vedem o întărire a capacității administrative la nivelul comisiei.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Sunt de acord cu dumneavoastră, numai că deocamdată aș vrea să se utilizeze departamentul pe care l-am creat. Avem un departament de afaceri europene în cadrul Secretariatului Tehnic, domnul director Mocearov este aici de față, fost șef al echipei de specialiști de acolo și sunt mulți oameni care au experiență, dânsul este profesor în această zonă și am putea să-i utilizăm mult mai bine și atunci am veni pentru următoarea perioadă cu resurse financiare cam puține, o extindere a staff-ului tehnic. Pentru mine este mai important să avem mai mulți oameni care sunt specializați în afaceri europene la comisiile permanente, alta afară de Comisia de afaceri europene, astfel încât munca celor de la comisie să fie un pic ușurată și aici sunt de acord cu dumneavoastră, chiar să ne uităm la sfârșitul anului cu comitetul liderilor să vedem ce putem face pentru organigrama de anul viitor.

Mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 15 iunie 2024, 11:39
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro