STENOGRAMA

şedinţei comune a Birourilor permanente

ale Camerei Deputaţilor şi Senatului

din ziua de marţi, 5 noiembrie 2013

 

Şedinţa a început la ora 12,15.

Lucrările au fost conduse de domnul Valeriu Ştefan Zgonea, preşedintele Camerei Deputaţilor.

 

Au participat:

De la Camera Deputaţilor: domnul Miron Tudor Mitrea, domnul Dan-Ştefan Motreanu şi domnul Ioan Oltean – vicepreşedinţi, domnul Eugen Nicolicea, domnul Adrian-Nicolae Diaconu şi domnul Niculae Mircovici – secretari, domnul Mircea-Gheorghe Drăghici, domnul Ioan Balan şi domnul Seres Denes – chestori, domnul Marian Neacşu – Grupul parlamentar al PSD, domnul Adrian George Scutaru  – Grupul parlamentar al PNL, domnul Mircea-Nicu Toader – Grupul parlamentar al PDL, domnul Cătălin-Daniel Fenechiu – Grupul parlamentar al PP-DD, domnul Mate Andras-Levente - Grupul parlamentar al UDMR, domnul Varujan Pambuccian  – Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale şi domnul Ioan Moldovan – Grupul parlamentar al PC.

De la Senat: domnul Cristian-Sorin Dumitrescu, domnul Nicolae Moga, domnul Vasile Nistor – vicepreşedinţi, domnul Ion Simeon Purec, domnul Ion Rotaru şi domnul Mario-Ovidiu Oprea – secretari, domnul Ioan Chelaru, domnul Marius-Petre Nicoară,  domnul Verestoy Attila şi domnul Tudor Barbu –­­­ chestori, domnul Ilie Sârbu – Grupul parlamentar al PSD, domnul Puiu Haşotti – Grupul parlamentar al PNL,  doamna Vasilica Miron – Grupul parlamentar al PP-DD şi domnul Tanczos Barna – Grupul parlamentar al UDMR, domnul Dumitru Pelican – Grupul parlamentar al PC.

 

Invitaţi:

De la Camera Deputaţilor: domnul Cristian Adrian Panciu – Secretarul general al Camerei Deputaţilor, doamna Ileana Maria Luncan – secretar general adjunct, domnul Georgică Tobă şi doamna Laura Nicoleta Riteş – Departamentul Legislativ, domnul Gabriel Stecoza şi domnul Ştefan Lagunovschi – Departamentul Secretariatului Tehnic, doamna Mihaela Ion şi domnul Gheorghe Popescu – Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen, domnul Sorin Berbece – Direcţia  pentru lucrările şi secretariatul comisiilor, doamna Gabriela Enea – director Direcţia comunicare şi relaţii publice şi domnul Nicolae Comănescu – director general Cancelarie Preşedinte, domnul Victor-Viorel Coman – director general la Cabinet Secretar General şi doamna Monica Dumitrache – director Grup PSD.

 

De la Senat: domnul Dan Sorin Mihalache – Secretar general adjunct, domnul Ion Vărgău – secretar general adjunct, doamna Mihaela Ciochină – Direcţia Generală Legislativă, domnul Gabriel Sterea – Direcţia generală Secretariat General, doamna Ionela Mihăilă, doamna Claudia Pencea – Direcţia pentru organizarea lucrărilor plenului și comisiilor, doamna Elena Diaconu – Serviciul pentru lucrările Biroului Permanent, doamna Ioana Nicoleta Nicolae – Cancelarie Preşedinte.

*

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Bună ziua!

Dragi colegi,

Începem şedinţa noastră comună.

Avem trei puncte pe ordinea de zi.

Dacă sunteţi de acord?

Mulţumesc foarte mult.

 

PUNCTUL 1

Scrisoarea domnului Traian Băsescu, Președintele României

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Dragi colegi, o să întreb staff-ul tehnic, chiar nu mă pricep. Cu această scrisoare a domnului preşedinte cum trebuie să procedăm? O citim în plen? Domnul Tobă?

 

Domnul Georgică Tobă:

Este pentru informare.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Deci eu o citesc în plen, ca să informăm plenul. Bun. Deci, se citeşte în plen ca informare. Să punem această chestiune pe punctele de la ordinea de zi. Membrii Biroului permanent? Aprobat.

 

PUNCTUL 2

Raportul Comisiilor pentru buget şi comisiilor economice ale Camerei Deputaţilor şi Senatului cu privire la audierea candidaţilor pentru Consiliul ASF

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Introducem pe ordinea de zi Raportul de la punctul 2, da?

Mulţumesc. Aprobat în unanimitate.

 

PUNCTUL 3

Notă cu privire la iniţiativele legislative de competenţa şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, înregistrate la Parlament

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Şi proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului 99/2013 cu privire la rectificarea de buget îl trimitem la comisii. Termen? O lună pentru depunerea raportului, restul stabiliţi dumneavoastră? Staff-ul tehnic sunteţi de acord? Mulţumesc. O lună pentru depunerea raportului.

Cel de al doilea proiect de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 100/2013 pentru rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul 2013. Termen pentru depunerea raportului tot o lună. Membrii Biroului permanent? Mulţumesc. Aprobat.

Iar propunerea legislativă pentru modificarea articolului 45, alineatul 7 din Legea 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, republicat are avizul Guvernului, al Consiliului Legislativ, o trimitem la comisie, sub rezerva primirii raportului o introducem astăzi pe ordinea de zi. Sunteţi de acord? Mulţumesc foarte mult. Unanimitate.

Atunci vă propun următoarea ordine de zi:

Citirea scrisorii domnului preşedinte.

La punctul 2 dacă vine raportul: Propunerea legislativă pentru modificarea articolului 75, alineatul 7 din Legea 96, iar

Punctul 3 – este votul, după ce se prezintă Raportul celor două comisii comune pentru Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară.

Sunteţi de acord? Mulţumesc. Unanimitate.

Domnul Toader.

 

Domnul Mircea–Nicu Toader:

 Separat la noi, la Cameră, facem şi votul final sau îl amânăm săptămâna viitoare?

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Comitetul liderilor cum doriţi?

 

Domnul Mircea–Nicu Toader:

 Săptămâna viitoare.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Bun. Atunci, votul este cu buletine de vot sau cu bile? Cu buletine.

Eu vă propun să amânăm votul final pentru săptămâna viitoare, da? Vă propun, ca după această şedinţă, să facem şedinţa de Birou permanent, după plenul reunit, da?

Doamnelor şi domnilor colegi,

Ne vedem în plen pentru a finaliza cele trei puncte ale ordinii de zi.

Vă mulţumesc foarte mult.

 

                                         *

 

Şedinţa s-a încheiat la ora 12,20.