Parliamentary debates
Sittings of the Chamber of Deputies of November 6, 2018
- Abstract of the sittings
- Full-text of the sittings
- Published in Monitorul Oficial no.162/2018
Video - Flash & IOS
You are here:: | Prima pagina > Parliamentary debates > Sittings of the Chamber of Deputies of November 6, 2018 |
Sittings of the Chamber of Deputies of November 6, 2018
![]() |
11. | Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Art.94, alin.(2), lit.a) și b) din Legea nr.208 din 20 iulie 2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente (Pl-x 328/2016). (rămasă pentru votul final) | ![]() |
||
see bill no. 328/2016 |
................................................ | |
![]() |
92. Propunerea legislativă pentru modificarea art. 94 alin. (2), lit. a) și lit. b) din Legea nr. 208 din 20 iulie 2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente - Pl-x 328/2016. Pentru prezentarea raportului comun, doamna deputat Bucura-Oprescu. Vă rog. |
![]() |
În temeiul dispozițiilor art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului au dezbătut Propunerea legislativă pentru modificarea art. 94 alin. (2) lit. a) și lit. b) din Legea nr. 208 din 20 iulie 2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente - Pl-x 328 din 13 septembrie 2016. Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins propunerea legislativă, în ședința din 5 septembrie 2016. Camera Deputaților este Cameră decizională. Consiliul Legislativ a avizat favorabil. Guvernul României, prin punctul de vedere nr. 562/DPSG din 5 aprilie 2016, apreciază că Parlamentul este singurul în măsură să se pronunțe cu privire la oportunitatea modificării legii, în sensul urmărit prin propunerea legislativă. Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea art. 94 alin. (2) lit. a) și lit. b) din Legea nr. 208/2015, în sensul reducerii pragului electoral de la 5% din totalul voturilor valabil exprimate la nivel național, la nivelul de 3%. La dezbaterile care au avut loc a participat șeful Autorității Electorale Permanente. În conformitate cu Regulamentul, în urma examinării inițiativei legislative, a expunerii de motive, a avizului Consiliului Legislativ, a punctelor de vedere transmise de Guvern, membrii celor două comisii au hotărât respingerea Propunerii legislative pentru modificarea art. 94 alin. (2) lit. a) și lit. b) din Legea nr. 208 din 20 iulie 2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente. În raport cu obiectul și conținutul său, propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice. |
![]() |
Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu: Vă mulțumesc. Sunt intervenții la dezbateri generale. Domnul deputat Florin Roman. |
![]() |
Mulțumesc, doamnă președinte. Discutăm despre scăderea pragului electoral de la 5% la 3% prin această propunere legislativă. Referitor la ceea ce am vorbit înainte, apropo de democrație, eu cred este normal să deschidem și să lăsăm opțiunile democratice să se exprime prin alegeri. Problema este că, dacă stăm să ne uităm cel puțin la ce s-a întâmplat în administrația publică locală, vedem că avem la ora actuală, dacă nu mă înșel eu, 9 președinți de consilii județene care au fost aleși cu unul sau două voturi venite de la partide care au reușit să reintroducă unul sau doi consilieri județeni. Și practic s-au dat peste cap majorități. Acolo unde s-au întrunit 18, 19 mandate, președintele sau vicepreședintele provine de la partidul care a venit cu unul sau doi consilieri județeni. Revenind la noi, în Parlament, vedeți că este destul de greu să lucrăm de foarte multe ori în actuala formă, cu 7 grupuri parlamentare. Scăderea acestui prag ar putea fi grozavă, dacă ar exista și democrație. Numai că la noi lucrurile funcționează taman invers. O astfel de inițiativă, mai mult ca lăudabilă, mai mult ca bună, nu ar face decât să ne blocheze și să ne trezim că astfel de fracțiuni care intră pe un prag de 3% să poată să dea tonul în zonele unde s-a muncit mai mult, unde au existat mai multe voturi și practic există grupuri parlamentare mai mari. În spiritul democrației, recunosc, ar fi o idee extraordinară. problema este să vedem și dacă funcționăm sau ne blocăm. Vă mulțumesc. |
![]() |
Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu: Vă mulțumesc și eu. Nu mai sunt alte intervenții. Inițiativa merge la votul final. |