Parliamentary debates
Sittings of the Chamber of Deputies of October 10, 2018
- Abstract of the sittings
- Full-text of the sittings
- Published in Monitorul Oficial no.146/2018
Video - Flash & IOS
Vous etes ici: | Prima pagina > Parliamentary debates > Sittings of the Chamber of Deputies of October 10, 2018 |
Sittings of the Chamber of Deputies of October 10, 2018
1. | Declarații politice și intervenții ale deputaților: | ![]() |
|||
![]() |
1.58 | Radu Babuș - despre dezvoltarea turismului în zona Mării Negre; | ![]() |
În calitate de deputat de Constanța, vreau să atrag atenția asupra unor aspecte care țin de administrarea bunurilor publice, obiective de interes național din Regiunea de Sud-Vest, care necesită o analiză serioasă. Mă refer la plajele din sudul litoralului românesc, de peste 9 km, cu o plajă întinsă pe 43 ha de pământ, care reprezintă cea mai importantă zonă turistică la țărmul Mării Negre și cel mai important pol socio-economic și turistic din această parte a țării. Pentru aceasta, și nu numai, trebuie rezolvată problema dreptului de proprietate în vederea dezvoltării durabile a Municipiului Mangalia și a stațiunilor turistice din aria administrativă a Consiliului local și trecerea administrării plajelor în totalitatea lor de la Administrația Națională Apele Române, respectiv Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral, către autoritățile administrației publice locale, deoarece în prezent există un real dezinteres față de potențialul acestei zone. De asemenea, trebuie reconsiderată și situația în care se află Canalul Dunăre - Marea Neagră și administrarea acestuia, care, deși înregistrează creșteri de tarife foarte mari, acestea nu se regăsesc și în creșterea profitabilității societății, deoarece Dunărea este navigabilă doar două luni pe an, pentru că în restul anului nu este dragată. Astfel, cea mai ieftină și mai profitabilă cale de transport din România, dinspre/spre Marea Neagră este mai mult blocată. În prezent obligația de dragare a Dunării îi revine Regiei Autonome "Administrația Fluvială a Dunării de Jos" Galați, care funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor. Poate că este timpul ca atât administrarea Dunării, a Portului Constanța, a obiectivelor din sudul litoralului românesc, a plajelor la Marea Neagră, obiective extrem de importante, să fie privite ca priorități naționale, iar buna lor funcționare să devină preocuparea și responsabilitatea principală a autorităților locale care au tot interesul pentru buna gestionare și administrare a acestora. Rezolvarea administrării acestor obiective și trecerea lor în autoritatea consiliilor locale ar avea efecte benefice asupra orașelor riverane Dunării care ar fi revitalizate, operatorii portuari și-ar putea face treaba așa cum trebuie și, implicit, s-ar crea mai multe locuri de muncă pentru localnici, iar turismul în zona Mării Negre s-ar dezvolta la potențialul real. |