Sigla Camerei Deputaților

Camera Deputaţilor

Langue:
  • RO
  • EN
  • FR
  • Organes parlementaires
    • Président
    • Bureau permanent
    • Commission des chefs des groupes parl.
    • Groupes parlementaires
    • Les commissions parlementaires
    • Députés
      • Liste alphabétique
      • Circonscriptions électorales
    • Les organismes communs
      • Commissions parlementaires
      • Groupes parlementaire d'amitié
      • Délégations parlementaires
      • Autres groupes
    • Autres législatures
      • 2016 - 2020
      • 2012 - 2016
      • 2008 - 2012
      • 2004 - 2008
      • 2000 - 2004
      • 1996 - 2000
      • 1992 - 1996
      • 1990 - 1992
  • Travaux parlementaires
    • Suivi le projet de loi
    • Contrôle parlementaire
      • Questions et interpellation
      • Motions
      • Contrôle de subsidiarité de l'UE
      • Autorités sous contrôle parlementaire
    • Travaux en séance
      • Ordre du jour
      • Débats (texte intégral)
      • Vidéo et audio
      • Vote électronique
    • Travaux en commissions
      • Réunions
      • Documents
      • Vidéo et audio
  • Information publique
    • Secrétariat Général
      • Attributions
      • Leadership
    • Relations publiques
    • Internship la Camera Deputaților
    • Pétitions et audiences
    • Marchés publics
    • Déclarations de patrimoine et d'intérets
    • Recettes et dépenses
    • Recrutement
    • Logo
  • Mentions légales
  • Historique
  • Contact
Cristian Buican
Cristian Buican

Parliamentary debates

  • Interogare stenograme
  • Inregistrari video ale sedintelor in plen
  • Monitorul Oficial - Partea a II-a

Sittings of the Chamber of Deputies of February 17, 2015

  • Abstract of the sittings
  • Full-text of the sittings
  • Published in Monitorul Oficial no.18/2015
  • Video in format Flash/IOS Video - Flash & IOS
Vous etes ici: Prima pagina > Parliamentary debates > Sittings of the Chamber of Deputies of February 17, 2015

Sittings of the Chamber of Deputies of February 17, 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.62 Cristian Buican - declarație politică ce are ca subiect "Habemus Masterplan de Transporturi!";

Domnul Cristian Buican:

"Habemus Masterplan pe Transporturi!"

Voi prezenta câteva considerente critice față de modul de lucru al decidenților guvernamentali din domeniul transporturilor în privința elaborării Masterplanului de Transport al României. Așa cum probabil bine știți, acest document programatic ar trebui să reprezinte Biblia României în materie de transporturi, fie că vorbim de drumuri naționale, autostrăzi, căi ferate, transport aerian sau maritim.

După lupte seculare, Ministerul Transporturilor, domnul Ioan Rus, în urma directivei cu tentă de plagiat a premierului Victor Ponta, conform căreia trebuie să avem un pact național politic asupra Masterplanului, vine și ne prezintă un document frumos redactat și promisiuni de mii de km. de autostrăzi și drumuri expres, însă fără niciun fel de referire la un obligatoriu calendar de implementare a proiectelor propuse în Masterplan. Ținând cont că această observație a fost făcută și de către reprezentanții Uniunii Europene, atunci când oficialii români au prezentat o primă propunere a acestui document în urmă cu mai bine de un an, sunt convins că și de această dată, această critică constructivă se va regăsi în raportul reprezentanților Comunității Europene cu privire la varianta finală a Masterplanului, pe care executivul se pregătește pompieristic să o adopte într-o viitoare ședință de guvern.

Susțin cu tărie că trebuie obligatoriu introduse termene clare de implementare a proiectelor propuse în Masterplan, conform duratei procedurilor legale în vigoare, atât pentru a oferi un sentiment de predictibilitate cetățenilor și eventualilor investitori, cât și pentru a fi mai ușor de urmărit. Asta dacă vrem performanță și corectitudine. Așa este în toate democrațiile consolidate, așa trebuie să facem și noi.

Cel mai clar exemplu în acest sens, care vă va convinge că este nevoie de introducerea unui calendar strict de implementare a propunerilor din Masterplan, îl reprezintă tronsonul de autostradă Sibiu-Pitești. Am urmărit acest subiect în ultimii 10 ani și vă pot spune cu toată convingerea că fără un Masterplan care să cuprindă și un calendar de implementare a proiectelor propuse, nu vom avea garanția îndeplinirii acestor promisiuni. În cazul tronsonului de autostradă Sibiu-Pitești, acest lucru a fost dovedit cu desăvârșire. De mai bine de doi ani de când se află la conducerea executivului, PSD a numit toți decidenții care răspund de construcția de autostrăzi. Având probabil alte interese decât cele ale României, reprezentanții PSD au sabotat constant Proiectul autostrăzii Sibiu-Pitești. După ce au văzut că nu pot renunța definitiv la acest tronson, au încercat să transforme autostrada în drum expres. Văzând că nu au sorți de izbândă, au adoptat altă tactică, aceea a amânărilor. Din iunie 2014 și până în prezent, reprezentanții PSD au amânat, de nu mai puțin de cinci ori, stabilirea câștigătorului licitației pentru revizuirea/actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Pitești. Pe data de 13 ianuarie 2015 - în prezența primul-ministrului, domnul Victor- Viorel Ponta, a ministrului fondurilor europene, domnul Eugen Teodorovici, și a ministrului finanțelor publice, domnul Darius Vâlcov - ministrul transporturilor a prezentat "Prioritățile infrastructurii rutiere pentru perioada 2015-2016". În cadrul acestei conferințe de presă domnul Ioan Rus a declarat că "peste două săptămâni va fi stabilit câștigătorul licitației organizate anul trecut pentru realizarea studiului de fezabilitate", făcând referire la licitația CNADNR din iunie 2014 privind revizuirea/actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Pitești. Bineînțeles că acest termen a fost depășit, ceea ce denotă valoarea cuvintelor și declarațiilor reprezentantului PSD. Din punctul meu de vedere, acest exemplu întruchipează destul de exact necesitatea introducerii unui calendar al implementării proiectelor propuse în Masterplan.

În ceea ce privește conținutul și propunerile concrete din Masterplanul propus, vă reamintesc doar faptul că, de exemplu, Iașiul, cel mai important centru economic, social și cultural din regiunea Moldovei, nu va beneficia de o legătură la nivel de autostradă cu vestul țării. Restul e tăcere.

Sper că această declarație să fie corect înțeleasă. Nu am vrut să critic conținutul Masterplanului, care, să recunoaștem, poate fi îmbunătățit, ci vă solicit să nu adoptăm un document de o asemenea importanță fără a avea și un calendar strict, clar și asumat politico-administrativ, de implementare a propunerilor din Masterplan. Dacă vom reuși acest lucru, la pachet cu menționarea sursei de finanțare, peste 5, 10 sau 15 ani vom putea circula pe autostrăzile și căile ferate propuse în acest document. Dacă nu, vă pot spune încă de acum că ne vom afla în aceeași situație ca astăzi.

Chambre des Députés

Chambre des Députés

Adresse postale

Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie

Liens

  • President de la Roumanie
  • Sénat
  • Gouvernement de la Roumanie
  • Cour Constitutionnelle
  • Conseil Législatif
  • Monitorul Oficial - Journal Officiel

Camera Deputaților

HTTPS access
  • Plan du site
  • Organes parlementaires
  • Travaux parlementaires
  • Information publique
  • Archive

Copyright © Chambre des Députés