Sigla Camerei Deputaților

Camera Deputaților

Limba:
  • RO
  • EN
  • FR
  • Structuri parlamentare
    • Președintele Camerei Deputaților
    • Biroul permanent
    • Comitetul liderilor grupurilor parlam.
    • Grupurile parlamentare
    • Comisiile parlamentare
    • Deputații
      • În ordine alfabetică
      • Dupa circumscripția electorală
    • Structurile parlamentare comune
      • Comisiile parlamentare
      • Grupurile de prietenie
      • Delegațiile parlamentare
      • Alte grupuri
    • Organizarea din alte legislaturi
      • 2016 - 2020
      • 2012 - 2016
      • 2008 - 2012
      • 2004 - 2008
      • 2000 - 2004
      • 1996 - 2000
      • 1992 - 1996
      • 1990 - 1992
  • Activitate parlamentară
    • Urmărirea procesului legislativ
    • Controlul parlamentar
      • Întrebari și interpelari
      • Moțiuni simple și de cenzura
      • Examinarea documentelor UE
      • Autorități sub control parlamentar
    • Activitate în plen
      • Ordinea de zi
      • Stenogramele ședințelor
      • Înregistrări audio-video
      • Votul electronic
    • Activitate în comisii
      • Ședințele comisiilor
      • Documente ale comisiilor
      • Înregistrări audio-video
    • Sancțiuni aplicate deputaților
  • Informații publice
    • Serviciile Camerei Deputaților
      • Atributii
      • Conducere
    • Relații publice
    • Internship la Camera Deputaților
    • Petiții și audiențe
    • Achiziții publice
    • Declarații de avere și interese
    • Informații economice
    • Proiect POCA
    • Funcționarea RA Monitorul Oficial
    • Transparența veniturilor salariale
    • Bunuri primite cu titlu gratuit
    • Prelucrarea datelor cu caracter personal
    • Oportunități de angajare
    • Sigla Camerei Deputaților
  • Pagina veche
  • Mentiune juridica
  • Istoric
  • Contact
Cornel-George Comșa
Cornel-George Comșa

Dezbateri parlamentare

  • Interogare stenograme
  • Înregistrari video ale sedintelor în plen
  • Monitorul Oficial - Partea a II-a

Sedinta Camerei Deputatilor din 3 decembrie 2014

  • Sumarul sedintei
  • Stenograma completa
  • publicata în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.122/2014
  • Video in format Flash/IOS Video - Flash & IOS
Sunteti aici: Prima pagina > Dezbateri parlamentare > Sedinta Camerei Deputatilor din 3 decembrie 2014

Sedinta Camerei Deputatilor din 3 decembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.65 Cornel-George Comșa - declarație politica "Propaganda electorală produce prejudicii în proiectele europene din infrastructura rutieră";

Interventie consemnata conform materialului depus la secretariatul de sedinta

Domnul Cornel-George Comșa:

"Propaganda electorală produce prejudicii în proiectele europene din infrastructura rutieră"

Lotul trei al autostrăzii Orăștie-Sibiu (Cunța-Săliște) a fost inaugurat vineri, 14 noiembrie 2014, înainte cu două zile de turul doi al alegerilor prezidențiale. După zece zile au apărut și problemele: o crăpătură cu o lungime de aproximativ zece metri și cu o lățime de aproape un centimetru pe mijlocul benzii întâi.

Lotul trei al autostrăii Deva-Sibiu (tronsonul Cunța/jud. Alba - Săliște/jud. Sibiu) face parte din Proiectul "Proiectare și Execuție Autostrada Orăștie - Sibiu, lot 3, km. 43-855m", finanțat în cadrul Programului Operațional Transport, parte componentă a Coridorului IV Pan-European. Lotul trei a fost construit de Compania italiană Impregillo, are o lungime de 22 de kilometri. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.

Punerea în funcțiune s-a realizat la data de 14 noiembrie 2014 fără efectuarea recepției, cu toate că se cunoștea faptul că sunt unele probleme cauzate de repetatele alunecări de teren din zona Aciliu. La data de 24 noiembrie 2014 au apărut fisuri în asfalt la km. 60-66, pe o lungime de circa 7 kilometri.

Inaugurarea tronsonului de autostradă înainte de turul doi al alegerilor prezidențiale și accelerarea forțată a lucrărilor de finalizare a fost un gest imprudent și imatur din partea autorităților responsabile de monitorizarea și gestionarea lucrărilor de infrastructură rutieră. Efectele acestui gest imprudent se văd direct și fizic pe autostradă, în afară de aceste sesizări și informații publice, existând porțiuni de kilometri întregi vălurite și nesigure pentru transportul de mărfuri și persoane. Din proasta obișnuință moștenită din perioada ceaușistă, intersectăm propaganda electorală cu administrația publică.

De asemenea, există până în prezent informații suficiente care ne arată că studiul de fezabilitate a fost unul de foarte proastă calitate. Nu s-au efectuat foraje, înainte de începerea execuției tronsonului, iar studiul de fezabilitate a fost edificat doar din birou, fără ca proiectanții să fie prezenți pe teren, conform unui proces normal de pregătire și proiectare a unui amplu proiect de infrastructură rutieră. Studiul de fezabilitate a fost făcut fără analize geotehnice, în condițiile în care terenul a fost dificil și argilos, iar în contact cu apa, argila își pierde caracteristicile. Chiar și experții de specialitate din mediul academic românesc susțin că "ar fi trebuit făcute pante mai line" (firul roșu al autostrăzii nu este realizat corespunzător).

În condițiile în care există suspiciuni fundamentate cu privire la procesul de elaborare a studiilor de fezabilitate și de accelerare a lucrărilor în pragul alegerilor electorale și luând în considerare că siguranța cetățenilor este pusă în pericol din cauza incertitudinilor privind eventuale noi fisuri pe autostradă, fac un apel public către Guvernul României să gestioneze cu responsabilitate lucrările publice din fonduri europene și nu numai, să nu mai folosească investițiile publice pe post de stimulent electoral și să se delimiteze pe viitor de măsurile populiste prin care se inaugurează investiții nefinalizate sau finalizate accelerat și superficial.

Clasa politică românească, autoritățile centrale și locale, precum și toți cei implicați în gestionarea banului public trebuie să înțeleagă că răspunderea nu este doar morală, ci și penală. Responsabilitatea acestora este atât față de cetățenii României, cât și față de finanțatorii externi. Inaugurările populiste, licitațiile trucate sau eludarea unor etape din perioada de studiu al proiectelor ar trebui să constituie fapte de domeniul trecutului, nefiind demne de un stat care se dorește a fi modern și european.

Am convingerea că cei care au greșit vor răspunde neîntârziat în fața legii și că Guvernul României își va asuma eșecul Proiectului autostrăzii "Orăștie-Sibiu", care, din păcate, anticipăm că va intra în repetate perioade de consolidare și reparații din cauza faptului că a fost un lucru prost făcut din capul locului.

Camera Deputaților

Camera Deputaților

Adresa postală

Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti

Legaturi utile

  • Președintele României
  • Senatul României
  • Guvernul României
  • Curtea Constituțională
  • Consiliul Legislativ
  • Monitorul Oficial

Camera Deputaților

HTTPS access
  • Harta site
  • Structuri parlamentare
  • Activitate parlamentară
  • Informații publice
  • Arhiva

Copyright © Camera Deputaților