Dezbateri parlamentare
Sedinta Camerei Deputatilor din 1 aprilie 2014
- Sumarul sedintei
- Stenograma completa
- publicata în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.40/2014
Video - Flash & IOS
Sunteti aici: | Prima pagina > Dezbateri parlamentare > Sedinta Camerei Deputatilor din 1 aprilie 2014 |
Sedinta Camerei Deputatilor din 1 aprilie 2014
1. | Declarații politice și intervenții ale deputaților: | ![]() |
|||
![]() |
1.120 | Petru Movilă - declarație politică: - "Premierul cu 365 de zile de 1 aprilie"; | ![]() |
Interventie consemnata conform materialului depus la secretariatul de sedinta
"Premierul cu 365 de zile de 1 aprilie" În cursul zilei de ieri, premierul Ponta a avut o intervenție la un post de televiziune care nu se poate explica decât prin prisma faptului că astăzi este 1 aprilie. Cu toată sinceritatea și seninătatea de care Ponta poate da dovadă, acesta ne-a explicat faptul că "n-am pus și nu voi pune nicio taxă care să lovească direct în fiecare dintre cetățenii acestei țări". Astăzi, la nici 24 de ore după ce a făcut aceste afirmații cel puțin surprinzătoare, a intrat în vigoare acciza suplimentară de 7 eurocenți la carburanți. Această nouă suprataxă a făcut ca prețul la litrul de benzină și motorină să crească cu aproape 50 de bani, iar România să aibă motorină mai scumpă decât în Austria sau în Germania. Acciza de 7 eurocenți nu este altceva decât o măsură abuzivă, introdusă la presiunea baronilor locali disperați pentru că promisiunile din campaniile electorale nu li s-au îndeplinit. În țară oamenii și acum așteaptă să vadă cum proiectele promise de primari prind contur. Pentru toate aceste investiții trebuie bani, iar Guvernul Ponta nu mai are fondurile necesare să îndestuleze toate gurile pe care a promis că le hrănește cu bani de la bugetul statului. Astfel că această nouă creștere de acciză la combustibil nu se poate explica decât ca sursă generatoare de fonduri de campanie pentru baronii locali în anul electoral. Existau alte surse prin care se puteau colecta bani la bugetul de stat, cum ar fi reducerea evaziunii fiscale sau creșterea absorbției fondurilor europene. Chiar și fără această acciză, Guvernul are la dispoziție resurse semnificative din care poate face lucrări de infrastructură și nu are nevoie de introducerea acestei taxe. În acest an, bugetul alocat pentru proiectele de autostrăzi este de 2,4 miliarde de lei, mai mic cu peste un miliard de lei decât anul trecut, când n-a fost acciza suplimentară. O parte din acești bani provin din fondurile europene destinate construcției de autostrăzi. Cu toate acestea, Victor Ponta se încăpățânează să introducă acciza suplimentară, deși românii scot de trei ori bani din buzunare pentru drumurile României: plătesc acciza, plătesc TVA-ul și plătesc rovinieta. Nu doar cei care au mașini vor scoate bani în plus din buzunare, ci toți cetățenii. Dincolo de acciza mai mare, se va resimți anul acesta și impactul taxei pe construcții speciale, așa-numita "taxă pe stâlp", care se va aplica inclusiv rafinăriilor și stațiilor de alimentare cu carburant. Astfel, industria românească a primit o dublă lovitură, iar oamenilor li se iau bani din buzunare, deși Ponta a anunțat bucuros o creștere economică nesperată de 3,5%. În aceste condiții, dacă acestea sunt efectele creșterii economice asupra românilor, ce-ar fi trebuit să suportăm dacă România încă ar fi fost în recesiune? |