Dezbateri parlamentare
Sedinta Camerei Deputatilor din 29 iunie 2010
- Sumarul sedintei
- Stenograma completa
- publicata în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.112/2010
Video - Flash & IOS
Sunteti aici: | Prima pagina > Dezbateri parlamentare > Sedinta Camerei Deputatilor din 29 iunie 2010 |
Sedinta Camerei Deputatilor din 29 iunie 2010
1. | Declarații politice și intervenții ale deputaților: | ||||
![]() |
1.22 | Florian Daniel Geantă - declarație politică cu tema "Avem soluții pentru abandonul școlar?"; | ![]() |
Interventie consemnata conform materialului depus la secretariatul de sedinta
"Avem soluții pentru abandonul școlar?" Țara noastră a cunoscut o serie de schimbări atât în plan economic, cât și social. Un fenomen care afectează puternic societatea românească și pe care îl supun atenției dumneavoastră se referă la abandonul școlar. Toți copiii din țara noastră au dreptul la educație, indiferent de origine, etnie, religie sau posibilitățile materiale ale părinților. Numărul celor care au renunțat la școală în anul școlar 2009-2010 este într-o ușoară creștere față de anul precedent, iar unul din motivele pentru care acest abandon a scăzut se datorează Ministerul Educației care a derulat numeroase programe și proiecte de încurajare a elevilor, în special a elevilor romi, de a merge la școală. Cauzele abandonului școlar sunt multiple, începând de la criza economică care ne afectează pe toți, de la atitudinea multor părinți care îi încurajează pe copii să renunțe la școală și să muncească în gospodărie, pentru că pentru ei cartea nu mai reprezintă o prioritate, până la cazurile în care părinții pleacă în străinătate, lăsându-și copiii în grija rudelor în vârstă, care nu îi pot supraveghea și ajuta în educație. Ne punem întrebarea: oare numai acestea sunt principalele cauze ale fenomenului mai sus menționat? Sau și cadrele didactice trebuie, împreună cu părinții, să intervină în fiecare caz de abandon în parte, să se implice cât mai mult și să se facă evaluări a aptitudinilor și nevoilor elevilor, care sunt deja integrați în sistemul de educație? Comisia Europeană a recomandat în ceea ce privește educația, amplificarea eforturilor menite să conducă la reducerea ratei abandonului școlar sub nivelul de 10% (față de 15% în prezent, în România), iar noi trebuie să conștientizăm că abandonul școlar este o problemă socială din ce în ce mai gravă, iar pentru reducerea ratei acestui fenomen trebuie lucrat atât cu elevul, cât și cu familia și cadrele didactice. Trebuie găsite soluții cât mai urgent pentru prevenirea și reducerea acestui fenomen atât la nivel local, cât și național. Abandonul școlar este deja o mare problemă a sistemului românesc de învățământ, un fenomen foarte serios și larg răspândit, ce trebuie să fie o prioritate pentru toți: oameni politici, societate civilă, profesori, părinți, elevi. |