Plen
Ședința Camerei Deputaților din 22 octombrie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.122/01-11-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-03-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 22-10-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 octombrie 2019

17. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.15/2019 pentru prorogarea unor termene (PL-x 216/2019). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 216/2019

 

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

  ................................................

15. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 15/2019 pentru prorogarea unor termene; PL-x 216/2019; caracter ordinar; procedură de urgență; raport fără amendamente.

Inițiator, Guvernul României.

Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Florin Horațiu Iura:

Mulțumesc, domnule președinte.

Prin acest act normativ se dorește prorogarea termenului de depunere a Formularului 230 "Cerere privind destinația sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii", a Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice, precum și a termenului de plată a obligațiilor fiscale, de la 15 martie 2019, astfel cum era reglementat inițial, până la data de 31 iulie 2019.

Susținem adoptarea acestui act normativ.

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare?

Dacă nu, nefiind amendamente, proiectul de lege rămâne la votul final.

Scuze, vă rog, prezentați raportul.

Domnul Sorin Lazăr:

Mulțumesc.

Conform prevederilor art. 75 din Constituția României, republicată, și ale art. 92 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Camera Deputaților este Cameră decizională în raport cu acest proiect de lege.

Obiectul de reglementare al proiectului de lege îl reprezintă prorogarea, în anul 2019, a termenului de 15 martie 2019, inclusiv, prevăzut pentru depunerea Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice, până la data de 31 iulie 2019, inclusiv. De asemenea, se prorogă termenul de 15 martie, inclusiv, prevăzut pentru depunerea Formularului 230 "Cerere privind destinația sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii", până la data de 31 iulie 2019, inclusiv.

Actul normativ prorogă și termenul prevăzut pentru plata impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale obligatorii datorate de persoanele fizice, de la 15 martie, inclusiv, la 31 iulie 2019, inclusiv.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, deputații prezenți la lucrări au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților, spre dezbatere și adoptare, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 15/2019 pentru prorogarea unor termene, în forma adoptată de Senat.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Mulțumesc mult.

Doamna Radu Anișoara, vă rog.

Doamna deputat.

Doamna Anișoara Radu:

Mulțumesc frumos, domnule președinte.

Prezentul Proiect de Lege privind Ordonanța nr. 15/2019 prevede pentru anul 2019 prorogarea termenului inițial de depunere a Declarației unice privind impozitul pe venit, contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice, precum și a Formularului 230 privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, de la 15 martie, evident, la 31 iulie 2019.

De asemenea, se prorogă și termenul pentru plata impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale obligatorii datorate de persoanele fizice.

Ordonanța de urgență instituie și mecanismul de acordare a bonificației reglementate în conformitate cu noile termene propuse de ordonanță.

Adoptarea ordonanței de urgență a fost determinată de necesitatea de a evita anumite blocaje în ceea ce privește depunerea declarațiilor de către contribuabili persoane fizice, având în vedere că, începând cu anul 2019, Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice se depune numai în format electronic. Evident, fără cele 102 taxe eliminate de guvernarea PSD.

De asemenea, prorogarea termenelor de depunere până la 31 iulie 2019 a dat timp unităților non-profit și unităților de cult să colecteze și să depună Formularul 230 în timp util.

Subliniez că, de la începutul anului 2019, numărul utilizatorilor spațiului virtual privat a crescut cu 800.000, din care 97% sunt persoane fizice.

Consider că ordonanța a dat timp contribuabililor să se înregistreze în spațiul virtual, eliminând deplasarea la ghișeele instituțiilor publice.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul deputat Seidler Cristian, vă rog.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

O chestiune de procedură mai degrabă decât de fond. Mă refer la procedura ordinea și celeritatea cu care noi adoptăm proiecte de lege care privesc ordonanțe de urgență.

Pe fond, această ordonanță prelungește un termen, din martie până la sfârșitul lunii iulie, iar noi dezbatem acest proiect de lege în octombrie.

Cu alte cuvinte, dacă noi am fi dorit să intervenim în orice fel asupra acestei ordonanțe de urgență ar fi total inutil, pentru că termenul s-a împlinit deja. Fie că noi adoptăm sau respingem acum această ordonanță, efectele se vor fi produs deja.

Ce vreau să spun este că, în mod normal, o asemenea lege de aprobare sau respingere, eventual, a unei ordonanțe de urgență care prevede un termen ar trebui să fie dezbătută înainte ca termenul respectiv să fi fost împlinit. Cât mai repede după data emiterii ordonanței de urgență.

Acum, sigur, există o întâmplare. Aceea că majoritatea parlamentară, chiar probabil unanimitate va fi, e pentru adoptarea acestui proiect de lege în această formă. Dar eventuala lui modificare n-ar fi produs niciun efect, de fapt, din cauza "celerității" cu care lucrează Parlamentul României.

Cred că asemenea proiecte de lege care privesc asemenea ordonanțe ar trebui să fie discutate, dezbătute și votate în Parlament, chiar dacă asta ar presupune, Doamne ferește, prelungirea programului de lucru al Parlamentului României.

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Aveți perfectă dreptate.

Ar trebui Comitetul liderilor să ia act de această intervenție.

Nefiind amendamente, proiectul de lege rămâne la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 31 martie 2020, 6:06
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro