Plen
Ședința Camerei Deputaților din 8 octombrie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.113/17-10-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 08-10-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 octombrie 2019

2. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (PL-x 218/2019). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 218/2019

 

După pauză

 

(În continuare, lucrările ședinței au fost conduse de doamna deputat Carmen-Ileana Mihălcescu, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistată de domnul deputat Dragoș Gabriel Zisopol și de domnul deputat Daniel Constantin, secretari ai Camerei Deputaților.)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Bună dimineața, doamnelor și domnilor deputați!

Continuăm lucrările de astăzi ale Camerei Deputaților și anunț că, din totalul celor 328 de deputați, până în acest moment și-au înregistrat prezența 163.

Ordinea de zi a fost distribuită. Programul de lucru pentru astăzi îl cunoașteți: până la ora 11,30 vom avea dezbateri; pauză - 11,30-12,00; la ora 12,00 - vot final; la încheierea ședinței vom avea Biroul permanent și ședința Comitetului liderilor.

Domnul Pașcan Emil-Marius, vă rog.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Bună dimineața, distinși colegi!

Doamnă președinte de ședință,

Având în vedere că astăzi pe ordinea de zi se află și votul final pentru încetarea mandatului de deputat al domnului Octavian Goga, în acest sens vă propun modificarea programului de lucru al Camerei Deputaților, respectiv ședință de plen, conform art. 15 din Regulamentul Camerei Deputaților, repet, ședință de plen, joi, la ora 9,00, cu un singur punct pe ordinea de zi, respectiv validarea mandatului de deputat al domnului Alexandru Teacă, cel care îi urmează, pe lista candidaților PMP, domnului Octavian Goga.

Iar în acest sens vă solicit ca astăzi, după votul pentru încetarea mandatului deputatului Octavian Goga, presupunând că el este unul unanim pozitiv, existând toate argumentele legale în acest sens, cu titlu de urgență să fie publicat acest vot și rezultatul său în Monitorul Oficial al României, să se întrunească Comisia de validare - v-am depus în acest sens o solicitare de validare la Secretariatul General -, iar joi, la ora 9,00, să se producă depunerea jurământului noului deputat, Alexandru Teacă.

În acest sens, doamnă președinte, vă solicit să supuneți votului plenului, care este suveran, aceste propuneri ale mele.

Vă mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul Alfred Simonis, vă rog.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Poate că n-ar strica să mai citim Regulamentul.

Plenul este suveran în cadrul ședinței de plen care se desfășoară, până la ora 12,00 noaptea, în sensul în care poate prelungi sau scurta programul de lucru al plenului în desfășurare, poate adăuga sau elimina, de pe ordinea de zi, proiecte. Nu poate convoca un alt plen și nu poate prelungi după ora 12,00 noaptea această ședință de plen.

Prin urmare, nu puteți supune votului convocarea unei noi ședințe de plen pentru joi, la orice oră s-ar dori, așa cum nu se poate stabili ordinea de zi cu privire la validarea unui mandat de deputat pentru joi, la ora 9,00, până nu se publică în Monitorul Oficial vacantarea locului de deputat ocupat de domnul Octavian Goga și, de asemenea, până nu se face raportul, în Comisia de validare, cu privire la înlocuitorul acestuia.

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Domnul Gabriel Andronache.

Domnul Gabriel Andronache:

Vă mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Îi spun liderului de Grup PSD că am citit foarte bine Regulamentul. Tocmai de aceea solicitarea colegului lider de grup al PMP este întemeiată, atât timp cât citim foarte bine dispozițiile art. 15 din Regulament, respectiv lit. i).

La lit. i), între atribuțiile liderului de grup se încadrează și aceasta, de a cere modificarea programului de lucru, indiferent de continuarea ședinței, de ziua în care se desfășoară ședința.

Stimate domnule lider de Grup PSD, programul de lucru se stabilește pe o săptămână și, în cadrul acestei săptămâni, în mod evident, pot interveni diverse modificări, așa cum ați propus și dumneavoastră, de foarte multe ori.

De aceea, dacă mergem la programul de lucru afișat pe site-ul Camerei Deputaților, vom vedea că avem program de lucru pentru ziua de joi.

Ca atare, este, evident, la dispoziția plenului, în baza dispozițiilor art. 15 lit. i), iar doamna președinte de ședință are obligația să supună votului această solicitare a liderului Grupului PMP, să se modifice programul de lucru existent la ora aceasta, cu privire la ziua de joi.

Vă mulțumesc.

Dispozițiile regulamentare sunt foarte clare. Nu rămâne decât să supuneți votului solicitarea domnului Pașcan.

Vă mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Rog liderii de grup să se apropie, să încetăm totuși șarada aceasta.

Vă rog să vă apropiați de prezidiu!

 

(Consultări.)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă rog.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Stimați colegi,

În urma negocierii liderilor, am convenit următorul program. Ca astăzi, după votul final, în care va fi practic invalidat mandatul de deputat al lui Octavian Goga, vor urma pașii, în sensul de a se convoca Comisia de validare, se va întruni Biroul permanent, iar, mai apoi, la ora 14,30, plenul va participa la depunerea jurământului noului deputat, Alexandru Teacă. Și am convenit în acest sens. Am vrut să vă comunic.

Prin urmare, în momentul de față, îmi retrag solicitarea pentru vot.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Intrăm în ordinea de zi.

Pe procedură, domnule Simonis, avem modificări de făcut la ordinea de zi, de adus în față...? OK.

5. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice; PL-x 218/2019.

Sunt 6 amendamente admise.

Din partea inițiatorilor dorește cineva să intervină? Nu.

Din partea Comisiei pentru muncă, domnul președinte Solomon este? Nu.

Prezentarea raportului.

Vă rog.

Doamna Violeta Răduț:

Mulțumesc frumos, doamnă președinte.

Raport asupra Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru muncă și protecție socială a fost sesizată, prin adresa PL-x 218/2019 din 8 aprilie 2019, cu dezbaterea pe fond, în procedură obișnuită, a Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare amendarea unor dispoziții ale Legii nr. 263/2010, propunându-se acordarea unei perioade suplimentare la vechimea în muncă, de 4 luni pentru fiecare an lucrat în condiții deosebite de muncă, reducerea vârstei standard de pensionare începând cu primul an de stagiu de cotizare realizat în aceste condiții și asimilarea locurilor de muncă "dintr-o unitate economică, similare celor încadrate în condiții deosebite" cu cele prevăzute de alin. (1) al art. 29 din Legea nr. 263/2010.

Proiectul de lege a fost aprobat de Senat, în ședința din 1 aprilie 2019.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor organice, conform prevederilor art. 73 alin. (3) din Constituția României, republicată.

Camera Deputaților este Cameră decizională, potrivit art. 75 din Constituția României și art. 92 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare.

În urma finalizării dezbaterilor, comisia propune plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege cu amendamente, redate în anexa care face parte integrantă din prezentul raport.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

La dezbateri generale dacă sunt intervenții? Nu sunt.

(Domnul deputat Dan Vîlceanu solicită să ia cuvântul.)

Trecem la dezbaterea...

Ba da, domnul... abia acum văd, da.

Domnul Dan Vîlceanu, vă rog.

Domnul Dan Vîlceanu:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Doamnelor și domnilor colegi,

Aș vrea să vă fac o scurtă istorie a acestui proiect de lege.

Pentru că, la începutul anului, la Complexul Energetic Oltenia era oprit lucrul și sistemul energetic național era pus în pericol, tocmai pentru că oamenii care lucrează acolo lucrează în condiții foarte grele de muncă, și au fost tot felul de discuții. Domnul Anton Anton, domnul ministru, a fost acolo și le-a promis acest proiect. Doamna Dăncilă, după aceea, a fost la Rovinari și le-a promis minerilor acest proiect.

Din păcate pentru ei, doamna Dăncilă a dat aviz negativ acestui proiect, după ce le-a promis minerilor că va sprijini acest proiect.

Au fost depuse două proiecte atunci: unul îmi aparține, și, pentru că a fost inițiat de mine, a primit raport de respingere, și acesta, care a avut și acesta un parcurs destul de complicat, pentru că el inițial fusese respins de Comisia pentru muncă a Camerei Deputaților. S-a revenit ulterior și, iată, îl avem astăzi la plen, cu raport de adoptare.

Deci, practic, ca să concluzionăm, este un proiect de lege care vine în ajutorul unor oameni care lucrează în condiții foarte grele.

Vreau să vă spun că la Complexul Energetic Oltenia sunt oameni care mor și sunt zeci de accidente de muncă, de la începutul anului până în prezent.

Și chiar vă solicit, vă rog să votați acest proiect de lege, pentru că este unul care aduce o clarificare și un sprijin celor care lucrează în condiții foarte, foarte grele.

Mulțumim.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Nu mai sunt alte intervenții la dezbateri generale.

Dacă la titlul legii sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

La nr. crt. 2. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

3. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

4. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

5. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Și 6. Dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Proiectul merge la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 24 ianuarie 2020, 10:45
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro