Plen
Ședința Camerei Deputaților din 8 aprilie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.51/17-04-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-04-2020
02-04-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 08-04-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 aprilie 2019

19. Dezbateri asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.107/2018 privind modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene (PL-x 55/2019).
 
consultă fișa PL nr. 55/2019

 

Domnul Eugen Nicolicea:

  ................................................

15. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2018 privind modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene; PL-x 55/2019. Suntem în procedură de urgență.

Trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Din partea inițiatorului?

Vă rog. O prezentare pe scurt.

Domnul Gheorghe-Bogdan Tomoiagă (secretar de stat, Ministerul Turismului):

Mulțumesc, domnule președinte.

Prin Programul de guvernare, Guvernul României s-a angajat că toți salariații din sistemul public vor beneficia de indemnizație de vacanță sau primă de vacanță, după caz, sub forma unui voucher de vacanță.

Mai mult, tot în cadrul documentului anterior citat se spune că măsurile urmărite de Guvern vor conduce la creșterea numărului de locuri de muncă și, astfel, la păstrarea forței de muncă în România. Astfel, obiectivul Guvernului este să oprească exodul forței de muncă din domeniul turismului, către alte state din relativa vecinătate a României, stimulând astfel acest domeniu prin acordarea voucherelor de vacanță pentru angajații din sistemul public.

Acordarea în perioada 1 iulie 2017-30 noiembrie 2018 a indemnizațiilor de vacanță sau a primelor de vacanță, după caz, sub forma voucherelor de vacanță, în valoare de 1.450 de lei, s-a dovedit a fi o măsură cu efecte benefice asupra industriei turismului din România, astfel Guvernul a luat decizia ca această măsură să fie prelungită pentru minimum următorii doi ani.

Motivat de cele menționate anterior, Ministerul Turismului susține aprobarea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2018 privind modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, adică PL-x 55/2019, în forma adoptată de Senat, în data de 18 februarie 2019.

Domnul Eugen Nicolicea:

Mulțumesc.

Dau cuvântul reprezentantului comisiei raportoare.

Doamna Violeta Răduț:

Mulțumesc, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia pentru muncă și protecție socială au fost sesizate, spre dezbatere în fond, în vederea întocmirii unui raport comun, cu Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2018 privind modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene.

Conform prevederilor art. 75 din Constituția României, republicată, și ale art. 92 alin. (8) din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect modificarea art. 1 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2009, precum și modificarea și completarea Legii nr. 165/2018.

De asemenea, se stabilește momentul intrării în vigoare a art. 26 alin. (4)-(6) din Legea-cadru nr. 153/2017, la data de 1 ianuarie 2021; completează art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2017, cu două noi alineate, alin. (11) și alin. (12), precum și abrogă art. 15 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/2017.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, deputații prezenți la lucrări au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc pentru prezentare.

Intervenții din partea grupurilor?

Domnul Seidler Cristian-Gabriel, USR.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Stimați colegi,

O nouă modificare la Legea salarizării, despre care vă spuneam și anterior, săptămâna trecută, că este atât de bine scrisă încât e modificată a zecea oară; iată, a unsprezecea modificare. Nu mai contează aproape acest lucru.

Am o rugăminte către reprezentanții puterii actuale. Dacă tot au crescut salariile din administrația publică locală și centrală, dacă tot s-au introdus voucherele de vacanță, vă rog mult, încetați să mai finanțați așa-zise cursuri de formare profesională pentru funcționari publici și personal contractual care nu reprezintă, știm cu toții, de fapt, decât niște excursii plătite la munte și la mare, pe banii statului, sub paravanul formării profesionale. Măcar atâta decență să avem în administrarea banului public, măcar de acum încolo.

Mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Eugen Nicolicea:

Domnul Neagu Nicolae, PNL.

Domnul Nicolae Neagu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

De acord cu o parte spusă de antevorbitor, în sensul că, totuși, prea des intrăm pentru a modifica acte normative extrem de importante care au fost dezbătute, atât cât au fost dezbătute, în cele două Camere.

Acum, la acest proiect de lege, în particular, eu vă aduc în atenție că suntem demnitari ai statului român, acoperind întreg statul, cu toți cetățenii.

Cu alte cuvinte, vom fi de acord să votăm acest proiect de lege, dar v-aș ruga să aveți și dumneavoastră amabilitatea să studiați proiectul pe care noi l-am introdus, întrucât nu putem lăsa alte categorii sociale, cetățeni ai României, să nu beneficieze de vouchere de vacanță, dacă aceste vouchere de vacanță sunt pentru a contribui la bunăstarea și binefacerea turismului românesc, a infrastructurii de turism și, în definitiv, la o calitate a vieții tuturor românilor.

Cu alte cuvinte, în momentul în care ajungem la dezbaterea proiectului de lege al Partidului Național Liberal, vizavi de voucherele de vacanță pe care le acordăm și în sistemul spus nepublic, să ne reamintim că noi suntem aici ca demnitari votați de către cetățenii români, indiferent de unde vin ei - din sistemul bugetar sau din sistemul privat. Deci trebuie să avem aceeași aplecare și același mod de abordare în acest subiect și cu ceilalți cetățeni români care nu sunt în instituțiile publice ale statului. Altfel, am deveni apărători ai statului și știu că unii dintre dumneavoastră aveți, cu precădere, a vă îngrijora asupra existenței așa-numitului stat paralel. Nu care cumva să cădeți exact în această capcană și groapă, să reprezentați acel tip de stat.

Vă mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

Doamna Gavrilă Camelia, din partea Grupului PSD.

Doamna Camelia Gavrilă:

Mulțumesc, domnule președinte.

Intervenția mea vine pentru a reașeza și a recredibiliza ideea de formare, la care s-a referit pe un ton ironic unul din colegii noștri, deputat de la USR.

Nu este firesc și nu este normal să generalizăm întâmplări nefavorabile care or fi fost, într-o parte sau alta, legate de cursuri făcute la mare sau la munte, sau de o anume superficialitate.

Ideea de formare continuă este extrem de importantă, vorbim de conceptul de lifelong learning, vorbim de ideea de formare, de perfecționare, de nevoia de a ieși din tiparele fixe și rigide ale formării, de nevoia de a fi la curent cu legislația, de a rezolva conflicte, de a înțelege temeiuri legislative, de a face achiziții corecte, în funcție de specificitatea fiecărui domeniu. Și dacă vom încerca să generalizăm asemenea chestiuni negative înseamnă că, de fapt, demonetizăm conceptul de formare, de studiu, de încercare de a depăși limitările, prăfuirea și rutina pe care de multe ori le întâlnim în spațiul public.

E bine să nuanțăm lucrurile și să subliniem că orice curs de formare făcut serios, bine, monitorizat, are rolul său pentru specialiștii buni de care e nevoie într-o societate în continuă devenire și într-o dinamică, și legislativă, și economică, și socială.

Mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Da, vă rog.

Domnule Seidler?

(Domnul deputat Cristian-Gabriel Seidler solicită să ia cuvântul.)

Vă rog, ce doriți?

Mă scuzați!

Dreptul la replică se acordă dacă la adresa dumneavoastră s-au făcut referiri calomnioase, jignitoare... (Vociferări.)

Ascultați-mă! Deci nu am constatat niciun fel de afirmații jignitoare la adresa dumneavoastră.

Încă o dată, v-am răspuns, în Regulament spune că o persoană are dreptul la replică dacă la adresa ei au fost rostite cuvinte jignitoare, calomnioase sau denigratoare. Nu s-a întâmplat acest lucru. Vă rog să luați loc în bancă. Vă rog să luați loc în bancă! Nu mai folosiți astfel de tertipuri doar pentru a interveni!

Cu privire la timpul de lucru, a fost epuizat, pentru că este ora 17,00.

Rog colegii, până la următoarea ședință, să mai citească 3-4 articole din Regulament, să nu mai avem astfel de incidente.

Declar ședința închisă.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 4 aprilie 2020, 2:42
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro