Plen
Joint sittings of the Chamber of Deputies and the Senate of March 13, 2019
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.40/03-04-2019

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
27-05-2020
20-05-2020 (joint)
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2019 > 13-03-2019 Printable version

Joint sittings of the Chamber of Deputies and the Senate of March 13, 2019

2. Dezbaterea și adoptarea Legii bugetului de stat pe anul 2019. (L88/2019) (reexaminare la solicitarea Președintelui României)
 
see bill no. 26/2019

 

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

  ................................................

La punctul 1 pe ordinea de zi avem Legea bugetului de stat pe anul 2019. (L88/2019) Reexaminare la solicitarea Președintelui României.

Stimați colegi,

Ne aflăm în faza reexaminării Legii bugetului de stat pentru anul 2019 la solicitarea Președintelui României.

Dau cuvântul reprezentantului Guvernului, dacă este cazul. (Discuții.)

De la prezidiu: Pe procedură, Neagu Nicolae. Procedură.

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Imediat.

Reprezentantul Guvernului, înțeleg că nu este cazul, nu? Nu.

În regulă.

Înțeleg, o intervenție de procedură.

Vă rog, domnule deputat, aveți cuvântul.

Domnul Nicolae Neagu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Procedural, e o chestiune care trebuie clarificată în acest moment.

În momentul începerii dezbaterii, în Comisia de buget, finanțe, noi am solicitat să intrăm pe procedura corectă, normală, întrucât se discuta nu un buget, nu bugetul de stat, ci cererea de reexaminare a Președintelui, motivată, așa cum o știți dumneavoastră, cu toții.

În momentul în care am solicitat timpul necesar sau discuția pe fond pe cerere, am fost blocați și am intrat în a ni se solicita amendamentele. Dovadă, s-au depus amendamentele la Comisia de buget, finanțe, reunită, Cameră - Senat, de la mai multe grupuri politice. Am rămas în dezbaterea pe amendamente. Nu spun că ele n-au fost discutate și măcelărite de către majoritatea parlamentară în Comisia de buget, finanțe. În orice caz, în acest moment, avem un raport fără amendamente.

Pe cale de consecință, fie întoarcem la Comisia de buget pentru a discuta pe fond, fie, dacă nu, ar fi trebuit să apară și amendamentele respinse discutate la Comisia de buget, finanțe și votate, mai ales că ele au capitolele bugetare așa cum sunt solicitate în reexaminare de către Președintele României și sunt referitoare la chestiuni extrem de importante pentru noi toți și, bineînțeles, pentru administrația publică locală, pentru ministerele de linie, ca să nu spun de majoritatea românilor, întrucât noi considerăm, dincolo de datele care vor fi expuse pe discuția de fond, că aceste amendamente ar fi trebuit totuși discutate, întrucât ele sunt prelevate din ceea ce solicită Președintele României.

V-aș ruga, domnule președinte, să clarificăm această situație. (Aplauze.)

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Vă mulțumesc pentru intervenție.

Doar o scurtă precizare - discuția cu liderii grupurilor parlamentare -: o să vă rog să citim cu atenție art.137 alin.(c). Ceilalți lideri au înțeles despre ce este vorba. Rămâne să clarificăm sau să clarificați dumneavoastră după.

Continuăm dezbaterile și dau cuvântul domnului președinte al Comisiei pentru buget, finanțe a Senatului, domnul senator Arcaș Viorel, pentru a prezenta raportul comun al Comisiilor de buget din Camera Deputaților și Senat.

Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Viorel Arcaș:

Mulțumesc, domnule președinte.

Raport comun asupra Legii bugetului de stat pe anul 2019.

În conformitate cu prevederile art.21 din Regulamentul activităților comune ale Camerei Deputaților și Senatului, republicat, Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital a Senatului și Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților au fost sesizate, cu adresa nr.L88/2019, respectiv Pl-x26/2019, de către Birourile permanente reunite ale Parlamentului în vederea dezbaterii și elaborării raportului comun asupra Legii bugetului de stat pe anul 2019, ca urmare a cererii de reexaminare formulate de Președintele României.

În cererea de reexaminare se arată că Legea bugetului de stat pe anul 2019 a fost trimisă spre promulgare Președintelui României la data de 20 februarie 2019. La data de 22 februarie 2019, Președintele a sesizat Curtea Constituțională, iar la data de 6 martie 2019, instanța constituțională a constatat că legea este constituțională.

Președintele României consideră că: "separat de motivele de neconstituționalitate, Legea bugetului de stat pe anul 2019 se impune a fi reexaminată de către Parlament, întrucât alocarea resurselor bugetare este, pe de o parte, fundamentată pe o prognoză nerealistă, iar, pe de altă parte, nu asigură o reală funcționare a unor instituții publice cu rol esențial în societate".

Întrunite în ședință comună, la data de 13 martie 2019, membrii comisiilor sesizate în fond au analizat cererea de reexaminare și au constatat că motivele invocate de Președinte în cererea de reexaminare sunt nerealiste, că aceasta nu conține argumente care să conducă la modificarea veniturilor și cheltuielilor bugetare și, nu în ultimul rând, introducerea în lege a solicitărilor Președintelui ar putea conduce la depășirea țintei de deficit.

În consecință, comisiile au hotărât, cu majoritate de voturi, să adopte raport comun de admitere asupra legii în forma transmisă la promulgare și, în consecință, să respingă cererea de reexaminare.

Menționăm că, în conformitate cu prevederile regulamentare și având în vedere că s-au respins solicitările formulate în cererea de reexaminare, raportul nu mai cuprinde amendamentele depuse, ca răspuns la solicitarea domnului Neagu.

La dezbatere a participat domnul Eugen Teodorovici, ministrul finanțelor publice.

Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital a Senatului și Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților supun spre dezbatere și adoptare plenului Parlamentului raportul comun de admitere a legii și legea în forma transmisă la promulgare.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare și urmează a fi adoptat în conformitate cu prevederile art.76 alin.(2) din Constituția României.

Mulțumesc.

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Pentru intervenții la dezbaterile generale asupra acestui punct al ordinii de zi, vă propun, așa cum am convenit cu liderii grupurilor parlamentare, un termen de 5 minute de dezbatere pentru fiecare grup parlamentar din Senat și Camera Deputaților.

Dacă sunt intervenții. Nu sunt.

Atunci, supun votului dumneavoastră acest timp.

Vă rog să votați.

Cu 308 voturi pentru, 9 voturi împotrivă, 6 abțineri, 8 colegi "prezenți și nu votează", timpul de dezbatere a fost adoptat.

Invit la microfon, din partea Grupului PNL, pe domnul senator Florin Cîțu.

Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Florin-Vasile Cîțu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Președintele României a dat șansa Parlamentului să corecteze greșelile pe care le-a făcut la adoptarea bugetului acum câteva săptămâni.

Bineînțeles că cei de la PSD nu au vrut să facă acest lucru și vor să persiste în greșeală.

Am să vă spun doar trei lucruri importante pentru noi.

În primul rând, este clar, și după dezbaterile de astăzi, că bugetul României a fost trimis în plic de ministrul finanțelor publice, la pachet cu Ordonanța nr.114, în escala de la Moscova. Nu mai există niciun dubiu, pentru că, după ce a fost aprobată Ordonanța nr.114, singurii care au beneficiat de acea ordonanță au fost până acum rușii, restul au plătit românii.

Deci nu există niciun dubiu de unde vine acest buget și de unde vine și ordonanța.

În al doilea rând, astăzi i-am dat iarăși ministrului finanțelor publice șansa să-și asume bugetul. Nici astăzi n-a vrut să și-l asume. Bineînțeles, știe de ce nu și-l asumă, pentru că nu este făcut de el. Și astăzi încalcă legea pe care tot Domnia Sa a dat-o. Și vorbim aici de mai multe legi, dar cea mai recentă, Ordonanța nr.114, art.46, îi spune domnului ministru și doamnei premier să semneze o declarație pe propria răspundere prin care să-și asume corectitudinea datelor din buget.

Nu eu am făcut acest lucru. Avem încă o dovadă că bugetul este fundamentat pe date false.

Și, în al treilea rând, aici apare un lucru hilar. După ce faceți un buget pe date false, umflați veniturile din buget, nici nu puneți în buget banii necesari pentru infrastructură, educație și sănătate. (Aplauze.) Cum să faci așa ceva? Să faci un buget pe date false, supradimensionezi veniturile și să nu te gândești că poți să pui cel puțin în buget aceste date.

Pentru aceste trei motive, Partidul Național Liberal a votat astăzi... va vota împotriva raportului de respingere pentru acest proiect.

Mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Vă mulțumesc pentru intervenție.

Din partea Grupului PNL, pentru restul de minute rămase, domnul deputat Florin Roman.

Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor colegi,

Prin acest buget ați tăiat un miliard de lei administrațiilor publice locale, primăriilor de municipii și orașe. Românii trebuie să știe că așa-zisa revoluție fiscală le-a tăiat prima parte de investiții. Acest buget le mai taie un miliard de lei din bugetele locale și, din păcate, cu toții trebuie să știe că PSD nu a tăiat doar bugetele locale, PSD le-a tăiat și posibilitatea decontării navetei profesorilor, PSD le-a tăiat și posibilitatea decontării navetei elevilor, PSD le-a tăiat și posibilitatea decontării altor servicii pe care, până acum, primăriile le puteau face la nivel local. Nu mai pot fi plătite bursele școlare. Trebuie să știe persoanele cu dizabilități că, dacă nu-și vor primi la timp indemnizațiile, atât cât sunt, amărâte, trebuie să știe că acest lucru se întâmplă în primul rând din cauza Partidului Social Democrat.

Ați construit un buget electoral, un buget în care comunele, cu primarii dumneavoastră, vor primi sume importante pentru a putea mobiliza electoratul în campania electorală. În schimb, ați lovit crunt și întoarceți bugetele locale în bugete de subdezvoltare. Vor ajunge directori economici din primării să se uite în fiecare zi pe extrasul de cont să vadă dacă pot face plăți.

În final, vă spunem că nu înțelegem. Am înțeles ce ați avut cu toată lumea, dar n-am înțeles de ce ați început acest război cu primarii, cu cei care sunt aleși legitim de către cetățenii României.

În final, totuși, există și o veste bună în acest buget, PNL a învins, alocațiile vor fi majorate. Vă solicităm să le puneți în plată.

Vă mulțumim. (Aplauze.)

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Vă mulțumesc.

Din partea Grupului PNL nu mai sunt vorbitori.

Din partea Grupului USR invit la microfon pe domnul deputat Claudiu Năsui.

Vă rog.

Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui:

Mulțumesc, domnule președinte.

Cred că nu are sens să repetăm ceea ce am spus și prima oară când a fost adoptat acest buget, dar are sens să ne concentrăm pe câteva lucruri care s-au mai întâmplat de atunci.

Nu avem doar un stat care crește foarte mult cu acest buget, avem un stat căruia îi cresc cheltuielile cu 46 de miliarde, pe când veniturile i-au crescut cu 43. Avem un stat care tot crește pe seama cetățenilor săi și care crește pe datorie și pe creșteri de taxe și impozite și asta este cel mai important lucru de reținut, că din acest buget cei mai pierduți o să reiasă contribuabilii români, cei care plătesc deja printre cele mai mari taxe pe muncă din toată Europa de Est. Pentru că, în momentul în care veniturile acelea nerealiste nu se vor realiza, ce se va întâmpla este că veți face ce ați făcut și în 2017, și în 2018, și veți cere mai mulți bani tot de la cei care muncesc și plătesc taxe și impozite.

În acest buget nu ați ținut cont de nimic, nu ați ținut cont de efectul nefast pe care l-a avut Ordonanța nr.114, nu ați ținut cont de recomandările partenerilor externi, nu ați ținut cont de faimosul MTO, nu ați ținut cont nici măcar de ce ne spune Președintele României, și-l duceți înainte! Și-l duceți înainte, pentru un motiv foarte precis, și anume faptul că l-ați instrumentalizat politic, pentru a aduce putere în mâna președinților de consilii județene.

Prin acest buget ați menținut notoriile și rușinoasele pensii speciale la un nivel foarte mare, mențineți faimosul program PNDL din care se fură ca din codru și care este numit de toată lumea, și pe bună dreptate, pușculița partidelor și duceți banii către grupurile de interese, care, sperați dumneavoastră, să vă aducă victoria la următoarele cicluri electorale.

Amendamentul alocațiilor, care a trecut la prima trecere a acestui buget prin Parlament, putea foarte bine să nu aibă niciun impact bugetar, dacă făceam un singur lucru: dacă-l preluam din PNDL, de exemplu, și nu suferea nimeni, sau, dacă-l luam din pensiile speciale și, iarăși, nu suferea nimeni, ba chiar făceam o mare dreptate românilor și duceam acest sistem, acest dublu sistem cu un pas înapoi. Ați avut zero interes pentru bunăstarea pe termen lung a românilor și cel mai grav lucru este că faceți lucrurile acestea cu bună știință, pentru că toate avertismentele care vi se dau le ignorați. Nu veți putea spune, atunci când va lovi criza, că nu ați știut, pentru că toată lumea v-a spus.

Faptul că noi, pe creștere economică, mergem în continuare pe deficite maxime este o greșeală. Pentru că, atunci când ai creștere economică, ideea era să nu ai deficite mari, ca tocmai atunci când îți vine criza să poți să ajuți economia și atunci să faci deficitele.

Noi, în schimb, vom intra în criză, dacă va veni - și va veni pe filieră externă -, cu un deficit, iar lucrul acesta este numai vina dumneavoastră.

Deci avem un buget care nu respectă românii, care nu este în interesul românilor pe termen lung și pe care-l împingeți prin Parlament, strict din motive politice.

Din toate aceste motive, USR nu va vota acest buget.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Vă mulțumesc și eu pentru intervenție.

Din partea Grupului ALDE, domnul deputat Varujan Vosganian.

Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Varujan Vosganian:

Stimați colegi,

Cinci minute e prea mult pentru ceea ce doresc să vă spun. Ceea ce am avut de comentat, de dezbătut și de contracarat am făcut-o la dezbaterile Legii bugetului. Aș vrea doar să vă spun că, în opinia mea, ceea ce s-a petrecut în ultima lună este stânjenitor pentru calitatea vieții politice de la noi. Avem un președinte pamfletar, un președinte care trimite către Parlament pamflete, în care face aprecieri înțesate de adjective, în loc să discute fondul problemelor. Eu socotesc că este pentru noi limpede că ceea ce a făcut Președintele României este doar o imagine publică.

Noi nu răspundem la pamflete. Textul este general și cuprinde calificative impardonabile pentru un președinte, care face evaluări cu privire la calitatea actului de guvernare, care folosește sintagme apocaliptice de tipul "bugetul rușinii naționale", fără să ne definească exact ce înseamnă rușinea și cui ar trebui să-i fie rușine în țara asta. De aceea, fiind vorba despre un pamflet, noi l-am citit, îi mulțumim și îl trimitem înapoi spre promulgare.

Mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Vă mulțumesc pentru intervenție.

Din partea Grupului PMP, domnul deputat Corneliu Bichineț.

Vă rog.

Domnul Corneliu Bichineț:

Domnule președinte de ședință,

Văd că vă este cam greu să stăpâniți sala.

Discutăm despre bugetul României, cred că cel mai important...

 

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Discutăm despre reexaminare.

Domnul Corneliu Bichineț:

Nu, discutăm chiar despre bugetul României, asta facem noi, și despre reexaminare în subsidiar.

Partidul Mișcarea Populară, în februarie, nu a votat acest buget, însă a susținut bugetul asigurărilor sociale de stat. Iată că putem să-l asemuim pe acest buget cu Făt-Frumos din Lacrimă, adică apare foarte, foarte greu. În loc să vină la Parlament în noiembrie, a ajuns în februarie. După ce l-am votat cum l-am votat, unii l-au susținut, alții l-au respins, a ajuns pe masa Președintelui, care, ce să vezi, a făcut un prim pas - se știe că pașii Domniei Sale sunt foarte bine calculați și rari -, l-a citit, mi se pare că l-a înțeles și l-a respins. N-a fost suficient, a fost trimis și la Curtea Constituțională, care a respins toate argumentele Președintelui. Acum, noi, astăzi aici, suntem puși în situația, cred eu, de prisos. Dacă, mă rog, Curtea Constituțională s-ar substitui Parlamentului, înseamnă că acest buget este bun.

Noi, stimate domnule președinte, cei de la Partidul Mișcarea Populară, rămânem la vot, respingem, nu votăm acest buget, pentru că-l considerăm populist.

De asemenea, i-aș sugera domnului ministru al finanțelor să-și ia treaba mai în serios și să spulbere toate ideile acestea jignitoare cum că primește în plic sau în plicuri bugetul de la alți finanțiști din Partidul Social Democrat.

În aceste condiții, eu cred că, până la urmă, un buget rău, prost croit e mai bun decât să nu fie niciun buget în țară.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Vă mulțumesc și eu.

Nu mai sunt alte intervenții din partea grupurilor parlamentare.

Declar încheiate... (Discuții.)

Doamna Cosette-Paula Chichirău:

Stimați colegi, nu mi se pare normal să... (Microfon întrerupt.)

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Doamna deputat, respectăm și noi regulile?

Așa, în regulă. (Discuții.)

Deci, doamna deputat, haideți să...

 

Doamna Cosette-Paula Chichirău:

Stimați colegi, revin... (Microfon întrerupt.)

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Doamna deputat Chichirău...

Doamna Cosette-Paula Chichirău:

Spuneți.

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

O secundă. Am solicitat din partea tuturor grupurilor parlamentare vorbitorii. Din partea Grupului USR a fost doar domnul deputat Năsui.

Doamna Cosette-Paula Chichirău:

Mai avem două minute, mai pot...

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Înțeleg că mai doriți, în numele Grupului USR, să interveniți.

Doamna Cosette-Paula Chichirău:

Bineînțeles.

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Procedural este să solicitați, după care să veniți la microfon.

Doamna Cosette-Paula Chichirău:

Domnule președinte, vă solicit o intervenție pentru restul de două minute din partea Grupului USR.

Vă mulțumesc.

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Asta e altceva, se aprobă.

Vă rog, microfonul central.

Doamna Cosette-Paula Chichirău:

Mulțumesc, domnule președinte.

Cum vă spuneam, nu mi se pare normal să trecem această lege importantă, Legea bugetului de stat din România, fără o intervenție din partea Guvernului. Nu mi se pare normal ca ministrul de finanțe din România să fie tăcut. S-a redus singur la tăcere. Este prezent aici și nu a avut nimic de spus în apărarea bugetului. Nu mi se pare normal ca ministrul de finanțe să nu vorbească despre Fondul Suveran de Dezvoltare și Investiții și care este impactul, de câte miliarde de lei, asupra bugetului de stat. Nu mi se pare normal să vorbim despre buget fără să vorbim despre Ordonanța nr.114 și impactul ei asupra bugetului.

Asta înseamnă că nu avem un guvern normal și nu avem un ministru de finanțe normal. Avem un ministru de finanțe neserios, care se ține de glume, care insultă membrii Comisiei de buget și membrii Parlamentului, în loc să vorbească la obiect, cu argumente, ca să respecte cetățenii României.

Domnule ministru, vă rog frumos să vă apărați acest buget!

Mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Mulțumesc pentru intervenție.

Întreb Grupul USR, să nu mai fac vreo greșeală: în cele 19 secunde mai intervine cineva?

Nu. Deci am încheiat și cu dezbaterea pentru... (Discuții.)

Bun. Înainte de a încheia dezbaterile generale, din partea parlamentarilor neafiliați, înțeleg, domnul deputat Victor Ponta, o intervenție - maxim un minut.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

În numele celor 21 de parlamentari Pro România și al celor 5 neafiliați, voiam doar să spun două lucruri.

În primul rând, este dreptul majorității PSD-ALDE-UDMR să voteze acest buget. Noi nu-l vom vota, pentru că cifrele pe baza cărora s-a construit le considerăm, în baza experienței noastre guvernamentale, ca fiind nerealiste și inaplicabile. Dar, evident, e bine să avem un buget greșit, decât să n-avem un buget deloc.

Pentru că a ridicat colega mea o problemă legată de Fondul Suveran - 600 de milioane de RON trebuie la momentul înființării să fie depuși de către Guvern și în numele prietenilor și colegilor pe care domnul ministru Teodorovici îi are la Pro România, îl rog încă o dată să nu semneze actul de înființare a Fondului "Jafului Național".

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Vă mulțumesc pentru intervenție.

Stimați colegi,

Dezbaterile au fost încheiate.

Urmează să ne pronunțăm prin vot asupra Legii bugetului de stat pentru anul 2019, aflată în faza de reexaminare la cererea Președintelui.

Raportul comun al comisiilor este de admitere a legii în forma transmisă la promulgare și de respingere a cererii de reexaminare.

În consecință, supun votului Legea bugetului de stat pentru anul 2019 în forma transmisă la promulgare.

Vă rog să votați.

Cu 245 de voturi pentru, 115 voturi împotrivă, 2 abțineri, 3 "prezent, nu votez", legea a fost adoptată. (Aplauze, discuții.)

Înainte de a încheia ședința, dați-mi voie să vă prezint...

Explicarea votului din partea Grupului USR.

Vă rog, domnule deputat Viziteu.

Nu puteați să pierdeți ocazia.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Uniunea Salvați România a votat împotriva respingerii solicitării de reexaminare. Pe lângă motivele expuse de colegii mei, aș mai spune un alt motiv important: este al optulea an în care dumneavoastră, cei din PSD, refuzați să respectați Legea educației naționale, care prevede clar șasele ăsta pentru educație. Exact așa cum sunteți și dumneavoastră, mulți, slab educați, așa vreți să fie și românii. (Aplauze.)

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Mulțumesc.

Din partea Grupului PNL, explicarea votului.

Vă rog, domnule deputat, aveți cuvântul.

Domnul Pavel Popescu:

Mulțumesc.

Grupul PNL a votat împotriva respingerii pentru că astăzi, în comisie, parcurgând amendamentele din toate ariile de expertiză ale bugetului, PSD-ul a votat împotriva construcției spitalelor regionale, împotriva dotărilor spitalelor și a reparațiilor, împotriva programelor școlare, împotriva dublării burselor pentru școlile profesionale, împotriva infrastructurii, tot ceea ce înseamnă autostrăzi în România, împotriva tuturor lucrurilor care au fost susținute din punct de vedere pozitiv de opoziția noastră. Nu putem accepta un astfel de buget în care închideți ochii pentru tot ceea ce înseamnă dezvoltarea României.

Și, nu în ultimul rând, banii pe care vi i-ați atribuit i-ați dus în domenii care să vă asigure o infrastructură pe care s-o folosiți pentru alegerile următoare ca să confiscați total această țară. (Aplauze.)

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 2 june 2020, 2:48
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro