Gheorghe-Dănuț Bogdan
Gheorghe-Dănuț Bogdan
Ședința Camerei Deputaților din 30 mai 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.91/07-06-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
28-07-2020
27-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 30-05-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 mai 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.19 Gheorghe-Dănuț Bogdan - declarație politică cu titlul: "Avem nevoie de cooperare interinstituțională!";

Domnul Florin Iordache:

Domnul Gheorghe-Dănuț Bogdan.

Se pregătește domnul Pavel Popescu, PNL.

Domnul Gheorghe-Dănuț Bogdan:

Mulțumesc, domnule președinte.

Declarația politică are titlul "Avem nevoie de cooperare interinstituțională!".

Domnule președinte,

Stimați colegi,

În octombrie 2016 am reușit să facem împreună un pas uriaș în debirocratizarea sistemului public, venind în sprijinul cetățenilor prin eliminarea celor 102 taxe nefiscale, decizie ce a fost pusă în practică începând cu 1 ianuarie 2017.

Deși această hotărâre nu a fost acceptată de opoziție, de efectele aplicării acestei legi se bucură toți cetățenii României, indiferent de apartenența politică.

Victoria repurtată atunci, precum și celelalte măsuri de implementare și aplicare a Programului de guvernare au demonstrat interesul PSD-ALDE pentru o mai bună gestionare a României și, implicit, pentru îmbunătățirea și creșterea nivelului de trai al populației.

Guvernarea PSD-ALDE a înțeles valoarea timpului personal al fiecărui român. A înțeles nevoia de a le oferi cetățenilor acestei țări posibilitatea de a-și eficientiza timpul, prin eliminarea unor taxe nerealiste pentru vremurile actuale.

Totuși, din punctul meu de vedere, lucrurile nu ar trebui să se oprească aici.

Din discuțiile cu oamenii a reieșit necesitatea punerii bazei unui sistem integrat de comunicare între bazele de date ale instituțiilor statului.

La ora actuală, de exemplu, baza de date a Poliției Române nu este actualizată, cu modificările ce survin în mod constant în baza de date a Registrului Comerțului.

Un caz de acest gen obligă cetățeanul să facă o serie de drumuri inutile, să piardă timp la ghișeele mai multor instituții pentru a clarifica o situație ce ar putea fi lămurită doar cu un singur click.

Un exemplu elocvent este și cel al Centrului Național pentru Informații Financiare. Pe 13 iulie 2017, Guvernul României a aprobat un memorandum prin care se decidea înființarea Centrului Național pentru Informații Financiare.

Conform memorandumului, această nouă structură urma să facă parte din Ministerul Finanțelor Publice, structura centrală unificând toate bazele de date legate de fiscalitate.

În acest scop, STS trebuia să ajute la comasarea bazelor de date și a structurilor din Ministerul Finanțelor și din instituțiile subordonate, astfel încât toate informațiile legate de fiscalitate să fie strânse într-un loc și să nu mai fie răspândite prin baze de date care nu comunică între ele, aflate la instituții care, de fapt, ar trebui să conlucreze - mă refer la Ministerul Finanțelor, ANAF, aparatul central și direcțiile generale regionale, Agenția Națională de Achiziții Publice și Comisia Națională de Prognoză.

Sunt convins că prin crearea acestui centru, realizată la finele acestui an, reușim să protejăm bazele de date ale Ministerului Finanțelor și ale instituțiilor subordonate împotriva atacurilor cibernetice.

Este necesar să avem în vedere pe mai departe urmărirea cheltuirii fondurilor publice, cu accent pe investiții și asigurări sociale, evaluarea impactului financiar al inițiativelor de modificare legislativă pentru venituri și cheltuieli, gestionarea riscurilor în colectarea veniturilor și în execuția bugetară, simplificarea procedurilor de achiziție publică etc.

Acesta este doar un exemplu de bune practici, exemplu ce ar trebui extins la nivelul tuturor instituțiilor statului cu care cetățeanul intră în contact, pentru că e nevoie să continuăm procesul de debirocratizare și să îl ducem la o nouă etapă.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Deputat, Gheorghe-Dănuț Bogdan.

Domnul Florin Iordache:

Da.

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 12 august 2020, 10:21
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro