Corneliu-Mugurel Cozmanciuc
Corneliu-Mugurel Cozmanciuc
Sittings of the Chamber of Deputies of May 16, 2018
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.82/24-05-2018

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
28-07-2020
27-07-2020
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2018 > 16-05-2018 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of May 16, 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.44 Corneliu-Mugurel Cozmanciuc - declarație politică "Autostrada Moldovei, un proiect care nu trebuie abandonat";

Domnul Corneliu-Mugurel Cozmanciuc:

"Autostrada Moldovei, un proiect care nu trebuie abandonat"

Pe marginea proiectului autostrăzii Moldovei s-a vorbit mult, dar s-au făcut prea puține. După o serie de probleme, realizarea acestui proiect părea o cauză pierdută. Mai mult chiar, unul dintre fosții miniștri ai transporturilor declara în urmă cu câteva luni că de fapt nu ar mai exista un astfel de proiect.

"Proiectul de autostradă Brașov - Bacău - Pașcani - Iași - Ungheni. În conformitate cu MasterPlanul General al României, proiectul are o lungime de 336,5 kilometri și un cost pe investiție estimat la 3,08 miliarde de euro. Proiectul este compus din mai multe sectoare de autostradă, astfel: sectorul Brașov-Bacău, autostrada A5, cu o lungime de 160 de kilometri, cu un cost de investiție de 1,84 miliarde de euro, sectorul Bacău-Pașcani, cu o lungime de 81,2 de kilometri, cu un cost de investiție de 485,5 milioane de euro și sectorul Pașcani-Iași-Ungheni, cu o lungime de 95,2 de kilometri", anunța ministrul Felix Stroe.

În acest nou proiect era cuprins și județul Neamț, inclus inițial în autostrada Moldovei. Prin această decizie, județul Neamț ar fi obligat la stagnare, pentru că s-a demonstrat de nenumărate ori că o infrastructură rutieră adecvată reprezintă o șansă de dezvoltare economică.

În urma mai multor interpelări adresate ministrului transporturilor, cu insistențe, am primit un răspuns, care ne arată că este posibil să se revină asupra deciziei.

"În această perioadă se află în curs de pregătire documentația aferentă procedurii de achiziție publică a contractului de servicii "Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate și elaborare Proiect Tehnic de Execuție Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni, tronsonul Iași-Ungheni - realizarea conexiunii peste râul Prut, care urmează a fi lansată în curând".

Realizarea autostrăzii care va lega Moldova de Ardeal ar trebui să fie o prioritate, în adevăratul sens al cuvântului și al faptelor. Orice tărăgănare a acestui proiect condamnă regiunea Moldovei să fie în continuare una dintre cele mai sărace regiuni din România și din Uniunea Europeană.

Revin cu rugămintea să depunem toate eforturile necesare, pentru ca autostrada Moldovei să devină realitate.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania monday, 10 august 2020, 2:28
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro