Constantin Șovăială
Constantin Șovăială
Ședința Camerei Deputaților din 16 mai 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.82/24-05-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
24-02-2021
17-02-2021 (comună)
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 16-05-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 mai 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.18 Constantin Șovăială - declarație politică cu tema: "Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate cred că românii sunt cobaii lor!";

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Șovăială.

Domnul Constantin Șovăială:

Declarația politică poartă denumirea "Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate cred că românii sunt cobaii lor!".

Sistemul informatic al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, pentru care de la bugetul de stat s-au plătit în total peste 180 de milioane de euro, pică din ce în ce mai des, afectând viața pacienților și punându-i în mare dificultate pe medici.

Care sunt motivele pentru care ne confruntăm cu aceste probleme?

Contractele pentru mentenanța bazelor de date "Oracle" ale componentelor PIAS au expirat, iar CNAS nu a reușit să se organizeze de așa natură încât noi contracte să intre cât mai repede în vigoare.

Totodată, cei care au onorat vechile contracte refuză să lucreze în continuare fără să fie plătiți și pentru că CNAS are unele restanțe de plată către furnizori. Amuzant este faptul că în ziua în care s-a inaugurat acest sistem, compania care implementase cardurile dăduse deja faliment.

Reprezentanții CNAS trebuie să plătească, având în vedere că de 10 zile afirmă că lucrurile merg foarte bine, când de fapt totul este pe invers. Ce fac aceștia?!

Ne mint fără vreo jenă, iar ministrul sănătății nu ia nicio măsură pentru a opri această batjocoră la adresa bolnavilor.

În momentul de față este pusă sub semnul întrebării corectitudinea informațiilor stocate în sistem; nu este sigur că, odată introdus cardul, datele care apar sunt cele reale.

Trebuie luate urgent cele mai bune soluții, pentru că fiecare zi de amânare a implementării unor măsuri înseamnă pierderea în ritm accelerat a datelor.

Sincopele și incidentele s-au înmulțit, iar rezolvarea lor s-a încercat cu ajutorul unor IT-iști din afara Casei, în lipsa unui contract cu o firmă specializată, lucru ce dăunează grav sistemului de sănătate.

Intervenția a degradat sistemul, în loc să-l optimizeze, așa cum sperau cei de la CNAS, iar în acest moment există riscul să se piardă toate datele, însă nimeni nu spune despre acest lucru. Ascundem mizeria sub preș pentru a nu afla opinia publică de incompetența Guvernului.

Deși nu există mentenanța sistemului, iar datele din sistem sunt incoerente, în acest moment nu există încă un anunț pentru licitație, iar procedura până la atribuire, la care să se ia în calcul și eventualele contestații, nu se știe cât poate să dureze. După calculele specialiștilor, poate dura și 8-9 luni. Asta înseamnă că vor suferi atât furnizorii de servicii medicale, care vor trebui să deconteze erorile sistemului, cât și pacienții, care au nevoie de consultații și medicamente.

Mulțumesc.

Constantin Șovăială, deputat al PNL.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 24 februarie 2021, 20:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro