Marilena-Emilia Meiroșu
Marilena-Emilia Meiroșu
Ședința Camerei Deputaților din 16 mai 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.82/24-05-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-03-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 16-05-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 mai 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.9 Marilena-Emilia Meiroșu - declarație politică intitulată "Brăila - fenomen educațional, un fenomen remarcabil!";

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Doamna Meiroșu.

Doamnă Holban, ați citit, da? Ați terminat, da?

Doamna Marilena-Emilia Meiroșu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Bună dimineața, stimați colegi.

Declarația mea politică de astăzi se intitulează "Brăila - fenomen educațional, un fenomen remarcabil!".

În ultima perioadă, spațiul public a fost invadat de o serie de informații, cuprinse într-o analiză trunchiată, referitoare la procentul de promovabilitate înregistrat la examenele naționale susținute de către elevii din județul Brăila.

Consider că, în mod tendențios, a fost prezentată opiniei publice o situație în care a fost realizată o paralelă între rezultatele remarcabile obținute de elevii brăileni și numărul mare al celor care nu s-au înscris în vederea susținerii evaluărilor naționale.

Pentru clarificarea situației aș dori să fac unele precizări.

Metodologia privind evaluarea națională și metodologia privind admiterea în învățământul liceal sau profesional oferă elevilor posibilitatea de a se înscrie în procedura de admitere, etapa a II-a sau a III-a, sau la școlile profesionale, pe locurile neocupate, după distribuirea elevilor care au susținut Evaluarea Națională.

Însă, în școală există situații particulare, dar care sunt rezolvate, conform prevederilor legale, de către conducerea instituțiilor de învățământ. Astfel, regăsim elevi, absolvenți ai ciclului gimnazial, care au certificat de cerințe educaționale speciale, având libertatea de a participa sau nu la Evaluarea Națională.

O altă categorie este reprezentată de către cei care susțin probele practice la școlile profesionale și sunt declarați admiși, drept urmare nu mai sunt interesați de susținerea Evaluării Naționale.

Totodată, există cazurile elevilor corigenți, care au înregistrat o situație similară pe tot parcursul gimnaziului, care nu au dreptul de a se înscrie pentru susținerea examenelor naționale, neavând situația școlară încheiată.

Și, nu în ultimul rând, trebuie menționați elevii a căror situație socio-familială conduce la abandonul școlar, postgimnaziu - aceștia provin preponderent din mediul rural sau din comunitățile foarte sărace.

Date fiind cele de mai sus, putem concluziona faptul că statistica prezentată de un ONG a omis să ia în calcul, la raportarea procentului, și numărul elevilor care au continuat studiile, după cea de-a treia etapă de admitere, motiv pentru care procentul de 36,5% abandon școlar la clasa a VIII-a este unul eronat.

Un alt amănunt deosebit de important, pe care aș dori să-l menționez, se referă la faptul că elevii de etnie romă beneficiază de locuri speciale în toate unitățile de învățământ - liceal, profesional și universitar -, drept pentru care putem vorbi de discriminare, însă despre o discriminare pozitivă. În acest caz particular, trebuie subliniat faptul că, de cele mai multe ori, școala întâmpină rezistență din partea părinților, în ceea ce privește integrarea școlară a elevilor.

Având în vedere situația semnalată, care cu siguranță nu se înregistrează doar la nivelul județului nostru, doresc să menționez doar câteva aspecte, prin care statul român susține continuarea studiilor în rândul elevilor cu risc de abandon...

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Încheiați, că ați ieșit din timp!

Doamna Marilena-Emilia Meiroșu:

...subvenționarea rechizitelor școlare, burse "Bani de liceu", burse pentru elevii școlilor profesionale, Programul "Euro 200" pentru achiziționarea de calculatoare, bursele sociale, de studii, de merit, decontarea transportului.

În concluzie, Brăila este un fenomen, dar unul pozitiv!

În final, solicit Ministerului Educației să prezinte public statisticile, care corespund realității, privind numărul elevilor absolvenți de gimnaziu, care continuă studiile liceale sau profesionale, precum și numărul celor care au abandonat școala la finalul clasei a VIII-a.

Vă mulțumesc.

Deputat al PSD, Emilia Meiroșu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 1 aprilie 2020, 2:55
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro