Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of April 18, 2018
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.66/26-04-2018

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
10-10-2019 (joint)
08-10-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2018 > 18-04-2018 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of April 18, 2018

5. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.20/2017 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea și prorogarea unor termene (PL-x 353/2017). (rămas pentru votul final)
 
see bill no. 353/2017

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

  ................................................

17. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 20/2017 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea și prorogarea unor termene.

Comisia?

Domnule deputat Bode, vă rog oficial să veniți puțin până la mine; că personal am înțeles că nu vreți!

Domnul Ilie Toma:

Raport suplimentar asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 20/2017 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea și prorogarea unor termene.

Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată, spre dezbatere în fond, cu Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 20/2017 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea și prorogarea unor termene, transmis cu adresa PL-x 353 din 17 octombrie 2017, înregistrat la comisie sub nr.4c-3/496 din 18 octombrie 2017.

Consiliul Legislativ, cu avizul nr. 691/28 august 2017, avizează favorabil proiectul de ordonanță, cu observațiile și propunerile preluate de inițiator.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în ședința din 11 octombrie 2017.

La lucrările comisiei au participat, în calitate de invitați, din partea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, doamna Manuela Catrina - secretar de stat, și din partea Ministerului Finanțelor Publice, domnul Ionuț Cojocaru - șef serviciu.

În ședința din data de 20 noiembrie 2017, în temeiul art. 70 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, plenul Camerei Deputaților a hotărât retrimiterea proiectului de lege la comisia sesizată în fond, transmis cu adresa PL-x 353 din 20 noiembrie 2017.

Membrii Comisiei pentru industrii și servicii au examinat proiectul de lege în ședința din 13 februarie 2018 și au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 20/2017 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea și prorogarea unor termene, în forma adoptată de Senat.

Prezentul raport înlocuiește integral Raportul nr. 4c-3/496/2017, din 2 noiembrie 2017.

Se propune adoptarea.

Mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Dezbateri?

Tot dumneavoastră, domnule Toma?

Până vă gândiți, domnul Bica.

Domnul Dănuț Bica:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Prin proiectul de lege supus astăzi dezbaterii și aprobării se propune revizuirea termenelor de implementare a introducerii aparatelor de marcat electronice cu jurnal electronic.

De asemenea, proiectul de lege cuprinde și dispoziții cu privire la interzicerea comercializării aparatelor de marcat electronice fiscale cu rolă jurnal, începând cu data de 1 august 2018, precum și cu privire la obligativitatea utilizării caselor de marcat cu jurnal electronic de către operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari și mijlocii, începând cu 1 iunie 2018, iar pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, începând cu 1 august 2018.

Emiterea acestui act normativ este motivată de necesitatea reglementării unui calendar de implementare a aparatelor de marcat electronice cu jurnal electronic într-un interval de timp rezonabil, astfel încât utilizatorii să poată achiziționa treptat noile aparate, fără perturbarea activității comerciale și fără pierderi financiare, cu scopul instituirii unor mecanisme de monitorizare a activității desfășurate în domeniul comerțului cu amănuntul și al prestărilor de servicii care să conducă la scăderea evaziunii fiscale în domeniu și, pe cale de consecință, la creșterea gradului de colectare a veniturilor bugetare.

Un alt motiv îl reprezintă necesitatea revizuirii regimului sancționatoriu, cu scopul asigurării transparenței deciziilor luate de agentul constatator, precum și pentru descurajarea comportamentului fiscal incorect al unor operatori economici, astfel încât să fie îmbunătățit gradul de colectare al veniturilor bugetare.

Având în vedere cele prezentate anterior, Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal va vota pentru adoptarea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 20/2017 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și prorogarea unor termene.

Ținând, însă, cont de faptul că termenele instituite inițial, prin dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 91/2014 pentru implementarea aparatelor de marcat electronice cu jurnal electronic, precum și pentru elaborarea legislației subsecvente, au fost cu mult depășite, acestea fiind prorogate succesiv prin Ordonanța Guvernului nr. 17/2015, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2015 și Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 98/2016, solicităm ministerelor și instituțiilor responsabile să se implice extrem de serios în aducerea la îndeplinire a prevederilor actului normativ care va fi adoptat astăzi, astfel încât să nu mai fie necesară o nouă prorogare.

Vă mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnișoara Prună.

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Stimați colegi,

Guvernul nu a fost în stare să respecte termenul promis și nu a implementat la timp acest proiect, și anume introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic. Și iată că astăzi vine în plenul Camerei Deputaților și ne cere să amânăm încă o dată implementarea acestui proiect.

Din păcate, vă îndreptați în continuare atenția către micii evazioniști, și anume către cei 20% dintre evazioniști, după unele cifre, în loc să vă îndreptați mai degrabă către marii evazioniști care afectează în mare măsură economia României. Și, din cauza aceasta, o plasează pe ultimele locuri în ceea ce privește nivelul de colectare a taxelor și impozitelor.

Grupul USR va vota pentru acest proiect de lege, dar atragem atenția că Guvernul trebuie să vină cu termene realiste și nu să promită cai verzi pe pereți, cum o tot face de un an și jumătate încoace.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Toma.

Domnul Ilie Toma:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Nu am să mai repet proiectul de lege, ci am să dau citire celor mai importante puncte. Și anume, ordonanța de Guvern a apărut ca necesitate a reglementării unui calendar de implementare a aparatelor de marcat electronice fiscale, dotate cu jurnal electronic, într-un interval de timp rezonabil, în vederea instituirii unor mecanisme de monitorizare a activităților desfășurate în domeniul comerțului cu amănuntul și al prestărilor de servicii, care să conducă la scăderea evaziunii fiscale în domeniu și, pe cale de consecință, la creșterea gradului de colectare a veniturilor bugetare, dar și ca necesitate a revizuirii regimului sancționatoriu, cu scopul asigurării transparenței deciziilor luate de agentul constatator, precum și pentru descurajarea comportamentului fiscal incoerent al unor operatori economici, astfel încât să fie îmbunătățit gradul de colectare a veniturilor bugetare.

Schimbările preconizate sunt:

  1. Începând cu data de 1 aprilie 2018, Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic autorizează numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale echipate cu jurnal electronic;
  2. Începând cu data de 1 august 2018 se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rolă jurnal - de generație veche;
  3. Începând cu data de 1 iunie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari și mijlocii, potrivit dispozițiilor legale, au obligația de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic;
  4. Începând cu data de 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozițiilor legale, au obligația de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic.

Față de modificările propuse mai sus, precizăm că acestea au în vedere necesitatea de a evita eventuale dificultăți care să apară în procesul de dotare cu noile aparate de marcat.

În locul dotării etapizate, pe categorii de contribuabili, se introduc două termene limită pentru utilizatori, respectiv 1 iunie 2018 - pentru contribuabilii mari și mijlocii și 1 august 2018 - pentru contribuabilii mici.

Data la care se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rolă, pe suport de hârtie, coincide cu data limită până la care utilizatorii au obligația de a se dota cu noile aparate de marcat, respectiv 1 august 2018.

Se precizează că termenul limită până la care își mențin valabilitatea avizele, autorizațiile privind distribuția aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal, în speță, data de 31 iulie 2018.

Vă mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc și eu.

Alte intervenții? Nu. Vot final.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania monday, 14 october 2019, 9:58
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro