Daniel Olteanu
Daniel Olteanu
Sittings of the Chamber of Deputies of April 18, 2018
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.66/26-04-2018

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
15-10-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2018 > 18-04-2018 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of April 18, 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.42 Daniel Olteanu - declarație politică intitulată "Varianta ocolitoare a municipiului Bârlad, patru exemple ale batjocurii Ministerului Transporturilor și CNAIR";

Domnul Daniel Olteanu:

"Varianta ocolitoare a municipiului Bârlad, patru exemple ale batjocurii Ministerului Transporturilor și CNAIR"

Realizarea variantei ocolitoare a municipiului Bârlad este exemplul tipic al modului în care sistemul putred al Ministerului Transporturilor, indiferent de miniștri și de partide, își bate joc nu doar de un oraș, ci de o întreagă regiune.

Suntem la peste zece ani de la primele anunțuri cu privire la construcția acestui obiectiv și, în continuare, Ministerul Transporturilor se împiedică în propria-i incompetență.

Atenție, nu vorbim de o autostradă, de o lucrare deosebită, ci de un banal drum de 11 km, cu o singură bandă pe sens.

În 2016 era anunțată intenția CNAIR de a realiza în regie proprie acest obiectiv, fapt care oferea speranțe pentru inaugurarea sa în 2018. Suntem în 2018 și în teren nu s-a întâmplat nimic.

Ba mai mult, la fiecare câteva luni apar noi exemple că una dintre principalele entități care sugrumă orice șansă de dezvoltare a Estului țării este Ministerul Transporturilor.

Ofer un singur exemplu - modul în care CNAIR a decis revizuirea studiului de fezabilitate, apoi anularea procedurii de atribuire a contractului de revizuire a studiului de fezabilitate pentru varianta ocolitoare a municipiului Bârlad, o bâlbâială pe banii și pe nervii contribuabililor, pentru care, deși am solicitat în scris nominalizarea responsabililor și tragerea lor la răspundere, nu am primit decât sfidare.

Acesta este Ministerul Transporturilor, o instituție care sfidează, o instituție care trebuie desființată. Românii nu au nevoie de un minister care nu reușește, într-un deceniu, să facă un drum de 11 km cu o bandă pe sens.

Din păcate, în ceea ce privește varianta ocolitoare a municipiului Bârlad, nu a fost respectat nici termenul fantezist al fostului ministru, domnul Cuc. Am spus de la momentul declarației sale că toamna anului 2017 este un termen mincinos și, din păcate, am avut dreptate. Și nu contestațiile au fost cauza întârzierilor, pentru că nici măcar nu a fost atribuit contractul.

De altfel, în răspunsul la o interpelare din februarie, Ministerul Transporturilor îmi transmite că "Documentația de atribuire pentru achiziția serviciilor de supervizare a lucrărilor aferente construcției variantei ocolitoare a Municipiului Bârlad a fost depusă la ANAP în vederea verificării și avizării". În lipsa atribuirii acestui contract de supervizare, lucrările nu pot începe, dar probabil că domnul Cuc, ca ministru al transporturilor, nu avea habar că un contract de execuție are nevoie și de unul de supervizare. Chiar atât de mare să fie incompetența în minister, încât să nu-și fi dat seama responsabilii că lucrările nu pot începe fără supervizare? Este incredibil, suntem în pragul atribuirii contractului pentru execuție, dar CNAIR abia scoate la licitație contractul de supervizare!

Nu în ultimul rând, CNAIR a scos la licitație contractul pentru varianta ocolitoare a municipiului Bârlad fără a avea fonduri. Abia acum este în curs de elaborare la CNAIR cererea de finanțare, pentru a obține fonduri europene și de la bugetul de stat pentru acest obiectiv, iar asta reiese tot din răspunsul pe care l-am primit la o interpelare.

Am astfel explicația completă și reală a întârzierilor acestui obiectiv: CNAIR a scos la licitație varianta ocolitoare a municipiului Bârlad fără revizuirea studiului de fezabilitate (1), fără actualizarea indicatorilor tehnico-economici (2), fără contract de supervizare a lucrărilor (3) și, culmea, fără a avea fonduri (4) - un carusel al incompetenței care are ca rezultat amânarea realizării acestui obiectiv până cel mai devreme în 2021, având în vedere calendarul pentru proiectare și execuție.

Le transmit celor responsabili din CNAIR și Ministerul Transporturilor că demisia lor este insuficientă pentru batjocura de a realiza în 15 ani un drum de 11 km cu o bandă pe sens!

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania thursday, 17 october 2019, 21:30
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro