George Șișcu
George Șișcu
Ședința Camerei Deputaților din 18 aprilie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.66/26-04-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
24-02-2021
17-02-2021 (comună)
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 18-04-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 aprilie 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.41 George Șișcu - despre infrastructura aeroportuară;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul George Șișcu:

Am participat ieri la dezbaterea privind disfuncționalitățile și soluțiile pe termen scurt în ceea ce privește infrastructura aeroportuară, organizată de Comisia pentru transporturi și infrastructură a Camerei Deputaților, al cărei membru sunt.

Acest demers a fost generat cu scopul de a găsi cele mai bune soluții pentru refacerea celor două piste și a suprafețelor de mișcare de pe Aeroportul din Otopeni, starea deplorabilă a acestora ajungând să pună în pericol siguranța aeronavelor și implicit a pasagerilor.

Bucata de 3.500 de metri din singura pistă folosită în acest moment a fost cârpită în repetate rânduri cu straturi subțiri de asfalt, ea ajungând să reprezinte la acest moment un adevărat risc de siguranță. Spre exemplu, în luna martie a acestui an, în urma decolării unei aeronave Boeing 747-400 a Companiei israeliene EL AL, o bucată din pistă s-a dislocat complet, forțând închiderea de urgență a acesteia. O astfel de situație este extrem de gravă, punând în pericol atât siguranța aeronavei, cât și a călătorilor, indicând nevoia urgentă de reparații capitale, nefiind vorba de primul incident de acest fel.

Întrucât cealaltă pistă a aeroportului, degradată profund, nefuncțională pe o treime din lungime, era închisă complet pentru lucrări de întreținere, Aeroportul Internațional Henri Coandă a fost complet închis traficului aerian timp de o oră. Este inadmisibil ca o țară membră a Uniunii Europene să înregistreze astfel de evenimente.

În timpul dezbaterilor, Ministerul Transporturilor ne-a comunicat faptul că, începând cu luna iulie a acestui an, aeroportul va fi operațional și se va zbura fără restricții. Sperăm ca acest termen să se respecte, iar cei în măsură să o facă să ia măsuri urgente pentru reabilitarea capitală și operaționalizarea pistelor Aeroportului Henri Coandă, pentru a nu avea mai târziu evenimente cu posibile urmări tragice.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 28 februarie 2021, 21:22
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro