Cristian Buican
Cristian Buican
Ședința Camerei Deputaților din 21 februarie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.32/02-03-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
10-10-2019 (comună)
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 21-02-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 februarie 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.64 Cristian Buican - declarație politică intitulată "PSD transformă Autostrada Sibiu-Pitești într-o bombă cu ceas";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Cristian Buican:

"PSD transformă Autostrada Sibiu-Pitești într-o bombă cu ceas"

Astăzi aduc în atenția dumneavoastră un subiect extrem de important pentru România; Autostrada Sibiu-Pitești. Din păcate, la fel ca majoritatea subiectelor importante pentru țară, și tronsonul de autostradă Sibiu-Pitești este ignorat de actualii guvernanți, în ciuda faptului că atât pe plan intern, cât și pe plan extern, această porțiune de autostradă este declarată prioritate zero în materie de infrastructură rutieră din România. Mai mult decât atât, această lipsă de interes a responsabililor de la PSD față de acest tronson de autostradă va genera probleme mulți ani de acum înainte. În acest sens, declarația comisarului european Corina Crețu, de acum două săptămâni, conform căreia "în decembrie când am vorbit cu ministrul transporturilor de atunci se dăduse drumul la licitație pentru tronsoanele 1 și 5, dar, fără acordul de mediu... și l-am avertizat pe domnul ministru că există riscuri..." este mai mult decât sugestivă și ar trebui să trezească la realitate responsabilii PSD-iști de la Transporturi. Riscurile menționate de doamna comisar european se referă la faptul că procedurile europene prevăd că, înainte de scoaterea la licitație a unor astfel de lucrări, trebuie obținut acordul de mediu, pentru a putea fi decontate facturi de la nivel european. Cum procedura de obținere a acordului de mediu este în curs, iar licitația a fost lansată încă din toamna anului 2017, deznodământul nu este foarte greu de anticipat.

De asemenea, majoritatea specialiștilor, atât din interiorul CNAIR, cât și din afara acestei companii, critică în termeni foarte duri o serie de ilegalități, neconcordanțe sau lacune grave în privința acestui proiect de infrastructură. Printre cele mai importante astfel de critici, menționez:

  • Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Pitești nu are avizul Consiliului Tehnico-Economic, în integralitatea sa;
  • Lansarea unei licitații pentru un astfel de proiect de infrastructură este ilegală, dacă nu a fost obținut în prealabil acordul de mediu;
  • Studiile de fezabilitate finalizate, adică pentru secțiunile 1 și 5, au grave omisiuni care vor conduce la întârzierea termenelor, la modificarea traseelor licitate, la modificarea avizelor de mediu etc.
  • Elaborarea documentației pentru celelalte tronsoane ale autostrăzii, de către CNAIR,se face netransparent și ilegal;
  • Toate acestea nereguli, în condițiile în care această autostradă are finanțarea asigurată de Uniunea Europeană, se vor transforma în plăți refuzate și/sau sume retrase de Comisia Europeană.

Subliniez faptul că, din anul 2014 și până în prezent, adică în 4 ani, din care reprezentanții PSD au condus Ministerul Transporturilor 3 ani, nu s-a reușit finalizarea refacerii studiului de fezabilitate pe toate tronsoanele, iar cele care s-au finalizat, au grave probleme tehnice, conform specialiștilor de la JASPER. Mă văd nevoit, în aceste condiții, să consider, fie că reprezentanții PSD nu își doresc construirea acestei autostrăzi, fie nu se pricep și sunt incompetenți.

Dacă nici acum, în al doisprezecelea ceas, nu ne trezim la realitate și nu ne apucăm serios de treabă, vă avertizez încă de pe acum că acest tronson de autostradă va reprezenta o bombă cu ceas a bugetului de stat. Dacă ne încăpățânăm în continuare să nu respectăm procedurile europene și să încercăm să le ocolim, ne vom trezi după anul 2022 și fără autostradă și fără bani în bugetul național, pentru finalizarea ei.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 14 octombrie 2019, 11:47
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro