Florica Cherecheș
Florica Cherecheș
Ședința Camerei Deputaților din 21 februarie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.32/02-03-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
10-10-2019 (comună)
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 21-02-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 februarie 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.11 Florica Cherecheș - declarație politică intitulată "Educația, încotro? Dar copiii noștri?";

 

Domnul Ben-Oni Ardelean:

  ................................................

Din partea Grupului parlamentar al PNL, dau cuvântul domnului deputat Cristinel Romanescu. Nu este.

Doamna deputat Florica Cherecheș.

Doamna Florica Cherecheș:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Declarația mea politică de astăzi se intitulează: "Educația, încotro? Dar copiii noștri?".

Realitatea demonstrează zilnic cât de nocive sunt deciziile luate în pripă de actuala coaliție de guvernare, din rațiuni pur populiste, fără consultare publică, fără dezbateri parlamentare adevărate. Ele sunt cu atât mai nocive cu cât își produc efectele asupra sistemului educațional și implicit asupra prezentului și viitorului copiilor noștri. Vă voi da doar câteva exemple:

Politizarea excesivă a învățământului, prin demiterea unor inspectori școlari generali care își ocupaseră poziția prin concurs, iar recent, pentru cei repuși în funcții de instanță, calificative nesatisfăcătoare care să conducă la o nouă demitere a lor, cu falsificarea fișelor de evaluare, din spusele lor;

Alocarea unui buget insuficient, care menține un sistem neadaptat zilelor noastre, cu o infrastructură învechită, fără echipamente moderne de predare, care ne face campioni la abandonul școlar și ne alungă copiii din țară;

Nenumăratele modificări în domeniul fiscal și al salarizării, care au dus la adevărate anomalii în sistemul educațional, cum ar fi profesorii cărora li s-a cerut să completeze declarații că renunță la plata orelor suplimentare sau persoanele care în ziua de salariu au trebuit să vină cu bani de acasă;

Ordine de ministru care încalcă Legea educației și permit elevilor să participe la bacalaureat atât cât timp nu sunt absolvenți, sau le cer elevilor din clasa a XII-a să dea de două ori probele de competențe, dacă vor să dea bacalaureatul mai devreme, în sesiune specială;

Măsurile impuse prin stabilirea unui cost standard insuficient au făcut ca multe școli să se desființeze sau să fie comasate clase diferite și, astfel, unii elevi să fie pur și simplu privați de dreptul la educație;

Organizarea juridică a ministerului este una anacronică, depășită, nespecifică provocărilor acestui deceniu;

Ordonanțe de urgență care îngrădesc dreptul la angajarea 1 la 1 în unitățile de învățământ.

Și exemplele ar putea continua, din păcate, pentru că se iau decizii fără a se anticipa efectul pe care îl produc. Nu cred că cineva a anticipat ce efecte negative va produce, de exemplu, aprobarea structurii anului școlar viitor la 34 de săptămâni de școală. Mi-e greu să cred că ele nu sunt cunoscute celor care au decis acest lucru. În învățământul tehnologic, numărul orelor de predare a disciplinelor din trunchiul comun este invariabil, nu depinde de numărul săptămânilor din anul școlar, prin împărțirea numărului total de ore la 34 de săptămâni, nu la 36, cum era de obicei, unde există învățământ tehnologic. Creșterea numărului de norme didactice implică o creștere a anvelopei salariale, însă costul standard pentru acest tip de învățământ rămâne cel stabilit. Cu alte cuvinte, pentru a se încadra în buget, conducerile unităților de învățământ vor fi nevoite să reducă și mai mult cheltuielile. Dacă mai e posibil așa ceva...

În aceste condiții, domnule ministru și stimați membri ai coaliției de guvernare, care vă declarați susținerea față de învățământul profesional și tehnic, nu vi s-ar părea normal să creșteți costul standard pentru acești elevi? Când vă veți opri să faceți rău copiilor noștri, prin măsurile pe care le luați, și să-i alungați astfel din țara lor?

Florica Cherecheș, deputat al PNL de Bihor.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Mulțumim, doamnă deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 14 octombrie 2019, 9:05
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro