Plen
Ședința Camerei Deputaților din 29 noiembrie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.176/12-12-2017

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
28-07-2020
27-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 29-11-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 noiembrie 2017

22. Supunerea la votul final:  
  22.9 Proiectul Legii prevenirii (PL-x 423/2017); (adoptat)
 
consultă fișa PL nr. 423/2017

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

9. Proiectul Legii prevenirii.

Comisia juridică și Comisia pentru buget propun adoptarea proiectului de lege.

Să înceapă votul.

177 de voturi pentru, 26 de voturi împotrivă. Adoptat.

Proiectul de Lege pentru modificarea...

A, vă rog. Nu apare.

Domnule Cupșa, vă rog.

Domnul Ioan Cupșa:

Mulțumesc, domnule președinte.

Am ținut să explic, în numele Partidului Național Liberal, acest vot pe care astăzi l-am dat, pentru că este cu adevărat un moment care merită a fi subliniat.

Această lege, pe care noi astăzi am adoptat-o, nu este doar un act normativ în sine, este și o declarație politică deosebit de importantă.

În fapt, Parlamentul, astăzi, ca unică putere legiuitoare, schimbă filosofia aplicării sancțiunilor contravenționale, ceea ce este un lucru absolut pozitiv.

Norma juridică, îndeobște, este un model comportamental ideal, un model comportamental ideal căruia ar trebui cu toții să ne supunem, sub sancțiunea forței de constrângere a statului.

Ce se întâmplă, însă, dacă eu, ca cetățean, sunt în imposibilitate să știu care este acel comportament ideal pe care statul mi-l impune și de ce n-o pot face?

Păi n-o pot face, pentru că, așa cum bine știți, complexitatea vieții sociale sporește de la o zi la alta. Drept urmare, relațiile sociale specifice sunt din ce în ce mai complicate și înțelegem din ce în ce mai greu ce ne cere statul.

De asemenea, este evident că păcătuim în a reuși să le explicăm cetățenilor noștri, în a reuși a-i informa pe ai noștri cetățeni care sunt legile care se aplică pentru fiecare dintre aceste momente ale vieții lor.

Altfel spus, faptul că prin această lege se nasc obligații clare pentru instituțiile și autoritățile publice de a informa, de a instrui și de a îndruma cetățenii, ne ajută, pe fiecare dintre noi, ca cetățeni, să ne conformăm și, mai mult decât atât, întărește domnia legii în România, legea fiind ușor de interpretat, ușor de aplicat, respectată de noi toți.

Este foarte important că se nasc și acele mecanisme care nu vor mai duce la sancționarea deîndată a contravenientului care a încălcat norma juridică, însă felul în care a făcut-o merită a nu-i atrage o sancțiune pecuniară sau de altă natură, ci a i se aplica un avertisment, a i se arăta ceea ce trebuie să facă și a i se permite prin acel plan de îndrumare să se conformeze modelului ideal pe care noi l-am impus prin lege.

Subliniez încă o dată, este un moment deosebit de important și atrag atenția fiecăruia dintre dumneavoastră - fiți atenți la felul în care legiferăm! Faceți în așa fel încât să avem timp suficient, suficientă minte, suficienți consilieri lângă noi, pentru ca toate normele juridice pe care le vom adopta să poată fi aplicate în practică.

Eu vă mulțumesc tuturor.

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Haideți să respectăm, totuși, Regulamentul, să ne încadrăm în două minute.

Grupul USR.

Domnul Stanciu Viziteu.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Bună ziua!

Grupul USR a votat împotriva acestui text de lege.

Într-adevăr, sunt de acord că este un principiu bun și este un semnal bun pentru societate, care va arăta că forțele statului trebuie să vină în sprijinul mediului de afaceri, nu împotriva acestuia.

Totuși, în dezbaterea de la Senat, Grupul USR a depus amendamente care au fost acceptate, iar apoi în Camera Deputaților ele au devenit parte dintr-o anexă care nu mai este la latitudinea legislativului, și la latitudinea Guvernului, lucru care încalcă acest principiu.

Din acest motiv, și pentru că Guvernul poate în mod discreționar să aleagă pe cine sancționează mai mult sau mai puțin, fiind aici nu un arbitru imparțial, ci unul care să își susțină propriile idei, credem că acest principiu nu a fost respectat în proiectul de lege.

Deci susținem principiul, dar credem că modul în care el a fost dezbătut și adoptat în final în Comisia juridică din Camera Deputaților încalcă motivele inițiale pentru care această lege a fost propusă.

Mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Domnule Băișanu, vă rog.

Domnul Ștefan-Alexandru Băișanu:

Grupul ALDE a votat pentru dintr-un simplu motiv. Mi se pare normal ca toți cei care muncesc în țara aceasta, care aduc profit, care plătesc impozite la stat, care plătesc angajați și impozite pe muncă, să fie îndrumați, să fie ajutați, nu să fie executați de instituțiile de forță ale statului, fără a oferi nimic în schimb.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții? Nu.

Au fost exprimate toate punctele de vedere de la grupurile parlamentare.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 5 august 2020, 17:10
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro