Vasile Cîtea
Vasile Cîtea
Ședința Camerei Deputaților din 23 mai 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.86/30-05-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 23-05-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 mai 2017

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.10 Vasile Cîtea - declarație politică: "Tarom - un «Pegasus» cu aripile frânte";

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Da. Domnul Vasile Cîtea, de la PSD.

Se pregătește domnul Daniel Olteanu, de la PNL.

Tot de la PSD, domnul Răzvan Rotaru a depus scris.

Video in format Flash/IOS

Domnul Vasile Cîtea:

Doamnelor și domnilor,

Cu îngăduința dumneavoastră, astăzi voi prezenta declarația politică intitulată "Tarom - un «Pegasus» cu aripile frânte".

Dragi colegi,

Se pare că în România companiile de transport călători se ghidează după același scenariu, scenariu care nu este neapărat în avantajul clientului. Politica comercială a acestor companii față de clienții lor este revoluționară doar pe hârtie, în realitate practica confirmând că a merge cu trenul sau cu avionul reprezintă, în fond, același lucru. Nemulțumirile pasagerilor sunt din ce în ce mai mari, iar plângerile la Oficiul pentru Protecția Consumatorului încep să întregească ordinea de zi a inspectorilor de acolo. Să fie chiar atât de greu să te manifești într-un mediu concurențial liber sau pur și simplu nepăsarea pare să fi lovit această companie de tradiție?

Tarom precizează, de la cel mai înalt nivel, că politica sa comercială este gândită doar în interesul clintului, tocmai din această cauză fiind menținute anumite curse care nu ar aduce profit.

Teoretic, cel mult, deoarece în realitate Tarom anulează cu o frecvență îngrijorătoare cursele; reprogramează cursele fără să asigure legăturile externe; aeronavele pleacă spre destinațiile trecute pe tichet, dar ajung la alte destinații fără să se ofere explicații; orele indicate în orarul oficial nu sunt garantate.

La capitolul motive, evident, conducerea companiei se descurcă invocând motive care ar putea să îți ridice anumite întrebări. De exemplu: pentru desele întârzieri la decolare se invocă faptul că nu există aeronavă disponibilă, sau că aeronava s-a stricat, sau că nu sunt suficienți călători.

Referitor la cursele aeriene efectuate într-o flotă îmbătrânită, am dori să cunoaștem ce a schimbat Tarom în politica sa comercială față de client, după ce mai multe OPC-uri din țară au dat dreptate clienților, aplicând amenzi usturătoare companiei. Oare sunt considerați tot clienții vinovați de amenzile plătite? Sau poate manageriatul companiei Tarom ar trebui să se gândească la realitatea că existența curselor cu prea puțini călători este, în fapt, o culpă a companiei care oferă servicii necorespunzătoare, uneori la costuri foarte ridicate.

Cu respect, Vasile Cîtea, deputat de Iași.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 11 decembrie 2019, 5:30
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro