Plen
Ședința Camerei Deputaților din 21 februarie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.27/01-03-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 21-02-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 februarie 2017

14. Dezbaterea Propunerii legislative privind completarea art.30 din Legea nr.248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, actualizată (Pl-x 342/2016). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 342/2016

   

Domnul Petru Gabriel Vlase:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

62. Propunerea legislativă privind completarea art. 30 din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, actualizată, Pl-x 342/2016.

Inițiatorii, dacă sunt? Nu.

Comisia pentru politică externă sau Comisia pentru apărare?

Doamna Intotero.

Video in format Flash/IOS

Doamna Natalia-Elena Intotero:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimate colege,

Stimați colegi,

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea art. 30 alin. (3) din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, cu modificările și completările ulterioare.

Prin această inițiativă se dorește instituirea unei noi excepții de la dispozițiile art. 30 alin. (1) lit. b) - d), astfel încât minorii să poată călători însoțiți de unul dintre părinți sau de un însoțitor adult, fără a fi nevoiți să prezinte declarația celuilalt părinte sau declarațiile ambilor părinți, atâta timp cât se face dovada dublei cetățenii.

În raport cu obiectul de reglementare, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

În conformitate cu prevederile art. 61 și 63 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, membrii Comisiei pentru politică externă și membrii Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională au examinat propunerea legislativă în ședințe separate.

Potrivit art. 75 alin. (1) și (3) din Constituția României, republicată, referitor la propunerea legislativă menționată, Camera Deputaților este Cameră decizională.

În urma dezbaterilor și a opiniilor exprimate de invitați, membrii celor două comisii au hotărât, în unanimitate, să propună plenului Camerei Deputaților respingerea acestei inițiative legislative, având în vedere următoarele considerente: adoptarea unei asemenea soluții legislative astfel încât minorii să poată călători însoțiți de unul dintre părinți sau de un însoțitor adult, fără a fi nevoiți să prezinte declarația celuilalt părinte sau declarațiile ambilor părinți, chiar dacă se face dovada dublei cetățenii, ar putea crește riscul de expunere a minorului asupra unei situații de trafic.

Una din ipotezele care ar favoriza traficul de minori ar putea fi în cazul în care unul dintre părinți, prin constrângere, răpire, inducere în eroare sau abuz de autoritate, sau profitând de imposibilitatea de a se apăra sau de a-și exprima voința ori starea de vădită vulnerabilitate a acelei persoane, din Codul penal, conform art. 211, coroborat cu art. 210, alin. (1) lit. a) și b), ar putea profita de propriul copil și l-ar expune traficului.

În unele cazuri de trafic de minori, având ca modalitate de săvârșire exploatarea sexuală a rezultat că racolarea s-a realizat prin înșelarea de către traficanți a părinților sau a reprezentanților legali, astfel încât aceștia să își dea acordul pentru ca minorul să poată părăsi teritoriul țării însoțit de unul dintre membrii grupării ori pentru întocmirea actelor notariale necesare trecerii frontierei de stat a acestuia. Și în acest caz, lipsa declarațiilor părinților minorului ar putea genera situații favorizante unei expuneri suplimentare a minorului asupra unei situații de trafic.

De asemenea, comisiile consideră că eliminarea acordului celui de-al doilea părinte ar duce la o îngrădire a drepturilor și libertăților părintești.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Domnul Ciuhodaru. Dezbateri generale, da?

Video in format Flash/IOS

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Sunt convins că inițiatorii au avut în intenție simplificarea acestor proceduri. Dar uneori și drumul spre Iad este pavat cu bune intenții.

Pe de o parte, sunt limitate drepturile fiecărui părinte și, în acest context, nu putem fi de acord cu acest proiect de lege, iar pe de altă parte, este deschisă calea spre traficul de minori.

În aceste condiții, susținem respingerea acestui proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc și eu.

Alte intervenții la dezbateri generale? Nu; vot final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 11 iulie 2020, 20:11
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro