Paul Dumbrăvanu
Paul Dumbrăvanu
Ședința Camerei Deputaților din 31 martie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.61/07-04-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-05-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 31-03-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 31 martie 2016

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.18 Paul Dumbrăvanu - declarație politică privind monitorizarea activității autorităților administrației publice locale și a organismelor prestatoare de servicii publice și de utilitate publică de interes local sau județean.  

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Domnul deputat Paul Dumbrăvanu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Paul Dumbrăvanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Transparența este fundamentul responsabilității locale și cheia care oferă contribuabililor instrumente și informații de care au nevoie pentru a le permite să dețină rolul principal în societate.

Prevenirea fraudei este esențială pentru protejarea eficientă a intereselor României, costul prevenirii fraudei fiind mult mai mic decât impactul acesteia asupra noastră, a tuturor. Frauda ne afectează pe toți și trebuie descurajată.

Prezentul Proiect de Lege, pe care l-am propus, privind monitorizarea activității autorităților administrației publice locale și a organismelor prestatoare de servicii publice și de utilitate publică de interes local sau județean are menirea de a institui reguli minimale și obligativitatea respectării acestora în legătură cu publicarea informațiilor de interes general cu privire la activitățile desfășurate de către autoritățile administrației publice locale și organismele prestatoare de servicii publice și de utilitate publică de interes local sau județean, în vederea sporirii transparentizării serviciilor publice locale și responsabilității din comunitate.

Consider că, în principiu, toate datele deținute și administrate de către autoritățile locale ar trebui să fie puse la dispoziția cetățenilor, în măsura în care publicarea acestora nu contravine normelor legale în vigoare.

Transparența oferită de publicarea trimestrială sau anuală a cheltuielilor publice, a structurii organizatorice, a listei bunurilor imobile aflate în proprietatea respectivei instituții, precum și a numărului total al angajaților aflați sub urmărire penală sau care au fost condamnați definitiv pentru infracțiuni de serviciu sau în legătură cu serviciul încurajează autoritățile locale să-și respecte cetățenii.

Din păcate, la o privire de ansamblu asupra practicilor autorităților locale, evaluate prin prisma unui eșantion relevant, oricine poate constata cu ușurință faptul că datele publicate nu sunt afișate de așa manieră încât să contribuie la informarea reală a cetățenilor, beneficiari ultimi ai investițiilor publice realizate, ci pentru îndeplinirea cu formalitate a unor proceduri impuse de lege. De multe ori, datele sunt incomplete sau se referă la secvențe disparate din procesul de achiziții.

Autoritățile contractante nu informează publicul cu privire la întregul proces al unei achiziții publice, omițând afișarea de informații referitoare la toate etapele unei proceduri, de la publicarea anunțului până la selectarea câștigătorului, semnarea contractului sau plățile bugetare efectuate și recepția lucrărilor.

Tocmai din aceste motive, consider că este necesar ca toate autoritățile administrației publice locale să publice informațiile privind plățile efectuate în baza contractelor de achiziție, inclusiv contractele de concesiune de servicii, însoțite de anexe, actele adiționale în procesele-verbale de recepție pentru bunuri, lucrări și servicii, precum și orice alte informații legate de implementare.

Frauda în domeniul achizițiilor publice cunoaște și ea o perfecționare continuă, iar mecanismele de fraudare sunt din ce în ce mai complexe. Domeniul fraudei în achizițiile publice se întrepătrunde cu cel al corupției, al economiei subterane, în general, și al criminalității economico-financiare.

Transparența este singura soluție, atât pentru redobândirea credibilității procesului achizițiilor publice, cât și pentru asigurarea corectitudinii, dar și a raționalității modului în care se cheltuiesc banii publici în România, din bugetul de stat.

Vă mulțumesc.

Paul Dumbrăvanu, deputat al PNL.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Acestea fiind spuse, declar ședința închisă.

Mulțumesc.

La revedere!

   

Ședința s-a încheiat la ora 9,56.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 27 mai 2020, 13:30
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro