Ion Eparu
Ion Eparu
Ședința Camerei Deputaților din 31 martie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.61/07-04-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
27-05-2020
20-05-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 31-03-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 31 martie 2016

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.3 Ion Eparu - declarație politică cu tema "Generația Facebook și violența în școală";

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnule Eparu, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ion Eparu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi...

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnule deputat, închideți și deschideți microfonul, să nu mergeți pe...

Video in format Flash/IOS

Domnul Ion Eparu:

Da.

Vă mulțumesc foarte mult.

Timp de două săptămâni am venit în fața dumneavoastră cu unele idei izvorâte din experiența de anul acesta, privind simularea examenelor de evaluare națională și bacalaureat.

Tema de astăzi mi se pare într-o continuare oarecum firească. Am intitulat-o "Generația Facebook și violența în școală".

Într-o lume destabilizată și asaltată din toate părțile de violență, tinerii își găsesc cu dificultate modele demne de urmat. Școala s-a transformat într-un spațiu în care elevii simt din ce în ce mai des nevoia de a-și exprima cu orice preț superioritatea, hărțuindu-i și agresându-i pe colegii lor. Din nefericire, unele dintre aceste acțiuni au de multe ori final tragic pentru victimele agresate, ajungându-se la depresie până la sinucidere. O statistică recentă a Ministerului Educației conține cifre cel puțin îngrijorătoare: în 2015 s-au înregistrat, în medie, 75 de cazuri de violență pe zi, cu un total anual de 19.000 de cazuri raportate, dintre care 41% au fost violențe verbale între elevi. La nivel mondial, s-a constatat, de asemenea, o tendință de creștere a agresiunilor în școli, cu o rată mai ridicată la nivel gimnazial și liceal, în cazul elevilor apropiați de vârsta adolescenței.

Un incident desfășurat recent într-un liceu din Ploiești mi-a atras atenția. Un elev și-a agresat colegul, victima ajungând în situația de a necesita o intervenție medicală. Ceea ce m-a surprins și mai mult nu a fost actul în sine, ci motivul: victima a refuzat să îi dea agresorului câteva coli pentru un referat. Deși am putea extrapola și am putea considera că, la adolescență, un motiv aparent banal poate ascunde dezechilibrul emoțional specific vârstei, aflăm de fapt că explicația este mult mai simplă. Actele de violență, atât de promovate în mass-media, au devenit modelul după care tinerii își dezvoltă și își manifestă comportamentul. În absența exemplelor pozitive, ei nu știu care este conduita corectă și se exprimă în funcție de ceea ce văd în jur. Un asemenea comportament apare, de altfel, ca o consecință a lipsei de comunicare cu care se confruntă în prezent societatea. Tinerii își fac prieteni prin intermediul site-urilor de socializare, conversează în majoritatea timpului pe Facebook, neștiind cum să interacționeze corect într-un grup.

Deși familia reprezintă primul pilon de susținere și de integrare a tinerilor în societate, părinții având posibilitatea de a limita timpul petrecut de un copil în fața calculatorului și de a-i furniza acestuia exemple pozitive, școala are, de asemenea, obligativitatea de a-și ajuta elevii să se adapteze într-un grup. O mai mare implicare din partea sistemului de învățământ...

Încă puțin, vă rog, domnule președinte.

... în ceea ce privește activitățile extracurriculare, de echipă, desfășurate eventual în aer liber, vor avea un impact profund asupra dezvoltării armonioase a tinerilor. Este necesar să li se cultive hobby-urile, să fie obligați să interacționeze mai mult, pentru a se înțelege și a se respecta reciproc.

Și pentru că timpul s-a epuizat, cu îngăduința dumneavoastră, aș vrea să închei cu o scurtă povestioară.

Aseară, recitind acest text sau în timp ce reciteam acest text, pe unul dintre posturile TV s-a publicat o reclamă la o băutură răcoritoare. Într-un parc, pe o bancă, un tânăr își savura un moment de liniște, în prezența unei sticle de băutură răcoritoare. Ca de nicăieri, trei tineri foarte agresivi vin și îl deposedează de sticlă cu ajutorul forței. Din nou, un alt tânăr, și mai puternic și mai agresiv, recuperează sticla de băutură. Și cred că orice alt comentariu este de prisos. Mă întreb doar dacă cineva de la Consiliul Național al Audiovizualului a văzut această reclamă?!

Vă mulțumesc pentru atenție.

Ion Eparu, deputat de Prahova.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 31 mai 2020, 17:17
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro