Mihai Deaconu
Mihai Deaconu
Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.46/25-03-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-04-2021
07-04-2021
06-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 17-03-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2016

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.13 Mihai Deaconu - declarație politică intitulată "Autostrada Pitești-Sibiu ne trebuie acum!";

Video in format Flash/IOS

Doamna Rodica Nassar:

Domnule deputat Mihai Deaconu, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mihai Deaconu:

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

Declarația mea politică de astăzi se intitulează: "Autostrada Pitești-Sibiu ne trebuie acum!".

Stimați colegi,

Vreau să vă vorbesc astăzi despre o autostradă despre care s-a spus tot, a fost dorită de toți și, cu toate acestea, nici astăzi nu există.

În 1972, atunci când au fost stabilite traseele europene importante, România lui Nicolae Ceaușescu a semnat un acord prin care își asuma construcția unor autostrăzi care să preia traficul internațional, mai ales că pe teritoriul țării noastre a fost trasat unul dintre cele mai importante coridoare europene - Coridorul IV, sau actualul TEN -T, iar după A1 și A2 urma la rând Autostrada Pitești-Sibiu, dovadă că avem din 1989 planurile de construcție.

Au trecut de atunci alți 26 de ani, la capătul cărora încă se face un studiu de fezabilitate, au fost propuse șapte variante de traseu, dintre care, după dezbaterea publică la consiliile județene ale județelor pe care le traversează autostrada, am rămas cu două și avem o etapizare a execuției lucrărilor, care ar trebui finalizate în 2020, cea mai mare parte a acestora urmând a fi finalizată în 2020, când vor fi cheltuiți 933,85 milioane de euro, aproape 45% din suma totală de 2.075,23 milioane de euro, ceea ce ne face să ne uităm cu îngrijorare și la acest proiect de importanță strategică națională, de care aveam nevoie de ieri, nu abia din 2020.

Curios este faptul că există soluții ca realizarea lucrărilor să coste mai puțin și trebuie să urmărim cu atenție alegerea celei mai bune variante, astfel încât principii, precum distanța cea mai mică, costuri mai reduse, alegerea unui traseu cunoscut, prețul exproprierilor, să stea la baza deciziei politice și să nu observăm apoi că, de fapt, un anume traseu a fost ales pentru că în acea zonă deține terenuri un apropiat al oamenilor politici, că prețul pentru exproprieri a fost supraevaluat, că se putea evita construirea unor tunele, poduri, viaducte, pentru a ușura construirea autostrăzii.

Prima variantă de traseu, cea care a fost agreată de majoritatea aleșilor locali din județul Argeș, îndeplinește criteriile mai sus amintite de mine și poate fi chiar îmbunătățită pe traseul de capăt spre Sibiu. Tronsonul are o lungime aici de 20 km față de 30, varianta 1 a CNADNR, fără să mai fie nevoie de trei tunele și un pod peste râul Olt, ci doar de un tunel în zona de după satul Mlăceni, spre Sălătrucu. În acest sens, economia ar fi de circa 150 de milioane de euro. Aflăm asta din memoriul depus de directorul de investiții, Alin Goga, din cadrul DRDP Craiova.

Sper să se fi înțeles importanța deosebită pe care o are această autostradă, inclusiv pentru economia românească, datorită Uzinei Dacia Renault, al cărei viitor depinde în mare măsură de acest proiect, și să se găsească la Ministerul Transporturilor și la CNADNR soluții pentru ca lucrările să fie demarate în cel mai scurt timp, dar și în condiții de siguranță, pentru a nu se mai repeta, ca în alte cazuri, ca firma constructoare să dea faliment, sau ca lucrările să fie de proastă calitate și să fie reluate.

Vă mulțumesc.

Deputat Mihai Deaconu, Colegiul nr. 3, Circumscripția nr. 3, Argeș.

Video in format Flash/IOS

Doamna Rodica Nassar:

Mulțumim, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 13 aprilie 2021, 8:22
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro