Domnul Gheorghe Emacu: Vă mulțumesc, domnule președinte. Comisia pentru regulament s-a întrunit în ședință pe data de 8 martie, la solicitarea Biroului permanent al Camerei Deputaților, pentru a răspunde unor solicitări referitoare la modificarea regulamentului, care să cuprindă, în principal, modificarea și modalitatea de înregistrare electronică a prezenței, precum și stabilirea unei proceduri clare cu privire la exprimarea votului prin mijloace electronice. De asemenea, prezentul proiect de hotărâre cuprinde și propuneri de modificare a regulamentului, ca urmare a Deciziei Curții Constituționale nr.30 din 27 ianuarie 2016 privind neconstituționalitatea dispozițiilor art.137 alin.(3), (4) și (5) din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat. La ședință, au participat toți membrii comisiei și au fost invitați: secretarul general adjunct al Camerei Deputaților, domnul George Dumitrică, și domnul Alexandru Tănase, directorul Direcției tehnice. Astăzi, la solicitarea plenului Camerei Deputaților, comisia s-a reunit pentru a întocmi un raport suplimentar cu privire la modificarea și completarea Regulamentului Camerei Deputaților. Modificările care s-au solicitat au vizat, în principal, art.69 alin.(21) privind înscrierea pe ordinea de zi a proiectelor de lege sau propuneri legislative. La ședința de astăzi, au participat 5 din cei 6 membri ai comisiei, iar aceștia, Comisia pentru regulament, în unanimitate, propune plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de hotărâre și a raportului suplimentar privind modificarea și completarea Regulamentului Camerei Deputaților prevăzut în anexă. Prezentul raport a fost votat în unanimitate. Vă mulțumesc.
|