Plen
Ședința Camerei Deputaților din 10 iunie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.112/16-06-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-04-2021
12-04-2021
07-04-2021
06-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 10-06-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 iunie 2015

8. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 42/2014 pentru prelungirea valabilității licențelor de traseu și a programului de transport, în baza cărora se efectuează serviciile regulate de transport de persoane între municipiul București și localitățile județului Ilfov (PL-x 497/2014). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 497/2014

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

8. Următorul, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 42/2014 pentru prelungirea valabilității licențelor de traseu și a programului de transport, în baza cărora se efectuează serviciile regulate de transport de persoane între municipiul București și localitățile județului Ilfov, PL-x 497/2014. Are caracter ordinar, procedură de urgență.

Îl rog pe domnul secretar de stat. Domnule Titea, sunteți de serviciu astăzi. Vă rog. Ministerul Transporturilor, Guvernul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Virgil Dragoș Titea:

Mulțumesc, domnule președinte.

Prin acest act normativ se prevede prelungirea valabilității licențelor de transport de persoane între municipiul București și localitățile din județul Ilfov, până la data de 31 decembrie 2015.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Raport comun Comisia pentru transporturi, Comisia pentru industrii și Comisia pentru administrație.

Domnule Mircea Toader, vă rog, prezentați raportul comun.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Nicu Toader:

În conformitate cu art. 95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, comisiile prezentate de dumneavoastră au primit spre dezbatere în fond Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 42/2014 pentru prelungirea valabilității licențelor de traseu și a programului de transport, în baza cărora se efectuează serviciile regulate de transport de persoane între municipiul București și localitățile din județul Ilfov.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Proiectul a fost adoptat de Senat în 24 noiembrie 2014.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil această inițiativă.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 42/2014 pentru prelungirea acestor licențe de traseu, pentru a evita impactul negativ asupra bugetului de stat și diminuarea veniturilor încasate ca urmare a neplății taxelor și impozitelor aferente activităților de transport persoane ce sunt desfășurate în afara și în lipsa cadrului legal în vigoare.

În conformitate cu art. 61 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru administrație a aprobat în data de 3 iunie 2015.

La această comisie au participat 22 de deputați, din 23 de membri.

La Comisia pentru transporturi, din 22 de membri au participat toți membrii și au avizat.

La Comisia pentru industrii, tot așa, din 18 deputați, 18 au fost prezenți.

La lucrările comisiilor au participat, din partea Ministerului Transporturilor, domnul Dragoș Titea, care a și prezentat punctul de vedere al Guvernului.

Comisiile au aprobat, cu majoritate de voturi, adoptarea acestui proiect de lege, cu amendamentele admise și respinse prevăzute în Anexa nr. 1 și Anexa nr. 2, care fac parte integrantă din prezentul raport.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Vă rog să propuneți și timpul. Este procedură de urgență, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Cinci minute, fiindcă este vorba de un amendament respins în dezbatere.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Sunt patru amendamente admise, un amendament respins.

Comisiile propun timp total de dezbatere cinci minute. Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Cu 114 voturi pentru și un vot împotrivă timpul a fost adoptat.

La dezbateri generale? Vă rog, cine se înscrie la dezbateri generale? Grupul PNL. Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Răzvan Horia Mironescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Grupul PNL va susține acest proiect de lege, pentru că într-adevăr prorogarea acestui termen până la sfârșitul anului este absolut necesară. Cu toate acestea, nu pot să nu constat că în acest domeniu suntem în iminența unei proceduri de infringement deschisă de Comisia Europeană, datorită lipsei de reacție a autorității metropolitane de transport care nu a elaborat la timp și nu a implementat planul de mobilitate pentru zona București Ilfov, lucru care ar fi adus în deplină legalitate, dacă vreți, și care ar fi reglementat pe deplin situația transportului interjudețean între București și comunele din județul Ilfov.

Cu toate acestea, ordonanța și respectiv proiectul de lege pentru aprobare sunt necesare și se pare că până la sfârșitul anului lucrurile vor intra în normal.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții la dezbateri generale? Nemaifiind alte intervenții la dezbateri generale, mergem la raport. Avem un amendament respins. Voi da cuvântul inițiatorului.

Dacă la titlul legii sunt observații? Nu.

La articolul unic sunt observații? Nu.

La titlul ordonanței, 3 marginal? Nu.

La 4 marginal, alin. (1), (2)? Nu.

La 3 avem un amendament respins. Domnule Marin, vă rog. Din partea Comisiei pentru industrii este un amendament respins. Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Gheorghe Marin:

Mulțumesc, domnule președinte.

Într-adevăr, avem un amendament respins care se referă la alin. (3), care sună în felul următor: "Operatorii de transport pot înlocui autobuzele titulare pe traseele cuprinse în programul de transport prevăzut la alin. (1) cu orice autobuz al cărui an de fabricație este cel puțin egal cu anul de fabricație al autobuzului pe care îl înlocuiește". Deci, rețineți, "cu orice alt autobuz".

În condițiile acestea, reglementarea de la acest alineat, așa cum este formulată, promovează aplicarea unui tratament discriminatoriu între operatorii locali de transport care efectuează transportul regulat de persoane între municipiul București și localitățile județului Ilfov și restul operatorilor din țară care efectuează transport regulat de persoane. Se creează o anumită favorizare în cazul acesta.

Pe de altă parte, discutăm despre o ordonanță de urgență care vizează, în principiu, prelungirea valabilității licențelor de traseu. Cu alte cuvinte, ordonanța pe fond trebuia să vizeze numai prelungirea valabilității licențelor și mai puțin modalitatea de înlocuire a acestor autobuze, pentru că legislația în vigoare prevede clar modul în care aceste autobuze pot fi înlocuite.

De aceea, Comisia pentru industrii are amendamentul acesta pe care vi-l supun să fie abrogat.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Comisia, dacă vrea să intervină? Vă rog.

Domnul Mircea Toader și apoi voi supune votului amendamentul respins.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Susținem și noi abrogarea acestui articol, deoarece el oricum și-a produs efecte până la modificarea și aprobarea prin lege, pe de o parte, iar pe de altă parte, de ce numai anul de fabricație, poate n-are nici roți și îi dăm drumul fără roți.

Deci, cred că este important să fie abrogat și pe de altă parte cert este că la data când s-a dat ordonanța cei care aveau aceste probleme și le-au rezolvat, dar să nu menținem în continuare aceeași prevedere care este clar discriminatorie.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Să înceapă votul privind abrogarea alineatului 3.

Video in format Flash/IOS

Cu 116 voturi pentru și o abținere alineatul 3 a fost abrogat.

La alineatul 4 dacă sunt observații? Va deveni alineat 3.

Voi supune acum votului dumneavoastră articolul unic care acum va avea trei alineate: (1), (2), (3). Alineatul 4 devine alineat 3.

Cine este pentru această formulă? Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Cu 112 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere a fost adoptat.

Are caracter ordinar. Rămâne la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 14 aprilie 2021, 2:54
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro