Gábor Kereskényi
Gábor Kereskényi
Ședința Camerei Deputaților din 2 iunie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.102/09-06-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 02-06-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 2 iunie 2015

5. Primirea de răspunsuri la întrebările adresate membrilor Guvernului și altor conducători ai organelor administrației publice.
    5.1 Kereskényi Gábor
 
consultă:

   

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Pentru început, pentru că îl văd în sală pe colegul nostru din partea UDMR, Kereskényi Gábor, am să-l rog pe domnul secretar de stat Titea Dragoș Virgil să îi răspundă la întrebare.

Video in format Flash/IOS

Domnul Virgil Dragoș Titea (secretar de stat, Ministerul Transporturilor):

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimate domnule deputat,

Insulele pentru calmarea traficului, amplasate în zona mediană a Drumului Național DN 19, la intrarea în localitățile aflate pe sectorul Oradea-Satu Mare, sunt delimitate de borduri a căror suprafață exterioară este înclinată oblic, cu vârful unghiului orientat către suprafața carosabilă, astfel încât să fie evitată posibilitatea ca acestea să fie acroșate de către autovehiculele aflate în trafic.

De asemenea, pentru a crește gradul de vizibilitate a insulelor pentru calmarea traficului, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj a luat măsura iluminării pe timpul nopții a acestora, fiind astfel diminuat riscul producerii evenimentelor rutiere.

La data prezentă nu au fost raportate de către inspectoratele județene de poliție Bihor sau Satu Mare accidente rutiere generate de eventuale deficiențe ale sistemului de siguranță rutieră amintite.

Precizăm totodată că localitatea Avram Iancu, din județul Bihor, se află pe sectorul de drum DN 79 cuprins între pozițiile kilometri 56 + 606 și 60 + 840.

CNADR SA consideră că principala cauză de producere a accidentelor rutiere se datorează comportamentului indisciplinat al unora dintre participanții la trafic, aceștia nerespectând limitele de viteză maximă admisă, specificate prin semnalizarea rutieră verticală pe acest drum rutier.

Cu stimă.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

Mulțumesc.

Dacă domnul deputat dorește să intervină? Poftiți.

Video in format Flash/IOS

Domnul Kereskényi Gábor:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimate domnule secretar de stat,

Susțineți în răspunsul dumneavoastră că acele insule de delimitare, acele insule de calmare a traficului sunt delimitate de borduri a căror suprafață exterioară se înclină oblic, cu vârful unghiului orientat către suprafața carosabilă. Poate așa se pare dintr-un birou CNADNR, dar... sau când cineva studiază proiectul tehnic al lucrării, dar din păcate execuția acestor lucrări din când în când mai lasă de dorit și din păcate acele borduri în foarte multe tronsoane au înălțime exagerată, de 15-20 de centimetri, ceea ce reprezintă un pericol în trafic.

În ceea ce privește iluminarea insulelor de calmare, pe timpul nopții, o consider o măsură bine-venită, ce trebuie implementată cât mai repede posibil, pentru a evita acele incidente rutiere.

Vreau să vă spun că încă în județul Satu Mare nu s-au făcut acele iluminări, iar pentru a diminua posibilitatea producerii evenimentelor rutiere în timp de noapte, aș propune extinderea acelor măsuri, a acelor iluminări și în cazul sensurilor giratorii de pe drumurile naționale, pentru că și acolo, și acele sensuri sunt periculoase și, în unele cazuri, chiar și indicatorii rutieri sunt realizați din material care nu este reflectorizant.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

Mulțumesc și eu.

Dacă domnul secretar de stat mai vrea să intervină? Dacă nu, mulțumesc frumos pentru prezență.

Am înțeles de la domnul deputat Kereskényi Gábor că a primit răspunsul de la Ministerul Sănătății, din partea domnului Vulcănescu Răzvan. De asemenea, am constatat că și domnul Movilă Petru l-a primit.

Din partea Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, domnul Pâslaru Florin-Costin... nu-l văd în sală. Rog atunci... E în delegație. Atunci rog secretarul de stat Scutaru Codrin să-i transmită răspunsul în scris.

Am înțeles că ministrul delegat pentru dialog social, domnul Liviu Pop, va mai întârzia 5 minute și v-aș ruga să-l așteptați, domnule deputat Florin Gheorghe.

Din partea Ministerului Finanțelor Publice, așa cum spuneam, este prezent în sală domnul Ghizdeanu Ion, dar din păcate nu este prezent domnul deputat Șcheau Ion, așa că vă rog să-i transmiteți răspunsul în scris, mulțumesc frumos.

Și din partea Ministerului Fondurilor Europene, domnul deputat Horga Vasile a primit din partea domnului secretar de stat Șoneriu Valentin răspunsul, deci...

A, nu închidem această parte a ședinței consacrată răspunsurilor orale, așteptându-l pe domnul ministru delegat Liviu Pop.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 10 aprilie 2020, 12:31
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro